• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

What a difference a strap makes!

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Jag har haft min Zenith Elite Port Royal V Rectangular (jag vet, långt namn!) i ett och ett halvt år. Det är en fantastiskt fin klocka på alla sätt och vis och jag skaffade den för att jag inte hade någon fyrkantig klocka, jag gillade Reverson men tyckte den var för långsmal samt att jag hittade denna för ett överkomlig kostnad. MEN... vi har inte fullt klickat.
(Rubriken är lite lek med orden till nedan fina sång, spela den för att få känslan av klass och stil! ;))

Först hade jag den på orginallänken som är fantastisk, men denna typ av klocka känns mer rätt på läder.
bild_zpsf07c5cec.jpg


Sedan satte jag på den en alligator, men bandet gav inte rätt känsla. Det var för brett och för kraftigt mönster (trots riktig alligator), hade passat bättre på en Off Shore eller liknande (tänk Safari).
7edSP0Q.jpg


Jag bytte till ett kroko som gjorde den mycket bättre.
image.jpg


Men inte heller det var 100%. För brett det med, problemet är nämligen att bandbredden är 21 mm.
Men så i går kväll så bara så där, bytte jag band mellan två klockor och fick på denna struts.
PANG! Där satt den! Nu faskiken känns klockan helt plötsligt 100! Nu fick den den eleganta uttryck som jag haft som tanke, vad lustigt det kan vara!
dssss.jpg
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Jag har haft min Zenith Elite Port Royal V Rectangular (jag vet, långt namn!) i ett och ett halvt år. Det är en fantastiskt fin klocka på alla sätt och vis och jag skaffade den för att jag inte hade någon fyrkantig klocka, jag gillade Reverson men tyckte den var för långsmal samt att jag hittade denna för ett överkomlig kostnad. MEN... vi har inte fullt klickat.
En funky reverso! Struts funkar fint på den
 

Minuteman

Rolex
Tror att det är mycket tack vare kontrasten på sömmarna som strutsen känns mindre bred och mer elegant.

Tycker den var skitfin på kroko. Kanske ett kroko med vita sömmar? :)
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det blev riktigt stiligt!!!! Gäller för övrigt kostymen också!! :)
 

Fido1

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Går lite mot strömmen och röstar på aligatorn, gillade det mest. Men oavsett så ska den sitta på läder, som en fläskläpp.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Lurigt att dömma ett band på en bild men tycker det ser lite uppblåst ut? Men det är klart, boetten är ju lite uppblåst den med.
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Lurigt att dömma ett band på en bild men tycker det ser lite uppblåst ut? Men det är klart, boetten är ju lite uppblåst den med.
Förlåt? Uppblåst?! Zenithen är 7-8mm tjock, men låtvara, den är lite svept och konvext glas och ovansida om det är det du menar.
Du är så j_kla kritisk jämt Aurum. Ok, bandet hade kunnat vare en millimeter tunnare kanske... Skall vi säga att det blev helt 90%!? :D
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Förlåt? Uppblåst?! Zenithen är 7-8mm tjock, men låtvara, den är lite svept och konvext glas och ovansida om det är det du menar.
Du är så j_kla kritisk jämt Aurum. Ok, bandet hade kunnat vare en millimeter tunnare kanske... Skall vi säga att det blev helt 90%!? :D
OM man jämför med förlagan. Bandhornen ser rätt kraftiga ut. Jag har alltid problem med kraftigt stoppade band, så det är nog mest hos mig "felet" ligger. Det ser bra ut, konstruktiv kritik.
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
OM man jämför med förlagan. Bandhornen ser rätt kraftiga ut. Jag har alltid problem med kraftigt stoppade band, så det är nog mest hos mig "felet" ligger. Det ser bra ut, konstruktiv kritik.
Förresten, vad menar du med förlagan? Den är ju inte direkt lik Reverson om du tänker så? Tänker du gammal Zenith och med denna som reisue? Zenith, Longines, Girard Perregaux mf har ju haft denna klassiska design i sin historia och sortiment.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Förresten, vad menar du med förlagan? Den är ju inte direkt lik Reverson om du tänker så? Tänker du gammal Zenith och med denna som reisue? Zenith, Longines, Girard Perregaux mf har ju haft denna klassiska design i sin historia och sortiment.
Ja, tänker väl främst på GPs tidiga men även zenith kan ha något liknande förmodar jag. Vintageinspirerad är den ju och på den tiden var de inte lika bitiga.
 
Topp