• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Watchmaster.com

biggen

Breitling
Jag funderar på att sälja min klocka och undrar om detta är en seriös aktör och att det är tryggt att sälja den genom dom. Om någon av er haft någon erfarenhet eller sitter på information om företaget så dela gärna med er här.
 

biggen

Breitling
I den andra tråden har jag fått tips om hur jag skall gå vidare när jag skall sälja min klocka men ingen kommenterat någonting angående watchmaster. Tänkte därför att den kanske vore enklare att nå ut till alla medlemmar om jag startade en specifik tråd om dom. Men om det var onödigt så är jag helt okej med att en moderator bara tar bort den här tråden.
 

biggen

Breitling
Jag bestämde mig till slut att gå med watchmasters trots alla funderingar. Jag kollade upp andra förmedlare som jag vart tipsade om men i slutänden valde jag att gå med dom. Jag återkommer med uppdatering och utvärdering ifall nån av er är nyfikna av att använda sig av dom i framtiden.
 

biggen

Breitling
Har du fått någon respons från Watchmaster än? Är intresserad av att köpa en klocka där och ev byta in en befintlig.

Japp, jag har skickat in min klocka och dom sålde den redan efter en 1 vecka. Sedan var dom tvungen att vänta med utbetalning i 14 dagar pga öppet köp. Den tiden är nu ute och jag har fått ett email om att dom har gjort en utbetalning så nu väntar jag bara på att bank överföringen skall komma in på mitt konto. I övrigt så har dom varit väldigt professionell och hjälpsam med bra support ifall du skulle ha några frågor. Så fort jag har fått in överföringen så kommer jag in och bekräftar det här.
 

JohnDoe

Rolex
Japp, jag har skickat in min klocka och dom sålde den redan efter en 1 vecka. Sedan var dom tvungen att vänta med utbetalning i 14 dagar pga öppet köp. Den tiden är nu ute och jag har fått ett email om att dom har gjort en utbetalning så nu väntar jag bara på att bank överföringen skall komma in på mitt konto. I övrigt så har dom varit väldigt professionell och hjälpsam med bra support ifall du skulle ha några frågor. Så fort jag har fått in överföringen så kommer jag in och bekräftar det här.

Låter ju lovande. Hde du nåt att säga till om i prissättningen?
 

Ola G

Cartier
Bad om deras utlåtande rörande två klockor men då deras provision är så hög att jag själv lätt kan sälja dem för det pris som skulle tillfalla mig efter affären så valde jag att avböja
Professionell kommunikation förutom att de verkar ha översatt både sina mailmallar och hemsidan via Googletranslate
Med vänlig hälsning
Ola G
 

biggen

Breitling
Dom ger dig ett prisintervall och sedan bestämmer dom pris. I mitt fall erbjöd dom €3300-4000 och jag sa då att jag som lägst kunde tänka mig o sälja den för 3500 så det gick dom med på. Nästa steg efter man har kommit överens om prisintervall är att dom bokar transport med fedex som dom står för. Efter det inspekterar dom klockan och restaurerar den för att få bästa pris vid försäljning. Klockan sålde sedan för 3850 så det känns som dom gör en fair prissättning i vad dom bedömer att den är värd på marknaden. Jag hade hela tiden kontakt med en tjej som heter Sofie, väldigt snabb att svara på email och förklarade hur allt fungerar innan du väljer att gå vidare med försäljning ifall du skulle ha ytterligare frågor.

Jag är som sagt supernöjd än så länge, nu har jag iof inte fått betalt ännu men banköverföringen skulle vare inne på mitt konto innan helgen. Jag fick ett email med en kopia på att överföringen var skickad och så fort den kommer in på kontot så bekräftar jag det här i tråden.
 

biggen

Breitling
Idag kom pengarna in på kontot! Bra och snabb service från början till slut så om du får ett prisintervall som du är nöjd med så kan jag rekommendera dom.
 

biggen

Breitling
19% vilket till en början kändes ganska högt. Men med tanke på att dom restaurerade klockan till en bråkdel av vad det hade kostat för mig att lämna in den på service så kändes det som en okej deal (breitling service kostar ju en del). Dom ger dessutom köparen 1 års garanti vilket höjer värdet på den ytterligare.
 

Vesper

Rolex
19% vilket till en början kändes ganska högt. Men med tanke på att dom restaurerade klockan till en bråkdel av vad det hade kostat för mig att lämna in den på service så kändes det som en okej deal (breitling service kostar ju en del). Dom ger dessutom köparen 1 års garanti vilket höjer värdet på den ytterligare.
Så det är billigare om klockan inte är i behov av service?
 

Lannerås

Breitling
2-Faktor
Va i berlin och lämnade Min Omega Seamaster Aqua terra London OS limited edition på deras kontor.
Va ändå där i andra ärenden.
Dom sänkte sin andel till 18% ( dom tog bort 1% för att jag lämnade den på plats)
Hade med kontraktet och strök över det jag ville ändra.
Fick ett nytt kontrakt men enda skillnaden va att dom gick med på lägsta försäljnings pris på med 300€ mer.

Har läst hels tråden men tycker att deras avgift är för hög.
Under försäljningstiden, maila dom bud som kommit på klockan som man får ta ställning till eller har man skrivit på avtalet så får man ingen fråga utan då säljer dom den för minsta pris!?
 
Topp