• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

We got incoming!

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Flyger lite under radar och kör en snabb paketöppningstråd....

......helt utan paketöppning. :)

Posten ligger i så här års och lite överraskande kunde jag plocka upp denna idag (skickades igår).



G/S DJ från -86. Självklart åkte natot på direkt....har ett gäng Natos med guldspänne på ingång, ett vanligt får duga så länge... :D

God Jul Denke, som jag sa till mig själv när jag öppnade paketet.
 

Bilagor

  • ImageUploadedByTapatalk1356199559.603124.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1356199559.603124.jpg
    63.5 KB · Visningar: 1,289

jakob.dala

Oo=v=oO
2-Faktor
Re: We got incoming!

God jul på dig. Gissar att du har flippat den innan jag ens har funderat på jaegerns framtid ; )
 
  • Like
Reactions: Ako

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Re: We got incoming!

Snygg, men på med länken! Svarttavlade DJ:s verkar ju inte lika vanliga eller är det så att de behålls av dem som köpt den?
 
  • Like
Reactions: PJW

.dh

Breitling
Re: We got incoming!

fin klocka! men hur är det med nato band? slits inte boetten? eller att boettens kanter nöts ner?
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Re: We got incoming!

.di skrev:
fin klocka! men hur är det med nato band? slits inte boetten? eller att boettens kanter nöts ner?

Har hört andra oroa sig för det men har inte sett något konkret exempel...tror det är ett högst teoretiskt resonemang. Men om någon har ett konkret exempel (eller helst flera) så vore det intressant.

Jag tror den största slitagerisken är på själva bandet... ;)
 

jabla

Sarlacc
Re: We got incoming!

Svarttavlade TT DateJusts måste vara den klart snyggaste varianten, gillar generellt inte TT men denna måste vara outstanding på ett svart nato med gulddetaljer. Ser fram mot uppföljningsbilder.
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
Re: We got incoming!

Wow! men..hm...36 mmm; Välkommen ut till oss andra utanför modets garderob! :D

I denna förutsägbara mini-värld blir jag himla glad över din oförutsägbarhet! :)

God fortsättning och Gott nytt allt!
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Re: We got incoming!

Kettil skrev:
Denke
Nu är jag rejält nyfiken. Hur känns den?
mvh

Vet inte riktigt ännu....jag har legat sjuk sen dagen efter jag fick den och väntar på några natos med guldspännen så jag får nog avvakta lite med ett nyanserat omdöme...

Men det lilla jag haft så känns den bra, det är en vacker klocka. Men det är ju det där med storleken, på vanligt läderband funkar det inte riktigt för mig, men på nato kommer den upp lite i höjd och känns bättre. Behöver nog hitta en länk om det ska flyga 100%.

Men jag kan ju återge min konversation med sambon samma dag klockan landade:

Sambon: Den där kan du inte ha. Den är för liten.
Jag: Äh, den är skitfin ju, det är bara en vanesak.
Sambon: Nej, den är omanlig.
Jag: Men då kan väl du ta den då? På dig blir den ju perfekt.
Sambon: Nej, jag hatar Rolex.

Sen blev jag sjuk och missade hela julen... :twisted:
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
Re: We got incoming!

Denke skrev:
Kettil skrev:
Denke
Nu är jag rejält nyfiken. Hur känns den?
mvh

Vet inte riktigt ännu....jag har legat sjuk sen dagen efter jag fick den och väntar på några natos med guldspännen så jag får nog avvakta lite med ett nyanserat omdöme...

Men det lilla jag haft så känns den bra, det är en vacker klocka. Men det är ju det där med storleken, på vanligt läderband funkar det inte riktigt för mig, men på nato kommer den upp lite i höjd och känns bättre. Behöver nog hitta en länk om det ska flyga 100%.

Men jag kan ju återge min konversation med sambon samma dag klockan landade:

Sambon: Den där kan du inte ha. Den är för liten.
Jag: Äh, den är skitfin ju, det är bara en vanesak.
Sambon: Nej, den är omanlig.
Jag: Men då kan väl du ta den då? På dig blir den ju perfekt.
Sambon: Nej, jag hatar Rolex.

Sen blev jag sjuk och missade hela julen... :twisted:

Hej, trist att höra att du blev sjuk.

Jag trodde att du här hade hittat en godtagbar klocka i klassisk storlek. Därav mitt skämtande.

Jag måste ärligt säga att jag inte förstår resonemanget kring boettstorleken och manlighet; en för stor boett får ju armarna hos en normalstor karl att se ut som spagetti och händerna som flickhänder. När bandhornen tangerar handledens bredd ser det ju inte klokt ut. Det handlar ju om proportioner. Så i mina gamla ögon ser det rent löjligt ut med för stora boetter; påminner om att kompensera ringa längd med höga klackar och hög hatt. Tar den manliga gracen av bäraren fullständigt ;)

Sedan så är ju en g/s DJ med svart tavla svårslagen som nästan arketypisk manlig symbol. Det är f-n ingen dinka för nervösa tunnisar; för stenhårda gubbar som kan föra sig skulle jag säga! :D

Krya på dig!

PS Den där skulle jag bära på ett fullcut krokodil.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Re: We got incoming!

Bommade nog ett par smileys i mitt inlägg! :)

Jag gillar den! Och jag är rätt säker på att storleken mest är en vanesak, den bär större än sina 36. Det är ju ofta fler parametrar än just mm som gör om det funkar (boettens längd, höjd, krona etc etc). Just DJ'n och jag kommer nog bli kompisar! :cool:
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Re: We got incoming!

Grym!!! ...men den förtjänar ett schysst strap, distressed a la mode eller en gammelkroko röstar jag för! ;-)
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Re: We got incoming!

NiklasArvid skrev:
Grym!!! ...men den förtjänar ett schysst strap, distressed a la mode eller en gammelkroko röstar jag för! ;-)

Men för att jag ska trivas måste den upp lite i höjd/längd och då krävs Nato eller biffas till generellt och då behövs länk.

Men jag tar gärna emot tips på lite grövre (nej inte paneraigrovt) band som skulle kunna passa, den får inte bli för nätt. :cool:
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Re: We got incoming!

Nice Denke.....d tar sig som kättaren sa.......men Nato på en DJ.....är som armbandsur till frack....lite fräckt och vågat.....men ack så genant!!
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Re: We got incoming!

Davvan skrev:
Nice Denke.....d tar sig som kättaren sa.......men Nato på en DJ.....är som armbandsur till frack....lite fräckt och vågat.....men ack så genant!!

Oh, visste inte att du var en så osäker liten parvel...påminn mig nästa gång vi ses så ska jag örfila dig ordentligt. Du behöver stärkas upp lite mer handfast, det är uppenbart. :mrgreen:
 
Topp