• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Why do assholes love watches

JensBP

Brattlife
2-Faktor
http://gawker.com/5978737/why-do-assholes-love-watches

Den här var lite kul. Satt och skrattade för mig själv över låtsas-citatet i texten. Är det verkligen så här en del av "de andra" ser oss, finns det någon sanning? Eller är det bara bloggaren som är lite bitter? Jag kan ju komma på mig själv att tänka dåliga tankar om medmänniskor på stan som har t ex DW, då kommer jag på mig själv och skäms direkt, att få förutfattade meningar om någon som har en enligt mig (subjektivt) struntklocka är ju också lite att vara en "asshole". Vissa gillar bilar, andra hästar, en del klockor, en del de mest obskyra saker.

En liten del av bloggtexten:
"Nice watch." At that point, it's already too late.
"Oh this? Yeah. Better be. Sixteen grand, right here. Ha. This is just my walking-around watch, you know? A little Tourneau, a little something. It's nice, but I don't give a fuck if I lose it, you know? I'll go out drinking in this watch. The Patek Phillippes, I keep at home. I only break those out on special occasions. Just for little parties and shit like this, I got this one, I got the Movado, I got the B-vvv-lgari, and I got the Vacheron. That one, I bought at the auction. People don't know about Vacheron. You got guys out there, they think Rolex is the thing. They think Rollies are like the nicest watch there is. That's amateur hour. Me, I don't even own a Rolex. Rolex makes you look like an asshole. Every time I see a guy in a Rolex I walk up to him and say, 'You see this? This is a fucking Richard Mille. This right here is worth more than ten of your shitty Rolexes.' Then I laugh at him and walk away. This watch thing is really about taste."
 
Senast ändrad:

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Artikelförfattaren verkar aningen bitter och skulle säkert med glädje bära den största Rollen som finns, om han hade haft råd.
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
http://gawker.com/5978737/why-do-assholes-love-watches

Den här var lite kul. Satt och skrattade för mig själv över låtsas-citatet i texten. Är det verkligen så här en del av "de andra" ser oss, finns det någon sanning? Eller är det bara bloggaren som är lite bitter? Jag kan ju komma på mig själv att tänka dåliga tankar om medmänniskor på stan som har t ex DW, då kommer jag på mig själv och skäms direkt, att få förutfattade meningar om någon som har en enligt mig (subjektivt) struntklocka är ju också lite att vara en "asshole". Vissa gillar bilar, andra hästar, en del klockor, en del de mest obskyra saker.

En liten del av bloggtexten:
"Nice watch." At that point, it's already too late.
"Oh this? Yeah. Better be. Sixteen grand, right here. Ha. This is just my walking-around watch, you know? A little Tourneau, a little something. It's nice, but I don't give a fuck if I lose it, you know? I'll go out drinking in this watch. The Patek Phillippes, I keep at home. I only break those out on special occasions. Just for little parties and shit like this, I got this one, I got the Movado, I got the B-vvv-lgari, and I got the Vacheron. That one, I bought at the auction. People don't know about Vacheron. You got guys out there, they think Rolex is the thing. They think Rollies are like the nicest watch there is. That's amateur hour. Me, I don't even own a Rolex. Rolex makes you look like an asshole. Every time I see a guy in a Rolex I walk up to him and say, 'You see this? This is a fucking Richard Mille. This right here is worth more than ten of your shitty Rolexes.' Then I laugh at him and walk away. This watch thing is really about taste."
Rätt kul juh! Tack för det! Lite som vi vintagenördar egentligen tänker om alla er som bär modernare klockor ;)
 
Senast ändrad:

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Rätt kul juh! Tack för det! Lite som vi vintagenördar egentligen tänker om alla er som bär modernare klockor ;)

y424v.jpg
 

JohnDoe

Rolex
Kul artikel, själv tyckte jag de här raderna var rätt kul:
- "The stealth factor of watches combined with the virtually limitless price of watches is, I theorize, what makes them so attractive to asshole."

Särskilt det här temat som nämnts i en o annan tråd. På krogen smäller en Diesel högre än en Patek....
- "The woman you want to sleep with cannot tell a Patek Phillippe from a Timex from five paces away."
 
D

Deleted member 1154

Guest
Kan det inte va så att bittra människor behöver prylar och saker att fylla sina liv med (däribland också klockor), sen jämförelsens förbannelse som folk drabbas av i allt större uträckning...
"
Every time I see a guy in a Rolex I walk up to him and say, 'You see this? This is a fucking Richard Mille. This right here is worth more than ten of your shitty Rolexes "

detta bygger egot på den som säger det, och typ "jag är bra och du är dålig" mentaliteten, folk som är genuina "assholes" bygger väl sitt ego på att trycka ner andra, och en rik person med förakt för andra som inte är rika har nog svårt att döja sitt ego...
 

DrDre

Patek
Det har faktiskt gjorts (vetenskapliga) studier som visar att folk med dyrar bilar tenderer att vara mindre etiska. Om samma gäller för ägare av dyra klockor vet jag inte, men det kanske inte är helt otroligt?

"As a car's sticker price increases from say, a Honda Civic to something like this fine German automobile, so does the likelihood that its driver will cut you off at a four-way stop or refuse to wait for a pedestrian in the crosswalk."
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Ja. Jag berömmer aldrig en klocka om jag inte känner personen; många douches som köper dyrt utan intresse numera.
Vi är alla assholes/douches som bär Rolex eller motsvarande. Skulle ett intresse som är grundat i att man såg Sean Connery, Steve McQueen, Martin Luther King osv... bära en Rolex när man växte upp göra saken bättre? :cool:
 

JohnDoe

Rolex
Enligt författarens logik så är alla dom överhuvudtaget köper något som inte är billigast möjligt av något omedelbart ett "asshole" eftersom man betalar " mer än nödvändigt" för produkten. Undrar vad han har för telefon, kläder, bil, bostad osv. Kläder går att hitta i sopcontainern osv....
 
Topp