Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Why do assholes love watches

Diskussion i 'Diskussion' startad av JensBP, 27 januari 2016.

1. JensBP
    Trådstartare

JensBP Biskop

Från:
    Gliese 581
    http://gawker.com/5978737/why-do-assholes-love-watches

Den här var lite kul. Satt och skrattade för mig själv över låtsas-citatet i texten. Är det verkligen så här en del av "de andra" ser oss, finns det någon sanning? Eller är det bara bloggaren som är lite bitter? Jag kan ju komma på mig själv att tänka dåliga tankar om medmänniskor på stan som har t ex DW, då kommer jag på mig själv och skäms direkt, att få förutfattade meningar om någon som har en enligt mig (subjektivt) struntklocka är ju också lite att vara en "asshole". Vissa gillar bilar, andra hästar, en del klockor, en del de mest obskyra saker.

En liten del av bloggtexten:
    "Nice watch." At that point, it's already too late.
    "Oh this? Yeah. Better be. Sixteen grand, right here. Ha. This is just my walking-around watch, you know? A little Tourneau, a little something. It's nice, but I don't give a fuck if I lose it, you know? I'll go out drinking in this watch. The Patek Phillippes, I keep at home. I only break those out on special occasions. Just for little parties and shit like this, I got this one, I got the Movado, I got the B-vvv-lgari, and I got the Vacheron. That one, I bought at the auction. People don't know about Vacheron. You got guys out there, they think Rolex is the thing. They think Rollies are like the nicest watch there is. That's amateur hour. Me, I don't even own a Rolex. Rolex makes you look like an asshole. Every time I see a guy in a Rolex I walk up to him and say, 'You see this? This is a fucking Richard Mille. This right here is worth more than ten of your shitty Rolexes.' Then I laugh at him and walk away. This watch thing is really about taste."

Senast ändrad: 27 januari 2016
    frere, Linkan, kalufsen och 25 andra gillar detta.
  2. Cristian

Cristian Friends of KS

"Assuming the wearer is not extremely large, the size of a watch face is inversely proportional to the dick size of the wearer."

:D

ozzyozzy, Aquaracer2, Helvetia och 12 andra gillar detta.
  3. Palenkovich

Palenkovich Friends of KS

Puh, tur att jag krängt min 45,5mm PO Chrono :D
    Har dock 44mm Panna :eek:

Doncorleone, JensBP och Cristian gillar detta.
  4. Tomas Eriksson

Tomas Eriksson Friends of KS

Från:
    Prettogettot
    Klockor är så gott som enbart statusmarkörer i dagens samhälle och jag tror asshole-faktorn är relativt hög bland oss på forumet :cool:

ozzyozzy, BCKSTRM, Aquaracer2 och 15 andra gillar detta.
  5. Torsten

Torsten Syltan

Från:
    Orten
    Artikelförfattaren verkar aningen bitter och skulle säkert med glädje bära den största Rollen som finns, om han hade haft råd.

JensBP gillar detta.
  6. Richispice

Richispice Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Richard Mille a.k.a. mynspyornas klocka nr 1.:wtf:

JensBP och sherwan gillar detta.
  7. mmx

mmx Stadsbo

Bra försök, men jag är rädd för att det inte funkar... ;)

JensBP och Palenkovich gillar detta.
  8. theargonaut

theargonaut Friends of KS

Från:
    Sthlm
    Rätt kul juh! Tack för det! Lite som vi vintagenördar egentligen tänker om alla er som bär modernare klockor ;)

Senast ändrad: 27 januari 2016
    Rozzy, BluesmanV8, eriksson850 och 8 andra gillar detta.
  9. NiklasArvid

NiklasArvid Gandhi

y424v.jpg

ozzyozzy, Grafton, Linkan och 33 andra gillar detta.
  10. Pelarn65

Pelarn65 Friends of KS

Tur att man inte gillar klockor

Ncs gillar detta.
  11. wundlander

wundlander Friends of KS

Från:
    Stockholm
  12. Torsten

Torsten Syltan

Från:
    Orten
  13. Herr_Katt

Herr_Katt Stadsbo

Hört liknande saker om män och porschar, blev han en douche innan eller efter han köpte porschen..? :p

14. Patrik L.

Patrik L. Friends of KS

Helt klar redan innan :cool:

15. JohnDoe

JohnDoe Friends of KS

Från:
    Sverige, stockholm
    Kul artikel, själv tyckte jag de här raderna var rätt kul:
    - "The stealth factor of watches combined with the virtually limitless price of watches is, I theorize, what makes them so attractive to asshole."

Särskilt det här temat som nämnts i en o annan tråd. På krogen smäller en Diesel högre än en Patek....
    - "The woman you want to sleep with cannot tell a Patek Phillippe from a Timex from five paces away."

FilipF gillar detta.
  16. Mw79

Mw79 Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Det måste vara jobbigt att gå runt och vara så bitter hela tiden.

17. Moorflax

Moorflax Friends of KS

Från:
    Norberg
    Hade en dekal på bilen förr många år sedan som löd:
    "Gubbar med liten k*k kör Saab turbo"

18. galácticon

galácticon Biskop

Riktigt rolig artikel! Som andra skrivit ovan; tur att man är helt ointresserad av klockor. ;)

19. FilipF

FilipF Biskop

Från:
    Stockholm
    NiklasArvid gillar detta.
  20. Ponlarsson

Ponlarsson Friends of KS

Från:
    Tidaholm
    Tur man inte har någon större klocka än 39 mm, hade man behövt förstoringsglas när man drog ner gylfen...

21. M.U

M.U Biskop

Så helt enkelt, för att inte vara ett rövhål så ska man inte ha klocka alls.

Jävla surk*k.

22. hollow123

hollow123 Biskop

Från:
    Göteborg
    Allt över 50$ är bortkastade pengar.

M.U gillar detta.
  23. Joshua3

Joshua3 Friends of KS

Kan det inte va så att bittra människor behöver prylar och saker att fylla sina liv med (däribland också klockor), sen jämförelsens förbannelse som folk drabbas av i allt större uträckning...
    "
    Every time I see a guy in a Rolex I walk up to him and say, 'You see this? This is a fucking Richard Mille. This right here is worth more than ten of your shitty Rolexes "

detta bygger egot på den som säger det, och typ "jag är bra och du är dålig" mentaliteten, folk som är genuina "assholes" bygger väl sitt ego på att trycka ner andra, och en rik person med förakt för andra som inte är rika har nog svårt att döja sitt ego...

NiklasArvid, Macklin och Zalath gillar detta.
  24. DrDre

DrDre Friends of KS

Det har faktiskt gjorts (vetenskapliga) studier som visar att folk med dyrar bilar tenderer att vara mindre etiska. Om samma gäller för ägare av dyra klockor vet jag inte, men det kanske inte är helt otroligt?

"As a car's sticker price increases from say, a Honda Civic to something like this fine German automobile, so does the likelihood that its driver will cut you off at a four-way stop or refuse to wait for a pedestrian in the crosswalk."

25. Apansson

Apansson Torpare

Från:
    förorten
    ...vilket är anledningen till att signaturklockan givetvis är en day-date på 36mm! ;)

ErikM, Cristian och Mudfold gillar detta.
  26. Tomas Eriksson

Från:
    Prettogettot
    Tycker förresten bästa citatet ligger bland kommentarerna:

27. OxleyStateHigh

OxleyStateHigh Borgare

Ja. Jag berömmer aldrig en klocka om jag inte känner personen; många douches som köper dyrt utan intresse numera.

28. Tomas Eriksson

Från:
    Prettogettot
    Vi är alla assholes/douches som bär Rolex eller motsvarande. Skulle ett intresse som är grundat i att man såg Sean Connery, Steve McQueen, Martin Luther King osv... bära en Rolex när man växte upp göra saken bättre? :cool:

29. JohnDoe

JohnDoe Friends of KS

Från:
    Sverige, stockholm
    Enligt författarens logik så är alla dom överhuvudtaget köper något som inte är billigast möjligt av något omedelbart ett "asshole" eftersom man betalar " mer än nödvändigt" för produkten. Undrar vad han har för telefon, kläder, bil, bostad osv. Kläder går att hitta i sopcontainern osv....

30. Rozzy

Rozzy Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Och vad säger det om mig? :D

image.jpeg
    Girard Perregaux (31mm)

Strindberg gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield