Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Watchmaster.com

Diskussion i 'Diskussion' startad av biggen, 10 juli 2016.

1. biggen
    Trådstartare

biggen Torpare

Jag funderar på att sälja min klocka och undrar om detta är en seriös aktör och att det är tryggt att sälja den genom dom. Om någon av er haft någon erfarenhet eller sitter på information om företaget så dela gärna med er här.

2. Buffi

Buffi Bonde

yonsson gillar detta.
  3. biggen
    Trådstartare

biggen Torpare

I den andra tråden har jag fått tips om hur jag skall gå vidare när jag skall sälja min klocka men ingen kommenterat någonting angående watchmaster. Tänkte därför att den kanske vore enklare att nå ut till alla medlemmar om jag startade en specifik tråd om dom. Men om det var onödigt så är jag helt okej med att en moderator bara tar bort den här tråden.

Torsten och Klockers gillar detta.
  4. JohnDoe

JohnDoe Friends of KS

Från:
    Sverige, stockholm
    Ska du sälja genom någon förmedlare skulle jag välja kaplans.

5. biggen
    Trådstartare

biggen Torpare

Tack för tipsen!

6. biggen
    Trådstartare

biggen Torpare

Jag bestämde mig till slut att gå med watchmasters trots alla funderingar. Jag kollade upp andra förmedlare som jag vart tipsade om men i slutänden valde jag att gå med dom. Jag återkommer med uppdatering och utvärdering ifall nån av er är nyfikna av att använda sig av dom i framtiden.

Lithium och Vesper gillar detta.
  7. Flipsajd

Flipsajd Torpare

Har du fått någon respons från Watchmaster än? Är intresserad av att köpa en klocka där och ev byta in en befintlig.

8. biggen
    Trådstartare

biggen Torpare

Japp, jag har skickat in min klocka och dom sålde den redan efter en 1 vecka. Sedan var dom tvungen att vänta med utbetalning i 14 dagar pga öppet köp. Den tiden är nu ute och jag har fått ett email om att dom har gjort en utbetalning så nu väntar jag bara på att bank överföringen skall komma in på mitt konto. I övrigt så har dom varit väldigt professionell och hjälpsam med bra support ifall du skulle ha några frågor. Så fort jag har fått in överföringen så kommer jag in och bekräftar det här.

Flipsajd gillar detta.
  9. JohnDoe

JohnDoe Friends of KS

Från:
    Sverige, stockholm
  10. Flipsajd

Flipsajd Torpare

Låter ju lovande. Hde du nåt att säga till om i prissättningen?

11. Ola G

Ola G Stadsbo

Från:
    Skåne
    Bad om deras utlåtande rörande två klockor men då deras provision är så hög att jag själv lätt kan sälja dem för det pris som skulle tillfalla mig efter affären så valde jag att avböja
    Professionell kommunikation förutom att de verkar ha översatt både sina mailmallar och hemsidan via Googletranslate
    Med vänlig hälsning
    Ola G

12. biggen
    Trådstartare

biggen Torpare

Dom ger dig ett prisintervall och sedan bestämmer dom pris. I mitt fall erbjöd dom €3300-4000 och jag sa då att jag som lägst kunde tänka mig o sälja den för 3500 så det gick dom med på. Nästa steg efter man har kommit överens om prisintervall är att dom bokar transport med fedex som dom står för. Efter det inspekterar dom klockan och restaurerar den för att få bästa pris vid försäljning. Klockan sålde sedan för 3850 så det känns som dom gör en fair prissättning i vad dom bedömer att den är värd på marknaden. Jag hade hela tiden kontakt med en tjej som heter Sofie, väldigt snabb att svara på email och förklarade hur allt fungerar innan du väljer att gå vidare med försäljning ifall du skulle ha ytterligare frågor.

Jag är som sagt supernöjd än så länge, nu har jag iof inte fått betalt ännu men banköverföringen skulle vare inne på mitt konto innan helgen. Jag fick ett email med en kopia på att överföringen var skickad och så fort den kommer in på kontot så bekräftar jag det här i tråden.

13. biggen
    Trådstartare

biggen Torpare

Idag kom pengarna in på kontot! Bra och snabb service från början till slut så om du får ett prisintervall som du är nöjd med så kan jag rekommendera dom.

Torsten gillar detta.
  14. Vesper

Vesper Präst

Från:
    Slussarna
    Hur hög är deras avgift?

15. biggen
    Trådstartare

biggen Torpare

19% vilket till en början kändes ganska högt. Men med tanke på att dom restaurerade klockan till en bråkdel av vad det hade kostat för mig att lämna in den på service så kändes det som en okej deal (breitling service kostar ju en del). Dom ger dessutom köparen 1 års garanti vilket höjer värdet på den ytterligare.

Stroboman gillar detta.
  16. Vesper

Vesper Präst

Från:
    Slussarna
    Så det är billigare om klockan inte är i behov av service?

Stroboman gillar detta.
  17. biggen
    Trådstartare

biggen Torpare

Ingen aning, kontakta dom direkt så får du snabbt svar. Hjälpsam och snabb support!

18. Flipsajd

Flipsajd Torpare

Tack, låter ju helt klart intressant!

19. Lannerås

Lannerås Torpare

Från:
    Lidköping
    Va i berlin och lämnade Min Omega Seamaster Aqua terra London OS limited edition på deras kontor.
    Va ändå där i andra ärenden.
    Dom sänkte sin andel till 18% ( dom tog bort 1% för att jag lämnade den på plats)
    Hade med kontraktet och strök över det jag ville ändra.
    Fick ett nytt kontrakt men enda skillnaden va att dom gick med på lägsta försäljnings pris på med 300€ mer.

Har läst hels tråden men tycker att deras avgift är för hög.
    Under försäljningstiden, maila dom bud som kommit på klockan som man får ta ställning till eller har man skrivit på avtalet så får man ingen fråga utan då säljer dom den för minsta pris!?

Mårtenssons ur Brookfield