Laddar...
Nymans Ur 1851

Johannesens
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Weekendresa bara för att köpa en klocka.

Diskussion i 'Lifestyle' startad av Linkan, 28 december 2015.

1. Linkan
    Trådstartare

Linkan Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Har sökt på forumet för att se om det funnits någon samlad tråd för att få tips om vart man ska resa (helst i Europa) för att titta/köpa en klocka men ej funnit det. Där det är både bra priser och många olika butiker att välja och vraka i. Har funderat på Holland, Tyskland, Italien etc.
    Någon som gjort detta? Bara åkt till en stad och sedan har sökandet börjat där. Tar emot tips på städer, länder och till och med om ni har någon favoritbutik ute i Europa som är värt att besöka. Kan säga att det är Rolex jag är ute efter har inte siktet på något annat.

Tack så länge

2. Kejsaren

Kejsaren Biskop

Från:
    Bjärred
    Scippol lär vara ok mtp det du är ute efter. Om det är nytt du söker.skall till amsterdam på måndag, kan rapportera efter det.

jabla och Linkan gillar detta.
  3. Linkan
    Trådstartare

Linkan Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Gärna! Skriv efter din resa om du hittade något

4. Kejsaren

Kejsaren Biskop

Från:
    Bjärred
    Det skall jag göra. Tänkte försöka kolla upp lite vintagebutiket i Amsterdam också... Får se vad familjen tillåter... Det är ju ingen köpa-klocka-weekend...

Grafton och Linkan gillar detta.
  5. Taxman

Taxman Friends of KS

Alla större städer i EU har väl minst en rolex AD? Om det sedan är någon direkt prisskillnad är mer tveksamt. Det som kan skilja är nog snarare utbudet och tillgängligheten på klockor.

6. Fryken

Fryken Kamrern

Från:
    STOCKHOLM
    Beror ju på. Tyskland har ju många frifräsare som säljer begagnat. Var noga med att kolla INNAN du åker ner om de tar VISA/Mastercard, långt ifrån alla gör det och isf kan det vara svårt att impulsköpa klocka om du inte har med cash.

7. MaziK

MaziK Friends of KS

Tjena

Berör inte ämnet till 100%, men jag kommer åka ner till Italien i Januari för att hämta upp en klocka!

Skall bli spännande!

Senast ändrad: 30 december 2015
    Aquastaren gillar detta.
  8. Aquastaren

Aquastaren Präst

Från:
    Stockholm
    Geneve är paradiset vad gäller klockaffärer. Allt finns att beskåda på promenadavstånd. Vill man köpa ställer dock valutan till det lite numera. Kring 2003 var Rolex billigast där. Då köpte jag en i Rolex egen butik.

mikjon gillar detta.
  9. Torsten

Torsten Syltan

Från:
    Orten
  10. Schmitza

Schmitza Borgare

Från:
    Malmö
    Kan tipsa om amsterdam! Vanlig shopping är rätt dyrt MEN klockor är billigt ! Ska man ha rolex så köper man det på flygplatsen påvägenhem hos gassan!

Vill man ha omega så är ace jewelers en av dom billigaste i europa och lätta att ha och göra med ! (Lätta att pruta på också! )
    På deras hemsida står priser med och utan moms , ett email dit så får du priset utan moms utan problem, två email dit Så kan man lätt sänka det ännu mer !

mruhr gillar detta.
  11. Lapo Elkann

Lapo Elkann Stadsbo

Från:
    Vettet
    Någon som har en känsla för tillgängligheten på Rolex professional modeller hos gassan? Är det sannorligt att de har en 116610LN hemma om man åker ned? Har försökt lirka ur dem något via mail men de är som vanligt mycket hemlighetsfulla om sina lagersaldon.... Nån som har några erfarenheter?

12. Schmitza

Schmitza Borgare

Från:
    Malmö
    Har köpt hos dom två gånger och dom vill inte lägga undan sport rolex till första gångs köpare .. men mitt enda tips angående gassan är att ringa till gassan schipol och be och få prata med conny ! Hon e super att ha och göra med !
    Säg att du är villig att överföra hela beloppet för klockan till deras bankkonto så brukar dom ändra sig rätt fort med !

Med att bara åka dit kan vara en chansning för dom har inte alltid alla modeller hemma men hör man av sig i tid så kan dom skicka efter klockan från sin andra butik inne på daamtorget i centrala amsterdam om den finns där !

Cliff gillar detta.
  13. Cliff

Cliff Borgare

Från:
    Stockholm
    Hur många procent under AD i Sverige landar det på?

14. Schmitza

Schmitza Borgare

Från:
    Malmö
    Kollade priser i somras å en blnr låg på typ 6490 euro och typ en 116610ln låg på runt 6400 euro nåt !

Sen har man en jävla tur så tar dom ca 9500 för nya daytonan haha

15. Kugghjul

Kugghjul Bonde

Skövde. For real!

16. aptorsken

aptorsken Borgare

Från:
    Uppsala
    Ja eller hur. Då sparar man ju in resekostnader genom att ta bussen så man har råd att leva loppan en eftermiddag på Skara Sommarland.

Ruben och Arnholm gillar detta.
  17. Lapo Elkann

Lapo Elkann Stadsbo

Från:
    Vettet
    Tack för tipset schmitza, skall slå en signal till conny, vilken av schipol butikerna jobbar hon i? Behöver jag hälsa från dig eller finns det kanske rent av nått kodord man kan använda sig av för att de skall mjukna upp och reservera en dinka? Läste i flyplatstråden att du haft problem att ta dig till gassan när du flög med norwegian. Är det Rolex boutiqen i departure lounge 2 som har bäst utbud? (Vet att de kan skicka mellan.) Funkar det att betala med visa eller är det natura som gäller i Amsterdam?

18. Schmitza

Schmitza Borgare

Från:
    Malmö
    Dom har öppnat en ny lågprisdel dit alla lågpriaflygstannar och då har man inte tilögång till vanliga terminalbutikerna ...
    Åk med klm så kommer du till vanliga terminalen där stora butiken finns !
    Tror inte hon lär komma ihåg vem jag är ... dom säljer ju en hel del där !
    Men ring och be och få tala med conny gerithson ! Lycka till !

19. Lapo Elkann

Lapo Elkann Stadsbo

Från:
    Vettet
    Jag slår dem en signal, antar att man måste visa boardingcard för att nå butikerna eller är det så fint att man kan shoppa även vid arrival?

20. Schmitza

Schmitza Borgare

Från:
    Malmö
    Du når butikerna vid arrival men man måste ha ett urgående boardingcard för att handla så att säga..

Lapo Elkann gillar detta.
  21. ErikGBG

ErikGBG Biskop

Finns den inte på flygplatsen lär den finnas i deras monsterbutik inne i stan.
    Var nere förra veckan, vintage är dyrt!

22. Arnholm

Arnholm Stadsbo

Från:
    Schlätta
    Till alla läsare; ni vill inte komma hit, även om det hade skänkts bort rollar.

Gummo gillar detta.
  23. Lapo Elkann

Lapo Elkann Stadsbo

Från:
    Vettet
    Selfklar!

24. Kugghjul

Kugghjul Bonde

Självklart var jag delvis ironisk, men vilka svenska städer slår klockutbudet i Skövde? Två eller tre.

aptorsken gillar detta.
  25. aptorsken

aptorsken Borgare

Från:
    Uppsala
    Jag tror att du har rätt! Förutom storstäderna verkar den ligga i topp. Det var ett skämt från min sida :)

26. Lapo Elkann

Lapo Elkann Stadsbo

Från:
    Vettet
    Var faktisk inackorderad på scandic billingen en hel sommar för många år sedan, kan icke minnas att jag såg en enda urmakare, var dock mkt pizzerior som Volvoarbetarna ofta frekventerade för lunch....

27. Kugghjul

Kugghjul Bonde

http://www.pagoldhs-ur.se/site/index.php?option=com_content&view=article&id=1&Itemid=2

Breitling

Calvin Klein

Casio

Certina

Diesel

Gant

Emporio Armani

Swiss Military

Calvin Klein Jewelry

Gc

Guess

Longines

Omega

Oris

Michael Kors

Marc by Marc Jacobs

Luminox

Rado

Rolex

Seiko

Swatch

TAG Heuer

Tissot

Police

Rado

28. Lapo Elkann

Lapo Elkann Stadsbo

Från:
    Vettet
    Pagoldhs, var det inte de som hamnade lite snett på en daydate de hade anlitats för att serva...

aptorsken gillar detta.
  29. Oniel

Oniel Stadsbo

Ja dem hade väl inte gjort något på klocka har jag för mig!?

30. Arnholm

Arnholm Stadsbo

Från:
    Schlätta