• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Willi Rothfuss - Stuttgart - erfarenhet någon...?

Väst67

Breitling
Rubricerad handlare/butik har ett Rolex-ur jag gärna vill köpa över nätet via Chrono 24. Är dock ny i "gemet" och saknar referenser om handlaren i fråga. Någon som känner till om man rimligtvis vågar göra förskottsbetalningar till den aktuella handlaren....?

Väst67
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Finns hen bara på Chrono24 eller finns det någon annan hemsida eller liknande?
 
Någon som har något konkret ? Intresserad av ett par klockor från handlaren men vet inte om man vågar göra en överföring.
 

jabbadahut

Breitling
2-Faktor
Rubricerad handlare/butik har ett Rolex-ur jag gärna vill köpa över nätet via Chrono 24. Är dock ny i "gemet" och saknar referenser om handlaren i fråga. Någon som känner till om man rimligtvis vågar göra förskottsbetalningar till den aktuella handlaren....?

Väst67

Kikar också på en klocka från Willi Rothfuss. På tyska rolexforumet har han fått bra kritik. Kallas där en institution :)
http://www.willi-rothfuss.de
http://www.r-l-x.de/forum/showthread.php/57517-Breitling-von-Willi-Rothfuss
 

Rivalen

Rolex
Sökte Google på Willi Rothfuss bewertung eller bewerten, Finns en del. Några poster ner kommer yelp.de och de som skriver där är positiva till denne tydligen äldre man. Nu kollade jag inte hur gamla de inläggen var så jag har ingen uppfattning om det Willi själv du kommer att handla av. Sen visar sig ju inte distanshandelns nackdelar förrän det krånglar. Är det mycket pengar. Vad kan du flyga ner för över dag? Wempe lär ligga på samma gatan. Kanske kan du gå in där och få en second opinion innan du drar hem. Vi har ju en tråd nu om handel med tysk handlare där klockan skall ner och rättas till och möjlighet och kostnad för fullvärdeförsäkring etc blir en fråga att lösa.

Men jag vill inte måla svart - kolla yelp mfl
https://www.google.se/search?sourceid=navclient&aq=&oq=rothfuss bewerten&hl=sv&ie=UTF-8&rlz=1T4FTSF_svSE383SE388&q=rothfuss bewerten&gs_l=hp....0.0.1.298602...........0.5N6bYrRr__M#hl=sv&q=willi rothfuss bewertung

Exempel. "Vänligt och tålmodigt .... .... gör det trevligt att betala." Om det är vänner som skrivit vet man inte.

Nett und unendlich geduldig berät Herr Rotfuss seine Kunden. Uhren neu oder gebraucht, aber alles im Luxussegment, hier wird man fündig. Ich kann nur empfehlen dort zu schauen, wenn man eine besondere Uhr haben möchte. Herr Rotfuss ist kompetent und nett! Und die Preise sind wirklich fair! So macht das Geld ausgeben Spaß!
 

ATL

Omega
Jag har handlat två gånger från kunder på C24, oftast när dom är trusted så är dom också pålitliga. Har inte varit med om några problem när jag handlat från kunder på C24. Men självklart om du känner dig lite osäker så kan du alltid fråga C24 kundsupporten dom ger dig uppgifter om själva kunden om du ber om det har jag för mig. :)

Hoppas det ordnar sig och du får den klocka du vill ha! :)
 

Björn Ohlson

Breitling
Jag har handlat två gånger från kunder på C24, oftast när dom är trusted så är dom också pålitliga. Har inte varit med om några problem när jag handlat från kunder på C24. Men självklart om du känner dig lite osäker så kan du alltid fråga C24 kundsupporten dom ger dig uppgifter om själva kunden om du ber om det har jag för mig. :)

Hoppas det ordnar sig och du får den klocka du vill ha! :)
Rubricerad handlare/butik har ett Rolex-ur jag gärna vill köpa över nätet via Chrono 24. Är dock ny i "gemet" och saknar referenser om handlaren i fråga. Någon som känner till om man rimligtvis vågar göra förskottsbetalningar till den aktuella handlaren....?

Väst67
Köpte en oburen PAM 111 av Willi R i Februari, allt var precis som det skulle vara. Du kan nog lugnt lita på butiken.
 
Topp