• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

What a mesh

Ariste

Audemars
2-Faktor
Köpte ett snyggt mesh av @Davvan nyligen och hade väl inte riktigt tänkt igenom beslutet, det händer rätt ofta. Men det var inga pengar att tala om och alltid går det väl att hitta någon kronograf som det kan passa på.

Slängde snabbt på det på en fet Harlem med typisk 70-talsboett, borde kanske ha sett att dessa luggar inte är gjorda för detta meshet men insåg ganska snabbt att det här fungerar inte.

IMG_5871_zpsec937e60.jpg


IMG_5870_zps528dbf2c.jpg


IMG_5872_zpsfe08d42a.jpg


You live, you learn. Turligt nog landande en en rödbrun spjuver i form av en Wittnauer häromdagen (http://www.klocksnack.se/viewtopic.php?f=7&t=539) som jag snabbt insåg potentialen med på flera sätt men i detta fall gällande meshet. På med det bara och jag kände snabbt att det här var bättre, till och med riktigt bra i min värld.

Vad säger ni alla härliga klockälskare här på forumet, funkar det eller kan ni ge mig tips på andra band eller länkar som skulle passa denna pigga Wittnauer?

IMG_5902_zps165d88da.jpg


IMG_5904_zpsdd05493e.jpg


IMG_5905_zps5115ca16.jpg


IMG_5906_zps4aea16d4.jpg


IMG_5909_zps302565a4.jpg


IMG_5903_zps5471e4ac.jpg
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Med risk för att få kompanismörj....men jag tycker du ska testa ett svart nato på din Wittnauer! :mrgreen:

Kruxet med mesh IMO är att det är så förbenat snyggt på bild men så ofta inte funkar i praktiken...(iaf på mig).
 

Singular

Rolex
2-Faktor
Mycket bra - men se upp med bredden. Min erfarenhet är att för smala band kan ge otrevliga konsekvenser i form av bandstift som rymmer...
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Denke skrev:
Med risk för att få kompanismörj....men jag tycker du ska testa ett svart nato på din Wittnauer! :mrgreen:

Kruxet med mesh IMO är att det är så förbenat snyggt på bild men så ofta inte funkar i praktiken...(iaf på mig).

Tycker det ser riktigt coolt ut, på bild i alla fall... Testa om inte ett vintage hålat tropic skulle sitta som en smäck. Färgen går säkert att variera, då klockan är så cool i sig!
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Denke skrev:
Med risk för att få kompanismörj....men jag tycker du ska testa ett svart nato på din Wittnauer! :mrgreen:
Kruxet med mesh IMO är att det är så förbenat snyggt på bild men så ofta inte funkar i praktiken...(iaf på mig).
Tackar, ska se om jag har något...kan tänka mig att det fungerar men när jag blundar och försöker se kombon framför känner jag inte Hey-känslan. :)
Singular skrev:
Mycket bra - men se upp med bredden. Min erfarenhet är att för smala band kan ge otrevliga konsekvenser i form av bandstift som rymmer...
Noterar det nu att de saknas 1mm, så noga med detaljer är jag...:)...tack för tipset!
plattfot skrev:
Jag är en tråkmåns och skulle kört på läder, brunt läder.
Brunt, slitet läder kan jag tänka mig...får se vad jag hittar. Tack för input!
Spencer66 skrev:
Smickrare där... :)
theargonaut skrev:
Tycker det ser riktigt coolt ut, på bild i alla fall... Testa om inte ett vintage hålat tropic skulle sitta som en smäck. Färgen går säkert att variera, då klockan är så cool i sig!
Tanken har föresvävat mig och banne mig om jag inte ska testa det i morgon, återkommer med bilder. Tack!
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Såg la helt ok ut. Jag skulle vilja säga, och jag har sagt, ett svart läderrallyband. MEN det är ju en dykare så ett tropicgummi i rallystil kanske... Bara att testa på där hemma!
 

Fryken

Kamrern
2-Faktor
Ser sådär ut. För mycket luft mellan bandhornen + mesh/klocka. Har överlag riktigt svårt för mesh om det inte sitter på en PloProf.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag brukar tycka mesh är snyggt på bild. Har aldrig haft ett faktiskt, konstigt nog. Tyvärr tycker jag att meshet ser alldeles för tunnt ut på bilderna ovan. Det kan vara bilderna som luras. Hur en klocka ser ut på bild och i verklighet kan vara två olika världar.

Om du gillart, behåll. Om icke, byt!
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Tack för era synpunkter, min planerade bandbytardag gick om stöpet men jag tar nya tag i helgen och lovar att återkomma med de olika förslagen.

Har burit den några dagar nu och trivs bra i den, men det där lilla glappet gnager i mig och luggarna så jag får se hur jag gör. Funderar även på ett något tjockare mesh, ska reka lite.
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Ariste skrev:
Tack för era synpunkter, min planerade bandbytardag gick om stöpet men jag tar nya tag i helgen och lovar att återkomma med de olika förslagen.

Har burit den några dagar nu och trivs bra i den, men det där lilla glappet gnager i mig och luggarna så jag får se hur jag gör. Funderar även på ett något tjockare mesh, ska reka lite.

Kanske testa ett shark mesh? Snyggare när länkarna går ända in utan stav tycker jag. Typ som min LLD:
P1050223.jpg
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
LongCon skrev:
Ariste skrev:
Tack för era synpunkter, min planerade bandbytardag gick om stöpet men jag tar nya tag i helgen och lovar att återkomma med de olika förslagen.

Har burit den några dagar nu och trivs bra i den, men det där lilla glappet gnager i mig och luggarna så jag får se hur jag gör. Funderar även på ett något tjockare mesh, ska reka lite.

Kanske testa ett shark mesh? Snyggare när länkarna går ända in utan stav tycker jag. Typ som min LLD:

Vilka grova ringar, ser snyggt ut fotat så där men hur ser det ut på armen och viktigast av allt, hur känns de på armen? :)
Jag är rädd för att känna mig som en korsriddare i så grov brynja...
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Ariste skrev:
LongCon skrev:
Ariste skrev:
Tack för era synpunkter, min planerade bandbytardag gick om stöpet men jag tar nya tag i helgen och lovar att återkomma med de olika förslagen.

Har burit den några dagar nu och trivs bra i den, men det där lilla glappet gnager i mig och luggarna så jag får se hur jag gör. Funderar även på ett något tjockare mesh, ska reka lite.

Kanske testa ett shark mesh? Snyggare när länkarna går ända in utan stav tycker jag. Typ som min LLD:

Vilka grova ringar, ser snyggt ut fotat så där men hur ser det ut på armen och viktigast av allt, hur känns de på armen? :)
Jag är rädd för att känna mig som en korsriddare i så grov brynja...

Personligen tycker jag att det arnbandet sitter jättebra. Tycker det ser mycket bra ut i verkligheten med. Ett wrist shot visar kanske något bättre hur det ser ut.
P1050227.jpg
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
LongCon skrev:
Personligen tycker jag att det arnbandet sitter jättebra. Tycker det ser mycket bra ut i verkligheten med. Ett wrist shot visar kanske något bättre hur det ser ut.
Riktigt snyggt på också, nu får jag ta mig en funderare....tack för sköna bilder och bra tips!
 
Topp