• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

World Cup - 16

Johan_K

Omega
2-Faktor
Tror på Kanada jag med men man ska aldrig räkna bort jänkarna, är ju vinna eller försvinna för dem medan Kanada lär gå vidare oavsett..
 

Josef B

Bestraffaren
Har inte följt hockeyn senaste 10 åren, så nu hänger jag inte riktigt med. Vad är "Lag Europa" och "lag Nordamerika" och varför uppstod de?
 

K-S

Rolex
2-Faktor
Har inte följt hockeyn senaste 10 åren, så nu hänger jag inte riktigt med. Vad är "Lag Europa" och "lag Nordamerika" och varför uppstod de?
Därför att alla de bästa skall få vara med och tävla, så de bästa från EU förutom Swe och Fin samt Czech är med där, samma med alla under 23 i Nordamerika.
 

DiscoPapa

Rolex
2-Faktor
Han håller inte igen på profilbilden åtminstone.
proxy
 

SSL

Audemars
Nån som kollar inatt? Obetydlig match visserligen men uppesittarkväll som uppesittarkväll och hockey som hockey s a s.
 
  • Like
Reactions: K-S

SSL

Audemars
Det har blivit lite av en jipposport. Hade varit roligare om typ Schweiz och Slovakien varit med istället.

Det är en NHLturnering dvs dom vill ha med så många NHLspelare som möjligt. Schweiz och Slovakien har inte tillräckligt med NHLspelare helt enkelt. Med det sagt så håller jag med dig.
 

K-S

Rolex
2-Faktor
Det har blivit lite av en jipposport. Hade varit roligare om typ Schweiz och Slovakien varit med istället.

Lugn nu, det är fett att ha en turnering där de bästa syns, det är bra för hockeyn, visst vissa lag är ihopplock men de "bästa" kanske inte alltid att föredra men i detta formatet funkar det, dem "hela" lagen är i slutspelet och de tar sig troligen längst. (Troligen Kanada och Sverige i final)
 

Apansson

Torpare
Lugn nu, det är fett att ha en turnering där de bästa syns, det är bra för hockeyn, visst vissa lag är ihopplock men de "bästa" kanske inte alltid att föredra men i detta formatet funkar det, dem "hela" lagen är i slutspelet och de tar sig troligen längst. (Troligen Kanada och Sverige i final)
Fast....det är ju en jipposport. Jag tycker dock det är underhållande när det är gruppspel där alla möts en gång och sen finalspel i bäst av 1 match. Så borde hockey alltid spelas!
 
Topp