• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

What-If: Rolex Submariner 116610

Smurfen är ju kung, gillar tanken på att dom som vet kommer att se vad det är och att dom som inte vet får tro vad dom vill...

75ac175f.jpg
 

Zacke

Vacheron
2-Faktor
På det glada 80-90 talet gick det väl att göra sånt. Då Rolex var ett dyngmärke och Sergio Tacchini var kung.
 

Whedda

Rolex
Går det att göra hos AD eller sparkar de bakut?

Jag kan tänka mig att Rolex knappast skulle uppskatta att en AD sätter "exklusiva" tavlor i vanliga stålklockorna då det även handlar om image och prestige. Många som köper den 116619LB gör det just för att en liten skara som vet, vet. Om varje ägare av stålsub skulle få modda fritt skulle ju exklusiviteten i att ha just en 116619LB sjunka markant. Även om den är en diskret modell har den fortfarande en unik igenkänningsfaktor. Jag själv hade nog kännt att det blivit en Nästanklocka och knappast velat svara NEJ på den eviga frågan "har du en vitguldssub"?

Vet ju att Singular har haft en spännande tanke på det omvända i att köpa en 116619LB och sätta i en svart tavla från stålmodellerna. DET är diskret!


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Jag kan tänka mig att Rolex knappast skulle uppskatta att en AD sätter "exklusiva" tavlor i vanliga stålklockorna då det även handlar om image och prestige. Många som köper den 116619LB gör det just för att en liten skara som vet, vet. Om varje ägare av stålsub skulle få modda fritt skulle ju exklusiviteten i att ha just en 116619LB sjunka markant. Även om den är en diskret modell har den fortfarande en unik igenkänningsfaktor. Jag själv hade nog kännt att det blivit en Nästanklocka och knappast velat svara NEJ på den eviga frågan "har du en vitguldssub"?

Vet ju att Singular har haft en spännande tanke på det omvända i att köpa en 116619LB och sätta i en svart tavla från stålmodellerna. DET är diskret!


Skickas från min iPhone via Tapatalk

Från rätt sida av myntet så är tanken god. En stålsub med blå tavla och ring är ju snyggt.
Men det är ju lite som att sätta ferrarilogga på en volvo. Typ.

Om man ändå ska göra det, så kan man ge fan i att polera mittlänkarna iallafall. :)
 

Whedda

Rolex
Från rätt sida av myntet så är tanken god. En stålsub med blå tavla och ring är ju snyggt.
Men det är ju lite som att sätta ferrarilogga på en volvo. Typ.

Om man ändå ska göra det, så kan man ge fan i att polera mittlänkarna iallafall. :)

Eller att sätta ett turbomärke på sin Volvo som inte har turbo...Ett påfund jag inte kan förstå??

Polerade mittlänkar är en styggelse av rang!
 

Singular

Rolex
2-Faktor
Vet ju att Singular har haft en spännande tanke på det omvända i att köpa en 116619LB och sätta i en svart tavla från stålmodellerna. DET är diskret!


Skickas från min iPhone via Tapatalk

Tanken finns fortfarande, men den är lockande...

Angående att bygga om en stålis till vitguldswannabe är det som att pussla ihop en vitgulds-DD för att se ut som en i platina eller att göra en gammal GMT-Master till en 1655. Inte riktigt mina tekoppar, även om andra glatt gör det (och visar upp det).
 
Topp