Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Watchhubs fraktfråga

Diskussion i 'Diskussion' startad av Aquaracer2, 16 september 2013.

1. Aquaracer2
    Trådstartare

Aquaracer2 Groda

Från:
    Skärgården
    Vilken frakt är säkrast och snabbast?

2. snoozarn

snoozarn Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Körde på EMS tror jag men de mailade tillbaka och föreslog DHL då EMS kan krångla och ta längre tid, de betalade även direkt mellanskillnaden tillbaka utan krångel.

3. _jonte

_jonte Friends of KS

EMS betyder väl bara "express mail service"? Ofta då genom landets statliga postväsen, motsvarande svenska Posten. Funkar säkert utmärkt. Men DHL/Fedex är väl att föredra ändå från Kina.

4. Aquaracer2
    Trådstartare

Aquaracer2 Groda

Från:
    Skärgården
    Tack , kör DHL.

5. Jakob B

Jakob B Bonde

Från:
    Kalmar
    Ja , DHL rekommenderas. Jag fick tyvärr deras gratis frakt och det tog ca 2 veckor + tull..

6. alexndr

alexndr Borgare

Från:
    Stockholm
    För mig fungerade gratisalternativet bra. Ca 1 vecka leveranstid och inga tullavgifter.

Påverkar verkligen fraktsättet om man får tulla eller inte? Kanske har avsändaren blivit stickprovskontrollerad och fått ögonen på sig hos tullen?

7. Jakob B

Jakob B Bonde

Från:
    Kalmar

Tror nog det är slumpen som bestämmer, men möjligt att de kan skilja men olika bolag DHL, EMS osv.

8. watchowner

watchowner Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Enligt mig så är Watchhubs ett dj''''la sk''t. Aldrig mer.
    Köpt en klocka 26/8. Först fick de klockan i retur via HongKong Post och skickade med
    DHL men det verkar inte mycket bättre. Kollat tracken och nu finns klockan på Arlanda och inget mer
    händer. Snart 2 månader !! sedan jag la min order och betalade.

Nu kanske det inte är Watchhubs fel att klockan aldrig levereras
    - men det är trots allt av dom jag har handlat.

9. Zacke

Zacke Friends of KS

Från:
    Solna
    Har beställt i två omgångar för 3-4 veckor sedan, 1a gången tog det 5 dagar med DHL, 2a gången tog det 3 dagar med DHL.

10. Zacke

Zacke Friends of KS

Från:
    Solna

När det står att ett paket är på "Arlanda" på DHL's spårsida, kan det ibland ligga på deras central i Bergshamra i Stockholm. Detta har hänt mig två ggr och jag har då hittat paketet där när jag ringt och pratat med dom.

11. watchowner

watchowner Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Tack för tipset. Vill inte dra Watchhubs i sk**en men 2 månader är för lång tid.

12. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Du gnäller på fel instans. Gnäll på fraktbolaget istället.

jabla, Fabian, Rille och 2 andra gillar detta.
  13. watchowner

watchowner Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Det är mycket möjligt. Men om både Hong Kong Post och DHL inte klarar av att leverera?
    Jag förstår inte! Jag har handlat så mycket prylar på Ebay och har ALDRIG haft liknande problem.

Mårtenssons ur Brookfield