• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Wolf 1834 Klocklåda erfarenheter

Zcorp

Omega
2-Faktor
Hej
Jag går i tankar att ersätta mina klocklådor. Just nu har jag en klocklåda med två våningar som rymmer 20 klockor som jag köpte billigt. Sedan har jag en stor winder med plats för fyra i windern och sex stycken nedan.

Vill ha en ny 15 slots låda med plats för lite större klockor och en winder med plats för fyra, helst två raders.

Jag har fastnat lite för Wolf 1834, 15 slots klocklåda. Priset verkar helt OK.

https://www.wolf1834.co.uk/item/4585029/15-piece-watch-boxes/

Några bilder:
4585029.jpg

4585029-2.jpg

4585029-4.jpg

Av deras beskrivning verkar det passa. Men skulle behöva era åsikter. Då jag har smala handleder brukar det ibland vara problem med att kuddar är för stora, så erfarenheter av detta vore schysst. Och om ni har några alternativ i samma prisklass eller lägre uppskattas det med!
 

JCE

Cartier
Har denna klocklåda i lager och ger gjärna lite KS rabatt och ifall du är intresserad så släng ett PM.
 

Ormet

Panerai
2-Faktor
Är även nyfiken på en av dessa, har bara varit lite tveksam till vissa av Wolf's modeller då de använder konstläder.
 

Zcorp

Omega
2-Faktor
Har denna klocklåda i lager och ger gjärna lite KS rabatt och ifall du är intresserad så släng ett PM.
Det uppskattas, du som säljer denna. Kan du berätta lite mer om kuddarna? Är de hårda eller mjuka. Problemet jag har nu är att vissa kuddar är för stora när klockor har stållänk.
 

JCE

Cartier
Kuddarna har hårda sidor men är mjuka i mitten. Jag har ungefär 17 cm handleder och mina klockor på länk går runt utan problem. Mellanrummet mellan kuddarna är även tillräckligt för stora dykare.
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Är det någon här som har erfarenhet av Wolf’s ledtider? Beställde en låda i lördags och fick kvitto från denna igår. Däremot inget om när den kommer att skickas etc. Känns lite konstigt (OK 2015, men nu är man bortskämd med att varor skickas inom 24h första arbetsdagen).
 

Rulle

Audemars
Är det någon här som har erfarenhet av Wolf’s ledtider? Beställde en låda i lördags och fick kvitto från denna igår. Däremot inget om när den kommer att skickas etc. Känns lite konstigt (OK 2015, men nu är man bortskämd med att varor skickas inom 24h första arbetsdagen).
när jag beställde så gick allt super fort MEN då var det inte corona tider....

fick email efter dom skeppat iväg det
 
Topp