Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Winder tips..

Diskussion i 'Diskussion' startad av Patric Aronsson, 29 juli 2015.

1. Patric Aronsson
    Trådstartare

Patric Aronsson Friends of KS

Hej glada och blöta semesterklocksnackare, har letat winder ett tag (2år liksom) men aldrig kommit till skott, men idag hände det!
    Hänger mkt på tyska ebay (förutom windern annat paket på g in som tickar..) sporadiskt letat winder för 4-8 klockor till ok pris och med renommerad tillverkare och idag slog jag till efter ngn minuts googlande, rätt eller fel år framtiden avgöra men tipsar iaf eftersom priset ligger ca 50% under nytt för en modalo.
    Säljaren har jag koll på sedan längre tid, verkar helt ok! Tom länkad från Modalo.com
    http://www.ebay.de/usr/luna-pearls-schmuckshop

Objektet blev en winder på utgående modell med plats för 8 ur och ngn låda för tillbehör. Priset ligger - låg runt 7500 i Sverige och strax under 6 kkr övriga Europa och vid sale i Sverige på 6600kr.
    Snabb review på närbesläktad.

http://www.modalo.com/index.php/homepage/9-nicht-kategorisiert/393-royal-main-mv2

Tror att 299 eur + shipping (en 200sek) är ett mkt bra erbjudande, såg att det återkommer då och då i säljarens historik.

Återkommer med en smarrig paketöppning!

Mvh/Patric

Senast ändrad: 10 augusti 2015
    horologium, jabla, Aquastaren och 1 annan gillar detta.
  2. Peter cerwin

Peter cerwin Biskop

Från:
    syd
    Coolt med display
    Själv kör jag en billig singelsnurra,men snart dags för en med flera platser

3. noxela

noxela Stadsbo

Från:
    Skåne
    Bra priser på Modalo i Tyskland för tillfället. Jag gav 99 euro + frakt för en 2 klockors-winder.

yonsson och Aquastaren gillar detta.
  4. Valdemar25

Valdemar25 Stadsbo

Från:
    Skåne
    Har en Modalo 4 + 5 i svart lack och den funkar perfekt!

5. mattande

mattande Post nr 1 miljon? Oui, ce fut moi!

Från:
    Hälsingland
    På ebay? Är också ute efter en tvåsnurra

6. noxela

noxela Stadsbo

Från:
    Skåne
    Finns både på ebay.de och på amazon.de. Jag köpte min på amazon.

Aquastaren och mattande gillar detta.
  7. Aquastaren

Aquastaren Präst

Från:
    Stockholm
    Stort tack för tipset!
    Beställde precis en 4-klockors för 249 euro inkl frakt på tyska amazon. Förstod inte mycket. Vi får se vad som dyker upp!

8. HasseW

HasseW Stadsbo

Jag har två Orbita singelwinders sedan många år. Jag sätter faktiskt två klockor på varje pga platsbrist i skåpet. Dessutomhar jag en original Franck Muller till min Endurance GT... Den var dyr, Orbitorna ok i pris...

9. Jakobb

Jakobb Friends of KS

Är Modalo högljudda? Tänkte ha brevid sängen och undrar om man störs?

10. InFeFe

InFeFe Friends of KS

Har själv en modalo Timeless 225 bredvid sängen och störs inte av den. Jag är ganska känslig för ljud när jag ska sova och den märks av väldigt lite måste jag säga.

Aquastaren gillar detta.
  11. Jakobb

Jakobb Friends of KS

Riktigt snygg! Synd att den verkar slutsåld, definitivt snyggaste Modalo.

12. Callxx

Callxx Stadsbo

Från:
    Bästkusten
    Jag har exakt en sådan som visades i filmen (alltså 4 + 2), köptes här på forumet för några månader sedan! Jag har inte upplevt några som helst problem, den står visserligen inne på mitt kontor men har inte störts något av den då jag jobbat. Bra köp! image.jpg

Tomas Eriksson, Johan_K och Aquastaren gillar detta.
  13. Tomas Eriksson

Tomas Eriksson Friends of KS

Från:
    Prettogettot
    Jag tackar dig för tipset, beställde en jag också.

horologium och Aquastaren gillar detta.
  14. KenKun

KenKun Biskop

Har en likadan, sjukt nöjd, ångrar dock att jag inte köpte en större :)

Callxx gillar detta.
  15. noxela

noxela Stadsbo

Från:
    Skåne
    Min Modalo har en hållare där man först sätter fast klockan och sedan snäpper fast hållare med klocka i windern. Det är samma hållare som på MV och Magma.När min Sumo på länk sitter på hållaren så är det väldigt trångt när den ska in i windern. Man får använda kraft och vilja. Tycker inte det ska behövas. Spännet på länken är ganska långt och sticker utanför hållarens sidor. Någon som har ett tips på lösning?

16. Aquastaren

Aquastaren Präst

Från:
    Stockholm
    kul! Alltså, jag tror att jag beställde en ;-)
    Har aldrig läst tyska så det ska bli spännande att se vad man gjort, grym paketöppning!

17. Tomas Eriksson

Från:
    Prettogettot
    Chrome med översättaren är bra i såna lägen. De var för övrigt snabba med att skicka, tror jag har min redan på onsdag

18. horologium

horologium Bonde

Från:
    landsvind
    Beställde också en nu precis från amazon, tack för tipset! Nu skall det shoppas i höst för att fylla upp alla platser...

Patric Aronsson och Aquastaren gillar detta.
  19. Aquastaren

Aquastaren Präst

Från:
    Stockholm
    Hahaha kul ju!

Patric Aronsson och horologium gillar detta.
  20. Tomas Eriksson

Från:
    Prettogettot
    Har du fått din? På den tyska spårningssidan står det att min är på något utlämningsställe, var nånstans är dock lite oklart. Antar att jag får en avi nångång :)

21. Patric Aronsson
    Trådstartare

Missade min igår så den skall förhoppningsvis kunna hämtas idag på ngt utlämningsställe!

22. Nicke L (Växjö)

Nicke L (Växjö) Friends of KS

Från:
    Gissa ;-)
    Senast ändrad: 12 augusti 2015
  23. horologium

horologium Bonde

Från:
    landsvind
  24. Nicke L (Växjö)

Nicke L (Växjö) Friends of KS

Från:
    Gissa ;-)
  25. KenKun

KenKun Biskop

26. horologium

horologium Bonde

Från:
    landsvind
    Har inte fått den ännu...kanske ett restlager med en riktigt högljudd motor och hållare där klockan lossnar :)

27. KenKun

KenKun Biskop

Äh, you win some, you lose some :)

horologium gillar detta.
  28. bjarne.heden

bjarne.heden Friends of KS

Från:
    Göteborg
    Aha, när jag sökte på Modalo hittade jag bara winders för minst 400 Euro. (Letade först efter en Timeless 225, men den verkar inte finnas mer).
    Hade sannolikt också beställt den som omnämns ovan om jag hittat till denna tråden tidigare.
    Jaja, slutade med att jag istället beställde en Ferocase winder som jag såg någon annan rekommendera när jag gjorde en sökning här på forumet.
    Denna:
    Ferocase winder
    Ca 1300 kr + frakt. Hoppas det håller ok kvalité. Man får väl vad man betalar för...
    Paketet skall efter vad jag kan se äntligen dyka upp på mitt utlämningsställe idag efter att ha studsat runt i PostNords jävla system här i Göteborg sedan fredag morgon.
    Skulle enligt dem själva vara klar att hämta ut senast i måndags. Jävlar vad kass PostNord kan vara på att leverera ibland (oftast kanske till ocjh med?).

29. Patric Aronsson
    Trådstartare

image.jpg Japp nu är min på plats. Årets modell till skillnad från min har tydligen accudrift, inget jag tror jag kommer sakna dock.
    image.jpg
    image.jpg
    Börjat att ladda.
    Med luckan öppen kan man höra lite ljud från insatserna men motorerna mkt tysta. Återkommer efter några dagars snurrande med mer info.

Pilot, bjrn, Richard Aslin och 9 andra gillar detta.
  30. KenKun

KenKun Biskop

Wow, vilken pjäs! Vill också ha! :)
    Vad gick den på?

Mårtenssons ur Brookfield