• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

What-If: Rolex Submariner 116610

Donkii

Boushh
2-Faktor
Många av er har säkert redan sett dessa bilder från ablogtowatch.com men jag måste säga att jag gillar lekfullheten i detta. Vad gillar ni dessa? Något ni skulle köpa om dem fanns tillgängliga från Rolex?

Saxat från bloggen:
"Watch What-If" is a special column on aBlogtoRead.com that asks the playful question "what if an iconic watch you know and love was offered in a different style?" The idea embraces a good timepiece's core design and has fun by offering new colors and material concepts to stimulate your senses. These ideas may be provocative, artistic, or just plain silly. This is about fun, Photoshop, and the celebration of wrist watch design and experimentation.

Originalet:
0000_Original-600.jpg


Illustrationerna:
0007_Origina-w_-White-Face-Ceramc-Bezel-600.jpg

0009_Camo-600.jpg

0003_Yellow-600.jpg

0005_Blue-Anodized-White-Ceramic-Bezel-Sunray-600.jpg

0008_Pink-Face-and-Pink-Ceramic-Bezel-600.jpg


 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Finns en likadan för Sky-Dwellern.. gillar denna för att timhjulet inte är fullt synligt likt originalet. Tycker nog att tavlan var rätt skön också.
Blue-600.jpg
 

Whedda

Rolex
Det enda jag saknar är en stålvariant av den blå vitguldssmurfen

Men det går ju att ordna...

80AAFB90-5BFA-4F35-8FDC-57C867225F26_zpsj24fz7ov.jpg

Tycker den är fantastisk men snacka om att skjuta sig i foten om man erbjuder en modell som bara funnits i vitguld även i stål.

Tror du inte att en stor anledning till att man tycker den är så snygg är just att den är i vitguld och med en helt annan exklusivitet. Hade den gröna Hulken och den blå vitguldaren Bytt plats tror jag hypen hade varit omvänd.

Vad jag tycker är komiskt är att 116610LV är 4000kr dyrare än den vanliga subben? Det är ju exakt samma klocka i alla avseenden bortsett från färgen?



Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Tycker den är fantastisk men snacka om att skjuta sig i foten om man erbjuder en modell som bara funnits i vitguld även i stål.

Tror du inte att en stor anledning till att man tycker den är så snygg är just att den är i vitguld och med en helt annan exklusivitet. Hade den gröna Hulken och den blå vitguldaren Bytt plats tror jag hypen hade varit omvänd.

Vad jag tycker är komiskt är att 116610LV är 4000kr dyrare än den vanliga subben? Det är ju exakt samma klocka i alla avseenden bortsett från färgen?
Nja. Att det är vitguld får mig inte ett vilja ha den så mkt mer. Tycker bara om blått, och den blir lite ovanligare än standardfärgen svart.

Vad gäller LV så spelar de väl på "exklusiviteten" med färre tillverkade enheter jmf den svarta.

Hade både grönt och blått funnits i stål hade jag valt blått 11 ggr av 10
 

Whedda

Rolex
Nja. Att det är vitguld får mig inte ett vilja ha den så mkt mer. Tycker bara om blått, och den blir lite ovanligare än standardfärgen svart.

Vad gäller LV så spelar de väl på "exklusiviteten" med färre tillverkade enheter jmf den svarta.

Hade både grönt och blått funnits i stål hade jag valt blått 11 ggr av 10

Jag menar inte att det är så i ditt fall eller att lägga orden i munnen på dig utan mer att jag tror att en stor del varför många gillar den blå subben är just exklusiviteten som bidrag till estetiken. Jag själv älskar saker som är exklusivare än de ser ut att vara vilket i kombination med den snygga blå färgen gör den till den mest intressanta klockan bland nya rolex.

Jag tror även att kärleken till Paul Newman Daytonas består mycket av samma orsak. En modell som blir mer ikonisk ju dyrare prislapp medan motsvarande 60-tals chronos från andra märken för en hundradel av priset inte får alls samma hyllningar.



Skickas från min iPhone via Tapatalk
 
  • Like
Reactions: par

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Jag menar inte att det är så i ditt fall eller att lägga orden i munnen på dig utan mer att jag tror att en stor del varför många gillar den blå subben är just exklusiviteten som bidrag till estetiken. Jag själv älskar saker som är exklusivare än de ser ut att vara vilket i kombination med den snygga blå färgen gör den till den mest intressanta klockan bland nya rolex.

Jag tror även att kärleken till Paul Newman Daytonas består mycket av samma orsak. En modell som blir mer ikonisk ju dyrare prislapp medan motsvarande 60-tals chronos från andra märken för en hundradel av priset inte får alls samma hyllningar.



Skickas från min iPhone via Tapatalk
Ja så är det naturligtvis, exklusivitet spelar ofta in i valen, helt klart.

I mitt fall är det lite olyckligt att jag tycker vitguldsvarianterna av sub och daytona är snyggare i designen, men är inte guldfantast a la aurum
 
Topp