Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

WIS:ar Känner du någon gång att klockan är ute och går med dig, istället för tvärt om?

Diskussion i 'Diskussion' startad av OxleyStateHigh, 26 mars 2016.

1. OxleyStateHigh
    Trådstartare

OxleyStateHigh Borgare

När man blir lite väl klockfixerad upplever jag ibland att "min klocka är ute och går med mig", istället för att "jag är ute och går med min klocka".

Av någon anledning känner jag inte mig bekväm med vissa klockor. Kanske är det klockans märke, kanske är designen för expressiv, eller så kan det vara något obekvämt med klockan, t.ex. armbandet.

De klockor jag tycker bäst om har jag inte detta problemet med, de blir "en del av mig" och en integrerad del av min gestalt, även mentalt.

Vad säger du, har du upplevt något liknande?

Case, jarrebarre99, Signature och 3 andra gillar detta.
  2. christian-h

christian-h Biskop

Ja, en gång. image.jpeg

Kattvakt, Holmqvist, Uffe och 36 andra gillar detta.
  3. willbur

willbur Friends of KS

Från:
    Stockholm
    OxleyStateHigh gillar detta.
  4. natovintage

natovintage Präst

Från:
    Olsztyn, Polen
    Fyfan. Du har säkert hört det tidigare och du håller med, den där var strykful...

5. christian-h

christian-h Biskop

Lugn nu. En polares.:)

OxleyStateHigh, JohnZ och natovintage gillar detta.
  6. natovintage

natovintage Präst

Från:
    Olsztyn, Polen
    Haha skönt :p

OxleyStateHigh och christian-h gillar detta.
  7. LS

LS Stadsbo

Från:
    Linköping
    Såklart. "Frågar åt en kompis" :rolleyes:

;)

jistanes, yonsson, Kiddy och 12 andra gillar detta.
  8. JohnZ

JohnZ Biskop

Från:
    Göteborg
    Holy smoke! :nailbiting:
    Edit: skönt att upptäcka att den inte var din utan en kompis. Dags för en intervention?:D

Cliff, OxleyStateHigh och christian-h gillar detta.
  9. hooods

hooods Friends of KS

OxleyStateHigh och christian-h gillar detta.
  10. Mr_Jonas

Mr_Jonas Friends of KS

Från:
    Göteborg
    Haha! Rökt nåt suspekt? :)
    Har aldrig upplevt och kommer antagligen aldrig uppleva det du beskriver.

11. Singular

Singular Företag Forumsponsor

Nu har det ju blivit glesare mellan gångerna eftersom jag bottnat i vad jag känner mig bekväm i och vad som passar. Sist jag kände att det kröp lite i skinnet på mig var faktiskt med en guldgulds-Day-Date - jag kände mig allt som oftast lite utklädd. Det hindrar mig förstås inte att hela tiden klura på en ny...

stelah, Uffe, Jockinho och 5 andra gillar detta.
  12. christian-h

christian-h Biskop

Det tåget har redan gått... För längesedan.

JohnZ och Savagear114 gillar detta.
  13. OxleyStateHigh
    Trådstartare

OxleyStateHigh Borgare

Precis, det var den känslan jag var ute efter!

14. Nic

Nic Präst

Från:
    Hälsingland
    Du är allt en lite udda fågel du Oxley... :D

Osclat och OxleyStateHigh gillar detta.
  15. Pelarn65

Pelarn65 Friends of KS

Nix aldrig. Jag kan sluta att gå med mina klockor när jag vill.:eek:

nissehult och OxleyStateHigh gillar detta.
  16. klockodile

klockodile Friends of KS

Från:
    Gbg
    Japp!
    Speciellt med titan blir det symbios.
    Man glömmer bort den ända tills det är dags för att checka tiden.
    Åt andra hållet är när kronan skaver på handloven, men blir ständigt påmind om klockan...Oftast en obehaglig överraskning.

17. Cliff

Cliff Borgare

Från:
    Stockholm
    När jag har för stora klockor. Min nyligen sålda superfina Ingenieur (vol action on climate change) på 44mm var lite för stor för mig.

18. OxleyStateHigh
    Trådstartare

OxleyStateHigh Borgare

Just Ti är ju inta bara lätt, materialet är "kroppsnära" och används också vid implantat, för det går så bra ihop med kroppen (jag överlämnar till någon annan att förklara varför). Så även om man bara har det ovanpå huden, så finns symbiosen där, på något sätt! Hud mot hud!

19. vaniljglass

vaniljglass Nisse på lagret

Från:
    Göteborg
    Intressant trådstart.

Folk kommer såklart inte erkänna det rakt av, men givetvis stämmer det på många.

Exakt. Och då är du inte en ultranörd i en outfit för 2000 spänn, som lever i en värld där klockan är navet i ens personlighet.

stelah, naggge, Whedda och 2 andra gillar detta.
  20. UncleBear

UncleBear Borgare

Jaha,
    image.jpg
    Det kan gå över...
    ;)

21. Måberg

Måberg Borgare

Från:
    Sverige
    Haha måste bara säga att jag störtdiggar dessa "randomfunderingar/analyser" @OxleyStateHigh drar igång på sena helgkvällar/nätter, keep up the good work! :D
    Men till topic, nej inget jag upplevt än så länge faktiskt.

Utforskaren, Osclat, Lundgren och 4 andra gillar detta.
  22. Singular

Singular Företag Forumsponsor

Jag håller helt med att @OxleyStateHigh tar upp intressanta frågeställningar som jag själv gärna (vilket @vaniljglass , @naggge och @Whedda bland andra dras in i...) teoretiserar kring. Kul!

OxleyStateHigh, naggge, Måberg och 1 annan gillar detta.
  23. Parabellum

Parabellum Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Kände så med Panerai Luminor. Hela handleden åts upp av italienskt mode. Det hjälpte inte att den tickade så jävla högt så jag hörde

Även när jag hade en Rolex sub. Kändes som att alla visste att jag bar en Rolex och tyckte att jag var en poserare. Det kändes som att alla tittade snett bakom deras axlar mot mig och såg sura ut fast jag i egenpåhittad skam hade klockan täckt av jackärmen så ingen kunde se den.

Jimpa, stelah och OxleyStateHigh gillar detta.
  24. Case

Case Borgare

Från:
    Den andra sidan
    När jag har en klocka som jag upplever som för stor kan det kännas lite obekvämt. Som att länken inte sitter bra, vilket ju skaver. Det blir liksom för mycket fokus på handleden.

Tyvär upplever jag ganska små klockor som stora på min handled, trots att det inte har "överhäng" på bandhornen. Det begränsar ju utbudet ganska rejält :mad:.

Tror att jag måste öva lite, så jag vänjer mig. Livet skulle bli så mycket lättare om klockor i storleksordningen 42mm diam kändes rätt.

stelah och OxleyStateHigh gillar detta.
  25. stelah

stelah Biskop

IMG_5107 (1).jpg Jag kände exakt så när jag bar Rolex Datejust. Jag kände mig som en som gått från individuell och personlig till mainstream och tråkig. Som om jag valde för att passa in, inte för att välja en klocka som passar mig. Nu är den såld och nu jagar jag mer udda exemplar som passar in på mig. Lika udda, men mycket medvetna val av design, stil och kvalitet med ett formspråk som är jag.

OxleyStateHigh och Parabellum gillar detta.
  26. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Kändes tråkiga och oinspirerade, fick aldrig någon direkt lyxkänsla eller något kvalitetsmässigt välbehag. Jag kan inte påstå att de kändes obehagliga men de kändes malplace, absolut inte för att de var för dyra utan för att de kändes för alldagliga.

OxleyStateHigh, andheg, stelah och 1 annan gillar detta.
  27. OxleyStateHigh
    Trådstartare

OxleyStateHigh Borgare

Rolex är ju lite fångade i sin egen framgång. Även om jag tycker att de levererar stil- och kvalitetsmässigt. Men man måste vara medveten att som med de flesta lyxprodukter är det en hel del immateriella värden som ingår i prislappen, om man sätter dessa till noll eller inte får "känsla för feeling" kring dem, förstår jag att du sålde. Inget fel i det! Man skall gilla och använda sina klockor, annars skall de vidare!

28. Jerico

Jerico Friends of KS

Från:
    Rodina
    christian-h gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield