• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

watchonwatch, uret etc. bra eller?

Är man en idiot om man handlar från nätet, typ watchonwatch eller uret?
Sen blir jag inte heller klok på varför tillsynes samma klocka på uret och watchonwatch har olika modellnummer? Ibland stämmer det, men inte alltid. Kan ju vara intressant när man jämför priser?
Ta dessa två t.ex, är inte det samma klocka? Varför olika modellnummer?
http://www.uret.se/rolex-perpetual-date-silver-stal-o3400-mm-p-24237.html
http://www.watchonwatch.com/sv/products/rolex/perpetual-steel-silver-dial-oysterlock-bracelet/
 
Uret är bra grejer, watchonwatch hemsida ger ett dåligt intryck på mig. Det ska dock sägas att jag aldrig handlat där så det kanske är helt okej.

Hursom så finns klockan för 33tkr hos http://www.orologidilusso.biz/orologio-di-lusso-en.php?record_id=1605 där jag & flera har handlat nya Rolex utan några som helst problem

tack, bra tips! Hur funkar det om man behöver serva sin Rolex inom garantitiden? Kan man gå till en urmakare i Sverige eller "drygar" dom sej bara för att man inte köpt klockan av dem?
 

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
tack, bra tips! Hur funkar det om man behöver serva sin Rolex inom garantitiden? Kan man gå till en urmakare i Sverige eller "drygar" dom sej bara för att man inte köpt klockan av dem?

Dom drygar sig säkert lite om det är under garantitiden, men jag är rätt säker på att sålänge papper & allt annat är i ordning så måste de ta in den :). Är det utanför garantitiden så frågar de nog inte ens om cert och grejer men jag vet faktiskt inte 100% då jag aldrig servat en klocka :D har alltid flippat innan det behövts
 

116334

Breitling
Var det inte så att att på urets hemsida kan man tom lämna in klockan till dem under garantitiden så skickar de den för åtgärd? Dock okänt om det medför någon transportkostnad.
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Polarn köpte sin IWC på watchonwatch, inga konstigheter. Vi mötte upp en av ägarna för att titta på klockan och sedan när polarn lyckats förhandla om priset åkte vi hem till ägaren och gjorde affär. Han var trevlig och jag funderar på att köpa nästa klocka genom dem.
 

watchdreamer

Panerai
Försökt komma i kontakt med watchonwatch vid fler tillfällen, men de har aldrig återkommit med svar.

Tycker det känns mycket konstigt och oseriöst!

Uret däremot verkar vara betydligt mer seriösa och kundvänliga.
 

Apansson

Torpare
Skamlös bump. Har någon något nytt att säga om watchonwatch? Jag vill nämligen köpa en Omega som inte finns på den svenska marknaden längre, nämligen denna:
46138002-20.png

Sista slantarna dyker in på kontot på måndag, och kan få tag på denna genom watchonwatch, Uret sa att de inte kunde få tag på den längre. Ref är 4613.80.02. Fick ett svar från watchonwatch att de kunde få tag på "alla klockor i Omegas sortiment", funderar bara på om det även kan tänkas gälla såna som inte finns i det svenska sortimentet. Förmodligen har de väl kontakter världen över. Antar att det bara är att pröjsa via paypal så att man kan få pengarna tillbaka enkelt om det blir tjafs.
Jäkligt synd att ingen svensk AD kan få tag på den, men så är det ibland :(
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Skamlös bump. Har någon något nytt att säga om watchonwatch? Jag vill nämligen köpa en Omega som inte finns på den svenska marknaden längre, nämligen denna:

Sista slantarna dyker in på kontot på måndag, och kan få tag på denna genom watchonwatch, Uret sa att de inte kunde få tag på den längre. Ref är 4613.80.02. Fick ett svar från watchonwatch att de kunde få tag på "alla klockor i Omegas sortiment", funderar bara på om det även kan tänkas gälla såna som inte finns i det svenska sortimentet. Förmodligen har de väl kontakter världen över. Antar att det bara är att pröjsa via paypal så att man kan få pengarna tillbaka enkelt om det blir tjafs.
Jäkligt synd att ingen svensk AD kan få tag på den, men så är det ibland :(


Har du frågat hos Rob E? Alltså, verkligen frågat? :)
 

par

Patek
2-Faktor
Skamlös bump. Har någon något nytt att säga om watchonwatch? Jag vill nämligen köpa en Omega som inte finns på den svenska marknaden längre, nämligen denna:
46138002-20.png

Sista slantarna dyker in på kontot på måndag, och kan få tag på denna genom watchonwatch, Uret sa att de inte kunde få tag på den längre. Ref är 4613.80.02. Fick ett svar från watchonwatch att de kunde få tag på "alla klockor i Omegas sortiment", funderar bara på om det även kan tänkas gälla såna som inte finns i det svenska sortimentet. Förmodligen har de väl kontakter världen över. Antar att det bara är att pröjsa via paypal så att man kan få pengarna tillbaka enkelt om det blir tjafs.
Jäkligt synd att ingen svensk AD kan få tag på den, men så är det ibland :(
En kompis köpte av wow, det funkade bra.
 

InFeFe

Cartier
2-Faktor
Skamlös bump. Har någon något nytt att säga om watchonwatch? Jag vill nämligen köpa en Omega som inte finns på den svenska marknaden längre, nämligen denna:
46138002-20.png

Sista slantarna dyker in på kontot på måndag, och kan få tag på denna genom watchonwatch, Uret sa att de inte kunde få tag på den längre. Ref är 4613.80.02. Fick ett svar från watchonwatch att de kunde få tag på "alla klockor i Omegas sortiment", funderar bara på om det även kan tänkas gälla såna som inte finns i det svenska sortimentet. Förmodligen har de väl kontakter världen över. Antar att det bara är att pröjsa via paypal så att man kan få pengarna tillbaka enkelt om det blir tjafs.
Jäkligt synd att ingen svensk AD kan få tag på den, men så är det ibland :(
Har köpt av wow en gång. No problemo.
 

Apansson

Torpare
En kompis köpte av wow, det funkade bra.
Ja då, har inga problem att tro på att de är seriösa, sen med paypal-betalning så har man ju absolut noll risk själv, så det är lugnt. Frågan är bara om de läste mitt mail ordentligt om vilket ur det gällde, eller om de bara hasplade ur sig att de kan få tag på allt. Har inte fått ett svar igen på ett par dagar nu, så kundservicen verkar sådär...
Varför kan ni bara inte ha klockan hos svenska ADs, Omega?! Blir tokig på sånt här!
 

InFeFe

Cartier
2-Faktor
Ja då, har inga problem att tro på att de är seriösa, sen med paypal-betalning så har man ju absolut noll risk själv, så det är lugnt. Frågan är bara om de läste mitt mail ordentligt om vilket ur det gällde, eller om de bara hasplade ur sig att de kan få tag på allt. Har inte fått ett svar igen på ett par dagar nu, så kundservicen verkar sådär...
Varför kan ni bara inte ha klockan hos svenska ADs, Omega?! Blir tokig på sånt här!

De får säkert väldigt många mail varje dag. Som jag förstod det är det två grabbar som äger det och har det som en business vid sidan av. Tror inte klockan är svår för dem att fixa fram då de importerar från gråhandlare. Dock får du vänta dig upp till 3 veckors leveranstid.
 

Apansson

Torpare
De får säkert väldigt många mail varje dag. Som jag förstod det är det två grabbar som äger det och har det som en business vid sidan av. Tror inte klockan är svår för dem att fixa fram då de importerar från gråhandlare. Dock får du vänta dig upp till 3 veckors leveranstid.
Nä jag vet, det är mer allt tjafs fram och tillbaka, jag orkar inte. Vill gå till en butik och säga "hej, jag vill ha den här" och sen gå därifrån med både en nöjd köpare och en nöjd säljare. Återbesök blir så mycket trevligare då! Tur att vi har Rob som är så trevliga trots man syndar och köper ur på andra håll!
 

Cwc

Breitling
Jag går själv i köpartankar men snubblade över det faktum att wow har svåra likviditetsproblem så svåra att de, via sin ägare online brands nordic ab, begärt en rekonstruktion (=pengarna är slut) vid Borås tingsrätt.. Kanske något folk borde veta innan man skickar massa pengar dit, eftersom man som privatperson står långt ner i priolistan över fordringsägare om man inte får sin klocka och företaget går omkull.

http://www.onlinebrands.se/pressreleaser/online-brands-nordic-ab-ansoker-om-rekonstruktion/
http://ackordscentralen.se/sv/download/file/fid/1468
 

Apansson

Torpare
Låter ju jävligt ovärt om man inte kan få pengarna tillbaka via paypal heller, i såna fall tänker jag typ hänga mig om jag varken får klocka eller pengar tillbaka :)))))

iofs beställde jag för typ 16 dagar sen eller så, så kan ju hoppas att de hunnit behandla/beställa den.
 

paradis

Audemars
Låter ju jävligt ovärt om man inte kan få pengarna tillbaka via paypal heller, i såna fall tänker jag typ hänga mig om jag varken får klocka eller pengar tillbaka :)))))

iofs beställde jag för typ 16 dagar sen eller så, så kan ju hoppas att de hunnit behandla/beställa den.

Kan du inte ringa dom ? Eller är det bara Email, som gäller ?
 

Apansson

Torpare
Mja, det var ju 2 veckor sen. Hur funkar det ens? Ringer de runt till massor av random AD's i världen de råkar ha kontakt med och frågar om de vill kränga en, eller? "2-8 veckor" är ju ganska stort tidsspann...
 

Apansson

Torpare
Status-update för de som funderar på watchonwatch.
Ringde och snackade med nån (Rickard?) angående orderstatus. Telefonsupporten var grymt snabb(och trevlig!), deras mailsupport not so much. Sade att klockan var på ingång till deras leverantör, och att den förhoppningsvis skulle finnas på mitt postkontor i slutet av nästa vecka, annars veckan därpå. Inte så fasligt lång leveranstid om detta nu stämmer, man får väl hålla alla tummar som går att hålla. Återkommer med ett längre utlåtande om denna fasansfulla gråhandel med var klockan kom ifrån och dylikt när jag har den här!

I övrigt jävligt drygt att handla från nätet. Köp hos AD eller av en god vän här på forumet om klockan du vill ha går att få tag på på den svenska marknaden, det är så värt det.
 
Topp