• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Winder tips..

Aron72

Cartier
Hej glada och blöta semesterklocksnackare, har letat winder ett tag (2år liksom) men aldrig kommit till skott, men idag hände det!
Hänger mkt på tyska ebay (förutom windern annat paket på g in som tickar..) sporadiskt letat winder för 4-8 klockor till ok pris och med renommerad tillverkare och idag slog jag till efter ngn minuts googlande, rätt eller fel år framtiden avgöra men tipsar iaf eftersom priset ligger ca 50% under nytt för en modalo.
Säljaren har jag koll på sedan längre tid, verkar helt ok! Tom länkad från Modalo.com
http://www.ebay.de/usr/luna-pearls-schmuckshop

Objektet blev en winder på utgående modell med plats för 8 ur och ngn låda för tillbehör. Priset ligger - låg runt 7500 i Sverige och strax under 6 kkr övriga Europa och vid sale i Sverige på 6600kr.
Snabb review på närbesläktad.
http://www.modalo.com/index.php/homepage/9-nicht-kategorisiert/393-royal-main-mv2

Tror att 299 eur + shipping (en 200sek) är ett mkt bra erbjudande, såg att det återkommer då och då i säljarens historik.

Återkommer med en smarrig paketöppning!

Mvh/Patric
 
Senast ändrad:

PCB

Audemars
Coolt med display
Själv kör jag en billig singelsnurra,men snart dags för en med flera platser
 
Hej glada och blöta semesterklocksnackare, har letat winder ett tag (2år liksom) men aldrig kommit till skott, men idag hände det!
Hänger mkt på tyska ebay (förutom windern annat paket på g in som tickar..) sporadiskt letat winder för 4-8 klockor till ok pris och med renommerad tillverkare och idag slog jag till efter ngn minuts googlande, rätt eller fel år framtiden avgöra men tipsar iaf eftersom priset ligger ca 50% under nytt för en modalo.
Säljaren har jag koll på sedan längre tid, verkar helt ok! Tom länkad från Modalo.com
http://www.ebay.de/usr/luna-pearls-schmuckshophttp://www.ebay.de/usr/luna-pearls-schmuckshop

Objektet blev en winder på utgående modell med plats för 8 ur och ngn låda för tillbehör. Priset ligger - låg runt 7500 i Sverige och strax under 6 kkr övriga Europa och vid sale i Sverige på 6600kr.
Snabb review på närbesläktad.
http://www.modalo.com/index.php/homepage/9-nicht-kategorisiert/393-royal-main-mv2

Tror att 299 eur + shipping (en 200sek) är ett mkt bra erbjudande, såg att det återkommer då och då i säljarens historik.

Återkommer med en smarrig paketöppning!

Mvh/Patric
Stort tack för tipset!
Beställde precis en 4-klockors för 249 euro inkl frakt på tyska amazon. Förstod inte mycket. Vi får se vad som dyker upp!
 

HasseW

Panerai
2-Faktor
Jag har två Orbita singelwinders sedan många år. Jag sätter faktiskt två klockor på varje pga platsbrist i skåpet. Dessutomhar jag en original Franck Muller till min Endurance GT... Den var dyr, Orbitorna ok i pris...
 

Callxx

Cartier
2-Faktor
Jag har exakt en sådan som visades i filmen (alltså 4 + 2), köptes här på forumet för några månader sedan! Jag har inte upplevt några som helst problem, den står visserligen inne på mitt kontor men har inte störts något av den då jag jobbat. Bra köp!
image.jpg
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Jag har exakt en sådan som visades i filmen (alltså 4 + 2), köptes här på forumet för några månader sedan! Jag har inte upplevt några som helst problem, den står visserligen inne på mitt kontor men har inte störts något av den då jag jobbat. Bra köp!
image.jpg
Har en likadan, sjukt nöjd, ångrar dock att jag inte köpte en större :)
 

noxela

Omega
Min Modalo har en hållare där man först sätter fast klockan och sedan snäpper fast hållare med klocka i windern. Det är samma hållare som på MV och Magma.När min Sumo på länk sitter på hållaren så är det väldigt trångt när den ska in i windern. Man får använda kraft och vilja. Tycker inte det ska behövas. Spännet på länken är ganska långt och sticker utanför hållarens sidor. Någon som har ett tips på lösning?

222081_1.jpg
 

bjarne.heden

Rolex
2-Faktor
Aha, när jag sökte på Modalo hittade jag bara winders för minst 400 Euro. (Letade först efter en Timeless 225, men den verkar inte finnas mer).
Hade sannolikt också beställt den som omnämns ovan om jag hittat till denna tråden tidigare.
Jaja, slutade med att jag istället beställde en Ferocase winder som jag såg någon annan rekommendera när jag gjorde en sökning här på forumet.
Denna:
Ferocase winder
Ca 1300 kr + frakt. Hoppas det håller ok kvalité. Man får väl vad man betalar för...
Paketet skall efter vad jag kan se äntligen dyka upp på mitt utlämningsställe idag efter att ha studsat runt i PostNords jävla system här i Göteborg sedan fredag morgon.
Skulle enligt dem själva vara klar att hämta ut senast i måndags. Jävlar vad kass PostNord kan vara på att leverera ibland (oftast kanske till ocjh med?).
 

Aron72

Cartier
image.jpg
Japp nu är min på plats. Årets modell till skillnad från min har tydligen accudrift, inget jag tror jag kommer sakna dock.
image.jpg

image.jpg

Börjat att ladda.
Med luckan öppen kan man höra lite ljud från insatserna men motorerna mkt tysta. Återkommer efter några dagars snurrande med mer info.
 

KenKun

Patek
2-Faktor
image.jpg
Japp nu är min på plats. Årets modell till skillnad från min har tydligen accudrift, inget jag tror jag kommer sakna dock.
image.jpg

image.jpg

Börjat att ladda.
Med luckan öppen kan man höra lite ljud från insatserna men motorerna mkt tysta. Återkommer efter några dagars snurrande med mer info.
Wow, vilken pjäs! Vill också ha! :)
Vad gick den på?
 
Topp