• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Watchhubs - "a problem with your order" - "Error"

Hallå!
Fick följande meddelande när jag shoppade på Watchhubs:
"Order confirmation
We noticed a problem with your order. If you think this is an error, you can contact our customer support."​

Vid Tracking får jag även meddelandet "Error!"

Är det någon på KS som har erfarenhet av liknande meddelande från Watchhubs?



 

Fsjberg

Cartier
Har för mig att det var något som strulade för mig med när jag beställde där. Jag fick dock en orderbekräftelse lite senare.
Om jag vore du så skulle jag avvakta till imorrn, har inget hänt då så skicka ett mail till dom.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Deras kundservice är ju kanon, så det löser sig säkert. Svensken är riktigt trevlig.
 

plexan

Cartier
Någon som vet hur det funkar hos creationwatches.com ? Väntar på en klocka från dom, har fått mail att dom har skickat den och från DHL express med paket-numret. Men på paket-sökningen har det bara stått "Shipment information received" i två dagar nu. Har mailat dom men inget svar än. :(
 

Fsjberg

Cartier
Någon som vet hur det funkar hos creationwatches.com ? Väntar på en klocka från dom, har fått mail att dom har skickat den och från DHL express med paket-numret. Men på paket-sökningen har det bara stått "Shipment information received" i två dagar nu. Har mailat dom men inget svar än. :(


Har visserligen inte beställt via dom. Men det brukar kunna ta ett tag innan DHL får tag i paketet. När jag beställde ifrån Watchhubs så stod det också så i ett par dagar. När DHL väl fick tag i paketet så tog det ca 13 timmar tills det ringde på dörren.
 

plexan

Cartier
Har visserligen inte beställt via dom. Men det brukar kunna ta ett tag innan DHL får tag i paketet. När jag beställde ifrån Watchhubs så stod det också så i ett par dagar. När DHL väl fick tag i paketet så tog det ca 13 timmar tills det ringde på dörren.
Okej, får hoppas den hinner fram till nyår iallafall :D
 

san

Cartier
2-Faktor
Någon som vet hur det funkar hos creationwatches.com ? Väntar på en klocka från dom, har fått mail att dom har skickat den och från DHL express med paket-numret. Men på paket-sökningen har det bara stått "Shipment information received" i två dagar nu. Har mailat dom men inget svar än. :(

Vill minnas att det stod så i tre dagar för mig innan det ändrades till "shipment picked up", så det är inga konstigheter egentligen. Efter det tar det som sagt inte många dagar innan paketet anländer.
 
Vilken modell (ref)blir det ?

Tackar som frågar!
Det blev en Seiko Divers SKX007K1 [se forumtråd här: Precis beställt en Seiko SKX007 ]

Jag valde alltså K1 som har mindre text på urtavlan - jag tycker den är mer clean så! För mig gör det inget om uret är monterat utanför Japan, vilket den jag valde alltså är.
Bra pris!
Valde gummibandet om jag skulle praktiskera mitt dykande någonsin igen; Tänker dock smälla på nato fort som bara den :)

Och när jag ändå var i farten...
Så kunde jag inte motstå att beställa en Seiko Military Automatic Nylon Band SNK805K2!

Löjligt bra pris även där.

Och det borde ju varit nog :) Men jag spontan-beställde faktiskt också en Casio EF-503SG-9AV.
Dock mejlade Watchhubs att:
Thanks for your order.
Our quality inspection staff just found that the EF-503SG-9 has mild scratch on the case.
Would you like to have model changed?
Cheers,
Sasha
Helt OK och snabbt meddelat! Jag bad dom skeppa Seikona direkt. Sen gav jag dom valet att skicka en bild på "mild scratch" alternativt pengarna tillbaka. Snabbt mejl igen tillbaks att jag får pengarna tillbaks och att resten var skeppat. Ganska imponerande trots allt tycker jag!

Så nu är det bara att vänta på DHL-referens och paketöppning, hoppas innan nyår!
 
Topp