• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Winder tips..

KenKun

Patek
2-Faktor
Min modalo har börjat glappa lite i hållarna och de är sjukt störande när man har en lite tyngre klocka i då hållaren liksom faller fram och tillbaka, skrev till modalo och dom skulle skicka nya hållare och om de inte hjälpte så skulle jag skicka tillbaka hela windern. Plus till dom för bra service och snabba svar
Mm, hade en Sinn förut, som väger runt 230g, lät ganska mycket, eftersom hållaren vickade.
 
Min modalo har börjat glappa lite i hållarna och de är sjukt störande när man har en lite tyngre klocka i då hållaren liksom faller fram och tillbaka, skrev till modalo och dom skulle skicka nya hållare och om de inte hjälpte så skulle jag skicka tillbaka hela windern. Plus till dom för bra service och snabba svar
Har du fjädern aktiverad på hållaren så att den trycker ut länken och håller fast klockan?

Man kn ju trycka in baksidan på hållaren helt också, men då fjädrar den inte ut och håller inte klockan på plats.
 

Foxbolt

Cartier
Friends Of KS
Inte bara jag som har de problemet då! Inget trick som får den att sitta tightare? :)
Om jag förstår dig rätt så rör sig hållaren och det uppstår ett klickande ljud när den snurrar? I så fall rekommenderar jag dig att peta in en bit skumgummi på varje sida där länken möter boetten samt en bit på baksidan bakom låset. Det hjälpte i alla fall för mig med PO (230 g) och Aquis (+200 g). Kan vara lite meckigt men det är bara att testa sig fram tills det blir tight.
 

aldraren

Omega
Ingen som vill ge synpunkter på min winder på länken ovan?
Har ingen erfarenhet av windern, men Modalos winder som många i tråden köpt känns som ett bättre köp. Har plats för 4 + 2 klockor, separata motorer/kontroller för varje rotor, en klocka per rotor istället för två, touchscreen mm. Snyggare och billigare ;)
Ligger på €269 + 20 i frakt nu.
http://www.amazon.de/Modalo-Uhrenbe...=1439379525&sr=8-12&keywords=MV2+uhrenbeweger
Två kvar i lager..
 
Senast ändrad:

Aron72

Cartier
Min modalo klickade i en del hållare från dag 1. Klistrade på ett halvt stolskydd ( Ikea som man sätter under stolsbenen för att ej göra märken i golvet) modell mindre på ena sidan på var hållare. Lite trögare att sätta in men totalt ljudlöst. Vanlig tejp till hockeyklubba (skaftet) eller ngt annat självhäftande med mjuk yta borde fungera fint.
 

Pälle

Cartier
Pledge Member
Har du fjädern aktiverad på hållaren så att den trycker ut länken och håller fast klockan?

Man kn ju trycka in baksidan på hållaren helt också, men då fjädrar den inte ut och håller inte klockan på plats.
Ja fjädern är aktiverad de är själva hållaren som glappar i hålen till själva windern
 

Pälle

Cartier
Pledge Member
Min modalo klickade i en del hållare från dag 1. Klistrade på ett halvt stolskydd ( Ikea som man sätter under stolsbenen för att ej göra märken i golvet) modell mindre på ena sidan på var hållare. Lite trögare att sätta in men totalt ljudlöst. Vanlig tejp till hockeyklubba (skaftet) eller ngt annat självhäftande med mjuk yta borde fungera fint.
Tack för tipset, funderade på något liknande :)
 

Aron72

Cartier
Liten bild..
image.jpeg
 

Pälle

Cartier
Pledge Member
Hur får man nya hållare? Måste man bifoga ett kvitto? Vart mailar man? :)
Jag gick in på Modalos hemsida och skicka ett mail till kundservice, dom frågade inte om kvittot utan sa att som skulle skicka ny hållare och om inte de löste problemet så skulle jag skicka tillbaka hela windern till dom! Men eftersom de verkar va fler än jag som har de problemet så kanske inte en ny hållare löser problemet
 

Foxbolt

Cartier
Friends Of KS
Jag tror att alla Modalos hållare kommer klicka och skramla lite beroende på vilken klocka man petar in. Att få nya hållare eller reklamera hela windern p.g.a att de rör sig lite, kommer bara resultera i besvikelse och irritation när problemet uppstår på nytt. Lösningen är att modda dem lite enligt de förslag som givits i den här tråden.
 

Pälle

Cartier
Pledge Member
Jag tror att alla Modalos hållare kommer klicka och skramla lite beroende på vilken klocka man petar in. Att få nya hållare eller reklamera hela windern p.g.a att de rör sig lite, kommer bara resultera i besvikelse och irritation när problemet uppstår på nytt. Lösningen är att modda dem lite enligt de förslag som givits i den här tråden.
De va nästan min tanke också, man blir ju bara besviken om man skickar tillbaka den och samma problem uppstår igen efter några veckor efter att man fått tillbaka den!
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Mm, just för att det är plast, så slits gängorna fortare. Man får nog leva med att tyngre klockor får windern att låta lite mer... tyvärr...
 

horologium

Omega
2-Faktor
Har ingen erfarenhet av windern, men Modalos winder som många i tråden köpt känns som ett bättre köp. Har plats för 4 + 2 klockor, separata motorer/kontroller för varje rotor, en klocka per rotor istället för två, touchscreen mm. Snyggare och billigare ;)
Ligger på €269 + 20 i frakt nu.
http://www.amazon.de/Modalo-Uhrenbe...=1439379525&sr=8-12&keywords=MV2+uhrenbeweger
Två kvar i lager..


Köpte exakt den för några veckor sen. Har fungerat bra men nu har 1 av de 4 slutat att snurra. Man känner fysisk skillnad då den trasiga snurrar lätt om man vrider på den medans de andra har ett motstånd. Jaja, behöver inte betyda något om att modellen inte skulle vara bra eller så naturligtvis och där är ju garanti.
 

Pez-ez

Panerai
2-Faktor
Köpte exakt den för några veckor sen. Har fungerat bra men nu har 1 av de 4 slutat att snurra. Man känner fysisk skillnad då den trasiga snurrar lätt om man vrider på den medans de andra har ett motstånd. Jaja, behöver inte betyda något om att modellen inte skulle vara bra eller så naturligtvis och där är ju garanti.

Någon som vet om Modalo Timeless Mv2 har batteridrift?
Var hade du köpt den?
 

M021

Rolex
2-Faktor
Kikar på Modalo men sålde en Rapport pga av att jag inte gillar att man måste ta ur kudden, fästa klockan och sätta in den igen. Gillar funktionen där men kan byta kuddarna mellan wider och förvaring med klockan på som på de gamla modalo.
Någon som har input och erfarenheter av det? Vill ha 6+6 på ett ungefär-
 

Jone

Omega
2-Faktor
En liten bump på den här tråden, har era Modalo winders fungerat utan problem? Har själv gjort en jävla massa research nu på olika winders, finns ju hundratals olika.. Vad har ni andra för winders och hur mycket bör man pröjsa för en winder för fyra klockor, utan att tömma plånboken allt för mycket (läs: Orbita, Wolf, etc.)
 

Pälle

Cartier
Pledge Member
En liten bump på den här tråden, har era Modalo winders fungerat utan problem? Har själv gjort en jävla massa research nu på olika winders, finns ju hundratals olika.. Vad har ni andra för winders och hur mycket bör man pröjsa för en winder för fyra klockor, utan att tömma plånboken allt för mycket (läs: Orbita, Wolf, etc.)
min började låta ganska mycket efter ett tag eller mycket o mycket tillräckligt för att det skulle störa då jag har den i sovrummet. Sen fick jag tipset att man kunde sätta på sån där skydd man har under stolsben så dom inte ska repa på sidan av själva hållaren så den blev tightare! tror det finns en bild i tråden någonstans och sen dess tycker jag att den funkar utmärkt för det priset! jag gav 2500 :- för min 4+2 modalo kommer inte ihåg exakt modell
 

Nicke L

Audemars
2-Faktor
Sedan jag satte ett par små bitar isolertejp på sidorna av hållarna är den tyyyyst som få md dörren stängd. Jag är helnöjd med windern!
 
Topp