• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Wristshot vs verkligheten

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Ibland, eller väldigt ofta ger wristshots en väldigt skev bild av en klockas verkliga storlek i förhållande till ens handled.

wristshot
hq


verklighen
hq


bidra gärna ni också med lite exempel :)
 

PetEks

Breitling
Lånade bilder på en persons wristshot (överst) och en inzoomad avståndsbild (underst) för att få samma storlek på klockan. Samma klocka och handled, men olika perspektiv och stor skillnad på intryck.

DSC03683.jpg


DSC04413.jpg
 

Ricrob

Patek
Här ör ett bra exempel..

47 mm Oris på nära håll tar upp hela armen
30183899.jpg


47 mm Oris från lite avstånd ser perfekt ut
636a6af6.jpg
 

Ricrob

Patek
Appropå wristshot's, storlekar och synvillor, så var jag hos en kompis igår kväll och drack sprit och snackade (bl.a.) klockor.
Han har denna klassiska Omega AT'n på 39 mm och jag blir lika förvånad varje gång hur stor den ser ut, pga den stora svarta tavlan! När jag har den på armen tycker jag det ser bra ut och skillnaden från min Bratte på 43,7 mm är inte så stor känns det som men ack vad lurad man blir tydligen, just av att man tittar nära, för sällskapet var eniga när de dömde ut den som för liten på min arm! Grymma klockor hursom, dessa AT's, även om denna är en quartzare. En 41,5 mm AT 8500 måste jag bara ha ngn gång!

66E9E7EE-6648-4374-B42D-454CF38A3DB9-293-00000039DF594999_zps380a473c.jpg
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Ricrob skrev:
Appropå wristshot's, storlekar och synvillor, så var jag hos en kompis igår kväll och drack sprit och snackade (bl.a.) klockor.
Han har denna klassiska Omega AT'n på 39 mm och jag blir lika förvånad varje gång hur stor den ser ut, pga den stora svarta tavlan! När jag har den på armen tycker jag det ser bra ut och skillnaden från min Bratte på 43,7 mm är inte så stor känns det som men ack vad lurad man blir tydligen, just av att man tittar nära, för sällskapet var eniga när de dömde ut den som för liten på min arm! Grymma klockor hursom, dessa AT's, även om denna är en quartzare. En 41,5 mm AT 8500 måste jag bara ha ngn gång!

66E9E7EE-6648-4374-B42D-454CF38A3DB9-293-00000039DF594999_zps380a473c.jpg

Haha det var som fan, dom ser nästan lika stora ut :) snacka om illusion. AT8500 är grym, den är på min önskelista också. Med svart urtavla :)
 

pulpen

Cartier
2-Faktor
Kul och intressant tråd. Exemplen tycker jag visar tydligt att vinkel, avstånd mm kan lura en ordentligt. Med andra ord något att komma ihåg när man funderar på att köpa en klocka enbart på säljarens info och bilder... "32 mm jaha, tjaa varför inte, den ser ju riktigt stor ut på wristshotet så den måste ju vara ok....." :?
 
Topp