Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Watchhubs leveranstid?

Diskussion i 'Diskussion' startad av Jesper Fredson, 3 maj 2013.

1. Jesper Fredson
    Trådstartare

Jesper Fredson Präst

Från:
    Ystad bor i Oslo
    Är det någon som vet ungefär hur lång tid det tar att få en klocka levererad när man råkade kryssa i snålvarianten hongkongpost? det står 3-30 dagar så kan väl säkert räkna med en 3 veckor eller?

2. Rber

Rber Biskop

HK-post är överlag inte snabba. Räkna med två veckor minst. Har bara kört EMS från Watchhubs och då har det landad på mindre än en arbetsvecka.

3. Jesper Fredson
    Trådstartare

Jesper Fredson Präst

Från:
    Ystad bor i Oslo
    Jaja då är det minst en vecka till innan klockan kommer då! Varför ska man vara så snabb på att trycka!

4. viktor.stefansson

viktor.stefansson Stadsbo

Från:
    Sandviken
    Jag beställde en klocka därifrån den 18:e april, den kom till mig i måndags. Så ca 11 dagar för mig då. De har bra priser nu på Seiko. Vad har du beställt?

5. paradis

paradis Friends of KS

Från:
    Malmö
    Sveriges post är inte heller den snabbaste.Från Frankrike en paket,3 dagar till Stockholm.i..7 dagar,nu =10 dgr senare i Malmö

ATL och Aquaracer2 gillar detta.
  6. Camo00

Camo00 Friends of KS

Från:
    Malmö
    Det var långsamt!! :(

7. Jesper Fredson
    Trådstartare

Jesper Fredson Präst

Från:
    Ystad bor i Oslo
  8. BluesmanV8

BluesmanV8 Biskop

Har beställt vid 4 tillfällen. Snabbast leverans 4 dagar. Långsammast 19 dagar.

Mau86 gillar detta.
  9. Camo00

Camo00 Friends of KS

Från:
    Malmö
    Beställt två gånger; 36 h första gången, en dryg vecka andra pga helgdagar där...

Edit: ...med DHL båda gångerna...

10. Jesper Fredson
    Trådstartare

Jesper Fredson Präst

Från:
    Ystad bor i Oslo
    Med hongkong post eller?

11. Hellebring

Hellebring Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Väcker en gammal tråd för jag har en lite relaterande fråga.

Fick ett mail igår där de skriver att de skickat min klocka och att det snart kommer ett mail med en url till tracking men det har inte dykt upp något än. Hur snabba brukar de vara med att dela med sig av trackinginfon normalt sett?

Beställde och betalade i tisdags morse, den förbereddes i onsdags och igår skickades den. Jag beställde med DHL som fraktalternativ.

12. Rber

Rber Biskop

Logga in på deras sida så kan du troligtvis tracka direkt. Jag vill minnas att jag aldrig fick det mailet med trackingnumber vid min senaste beställning i våras.

Aquaracer2 gillar detta.
  13. Hellebring

Hellebring Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Jo, jag har gjort det men det står ingen trackinginfo där heller. Jag får maila dem helt enkelt.
    Tack för svar :)

14. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    Min erfarenhet av snålpost från HK är ungefär 2 veckors leveranstid.

15. Aquaracer2

Aquaracer2 Groda

Från:
    Skärgården
    Det ska finnas tracking med DHL från Watchubs... Annars finns det på sidan om du loggar in och kollar dina ordrar.

16. Hellebring

Hellebring Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Det är mycket möjligt att det är jag som är puckad men det står inget under trackingen på min sida. Det borde väl stå under rubriken "Express Tracking"?
    Jag har mailat dem nu så jag får se vad de säger.

Tack för svaren i alla fall :)

17. Hellebring

Hellebring Friends of KS

Från:
    Stockholm
    För att eventuella framtida sökningar inte skall skrämma folk från att handla där eller så vill jag säga att jag fått ett trevligt svar på mitt mail med trackingnummer och han har uppdaterat min order på sidan. Allt är som det skall och jag är mycket nöjd med bemötandet.

Mr Skurkburk och Camo00 gillar detta.
  18. Daruvar

Daruvar Stadsbo

Nu är jag i samma position som föregående talare. Fick in statusen "shipped" i måndags. Men har inte fått något trackid och får inte svar på mitt mail. Jag är ju som ett barn innan julafton nu och vill gärna veta hur det går! Är det någon speciell mailadress man kan maila pp istället för den vanliga via inlogget på watchhubs.com?

Tacksam för all hjälp jag kan få :)

19. Jesper Fredson
    Trådstartare

Jesper Fredson Präst

Från:
    Ystad bor i Oslo
    Har du beställt med DHL eller den vanliga frakten? Har du tagit den vanliga kan det ta upp till 3 veckor innan det kommer fram!

Daruvar gillar detta.
  20. Daruvar

Daruvar Stadsbo

Jag valde DHL frakt. Så den har stått som "shipped" sedan måndag morgon. Har mailat om att få trackid men inget svar.

21. Ryttaren

Ryttaren Friends of KS

Från:
    Västerås
    Beställde i söndags, fick "shipped" direkt men inget kollinummer. Idag ringde DHL och sa att de har en leverans :)

laketwig och Daruvar gillar detta.
  22. Ruskprick

Ruskprick Friends of KS

Fick min Seiko på ~10 dagar med standardfrakt, inga problem mer än att jag fick fel box (Fortfarande Seiko dock) men det spelade mindre roll och jag fick gärna byta om jag ville (vilket jag inte orkade göra).

Daruvar gillar detta.
  23. laketwig

laketwig Friends of KS

Från:
    Schaffhausen
    Kan ta en stund innan dom svarar, men det gör dom. Bra svar dessutom. Fick inte heller något tracking ID tyvärr, men det tog ca en vecka med DHL. Köpte nyligen ett viklås från en annan Hong Kong-firma. Skickades med vanlig (gratis) post, vilket tog ca två veckor.

Daruvar gillar detta.
  24. Daruvar

Daruvar Stadsbo

Så gött det låter! Då kanske jag får något i dagarna också. Beställde nämnligen också i söndags! :)

25. Limpas

Limpas Borgare

Från:
    Stockholm
    Har för mig att det tog ca 10 dagar för mig med gratisfrakten.

Daruvar gillar detta.
  26. Daruvar

Daruvar Stadsbo

Det är ju riktigt snabbt med tanke på att det är kostnadsfritt! :)

27. laketwig

laketwig Friends of KS

Från:
    Schaffhausen
    Så du tror inte att det är inbakat i priset för klockan då ...? :D

28. Daruvar

Daruvar Stadsbo

Hmm. Hahaha jag tror inte de går back på det, om vi säger så :D

29. Limpas

Limpas Borgare

Från:
    Stockholm
    Ja, jag blev förvånad. Jag hade nog en gnutta tur också så lycka till :)

30. Hellebring

Hellebring Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Om de inte svarar kan det kanske bero på ledighet tror jag. Det är väl kinesiskt nyår ungefär nu?
    Det hjälper ju inte när man är sugen på att få sin klocka men det är en möjlig förklaring i alla fall.

Daruvar gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield