• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Woops! För er som undrar över bilduppladdning/bilder

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
ALLT ÄR BORTA!!!


Nej, jag bara skojar. Jag har enbart avaktiverat bilduppladdning ett tag.
Allt är kvar, och nu visas alla igen. Råkade avaktivera fel funktion. Skulle avaktivera bilduppladdningsfunktion, men råkade avaktivera att bifogade bilder skulle visas också. Fixat nu.


Varför? Jo, jag kopierar just nu alla bildfiler (det är några Gb, damn... ni är driftiga). Vill inte att jag ska missa några bilder under tiden jag kopierar filerna.
 

Fryken

Kamrern
2-Faktor
Grymt att du håller igång hela tiden. :D

Tänkte på en grej, går det att lägga in en funktion som automatiskt redigerar storleken på bilderna man laddar upp? Tankar jag upp bilder direkt från luren ändrar varken luren eller KS storleken och då blir de stora och tunga. Därför kör jag alla genom instagram vilket även gör dem kvadratiska. :roll:
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Fryken skrev:
Grymt att du håller igång hela tiden. :D

Tänkte på en grej, går det att lägga in en funktion som automatiskt redigerar storleken på bilderna man laddar upp? Tankar jag upp bilder direkt från luren ändrar varken luren eller KS storleken och då blir de stora och tunga. Därför kör jag alla genom instagram vilket även gör dem kvadratiska. :roll:
Fast du tänker lite fel där.

Även om jag knäpper på en funktion som resizar bilderna så får du fortfarande ladda upp bilden i sin fulla storlek - funktionen sätter inte igång förrän den har något att jobba med, och det materialet har du bara på din telefon. Webbsidan måste först få materialet från din telefon, den kan inte gå in på din telefon och editera. :)
 

AndyK

Cartier
Men det går iaf snabbare att ladda trådarna om bilderna är resizeade. En fördel när man besöker sidan från mobilen.
 

Fryken

Kamrern
2-Faktor
daviden skrev:
Fryken skrev:
Grymt att du håller igång hela tiden. :D

Tänkte på en grej, går det att lägga in en funktion som automatiskt redigerar storleken på bilderna man laddar upp? Tankar jag upp bilder direkt från luren ändrar varken luren eller KS storleken och då blir de stora och tunga. Därför kör jag alla genom instagram vilket även gör dem kvadratiska. :roll:
Fast du tänker lite fel där.

Även om jag knäpper på en funktion som resizar bilderna så får du fortfarande ladda upp bilden i sin fulla storlek - funktionen sätter inte igång förrän den har något att jobba med, och det materialet har du bara på din telefon. Webbsidan måste först få materialet från din telefon, den kan inte gå in på din telefon och editera. :)

Nja. Jag menar självklart vid uppladdning. Dvs forumet resizar bilden när forumet får bilden. ;)
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Fryken skrev:
daviden skrev:
Fryken skrev:
Grymt att du håller igång hela tiden. :D

Tänkte på en grej, går det att lägga in en funktion som automatiskt redigerar storleken på bilderna man laddar upp? Tankar jag upp bilder direkt från luren ändrar varken luren eller KS storleken och då blir de stora och tunga. Därför kör jag alla genom instagram vilket även gör dem kvadratiska. :roll:
Fast du tänker lite fel där.

Även om jag knäpper på en funktion som resizar bilderna så får du fortfarande ladda upp bilden i sin fulla storlek - funktionen sätter inte igång förrän den har något att jobba med, och det materialet har du bara på din telefon. Webbsidan måste först få materialet från din telefon, den kan inte gå in på din telefon och editera. :)

Nja. Jag menar självklart vid uppladdning. Dvs forumet resizar bilden när forumet får bilden. ;)
Ok.

Nämnde att jag skrev att jag ska spana på det ...men frågan är om det är lönt. Planerar uppgradering av mjukvara. ;)
 
Topp