• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Watchhubs fraktfråga

snoozarn

Patek
2-Faktor
Körde på EMS tror jag men de mailade tillbaka och föreslog DHL då EMS kan krångla och ta längre tid, de betalade även direkt mellanskillnaden tillbaka utan krångel.
 

_jonte

Patek
EMS betyder väl bara "express mail service"? Ofta då genom landets statliga postväsen, motsvarande svenska Posten. Funkar säkert utmärkt. Men DHL/Fedex är väl att föredra ändå från Kina.
 

alexndr

Rolex
2-Faktor
För mig fungerade gratisalternativet bra. Ca 1 vecka leveranstid och inga tullavgifter.

Påverkar verkligen fraktsättet om man får tulla eller inte? Kanske har avsändaren blivit stickprovskontrollerad och fått ögonen på sig hos tullen?
 

Jakob B

Omega
För mig fungerade gratisalternativet bra. Ca 1 vecka leveranstid och inga tullavgifter.

Påverkar verkligen fraktsättet om man får tulla eller inte? Kanske har avsändaren blivit stickprovskontrollerad och fått ögonen på sig hos tullen?


Tror nog det är slumpen som bestämmer, men möjligt att de kan skilja men olika bolag DHL, EMS osv.
 

watchowner

Cartier
Enligt mig så är Watchhubs ett dj''''la sk''t. Aldrig mer.
Köpt en klocka 26/8. Först fick de klockan i retur via HongKong Post och skickade med
DHL men det verkar inte mycket bättre. Kollat tracken och nu finns klockan på Arlanda och inget mer
händer. Snart 2 månader !! sedan jag la min order och betalade.

Nu kanske det inte är Watchhubs fel att klockan aldrig levereras
- men det är trots allt av dom jag har handlat.
 

Zacke

Vacheron
2-Faktor
Har beställt i två omgångar för 3-4 veckor sedan, 1a gången tog det 5 dagar med DHL, 2a gången tog det 3 dagar med DHL.
 

Zacke

Vacheron
2-Faktor
Enligt mig så är Watchhubs ett dj''''la sk''t. Aldrig mer.
Köpt en klocka 26/8. Först fick de klockan i retur via HongKong Post och skickade med
DHL men det verkar inte mycket bättre. Kollat tracken och nu finns klockan på Arlanda och inget mer
händer. Snart 2 månader !! sedan jag la min order och betalade.

Nu kanske det inte är Watchhubs fel att klockan aldrig levereras
- men det är trots allt av dom jag har handlat.


När det står att ett paket är på "Arlanda" på DHL's spårsida, kan det ibland ligga på deras central i Bergshamra i Stockholm. Detta har hänt mig två ggr och jag har då hittat paketet där när jag ringt och pratat med dom.
 
Topp