Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Wristshot vs verkligheten

Diskussion i 'Diskussion' startad av 80talisten, 22 september 2012.

1. 80talisten
    Trådstartare

80talisten I wish a could afford a real gold Rolex!

Från:
    Eskilstuna
    Ibland, eller väldigt ofta ger wristshots en väldigt skev bild av en klockas verkliga storlek i förhållande till ens handled.

wristshot

verklighen

bidra gärna ni också med lite exempel :)

2. Singular

Singular Företag Forumsponsor

Är inte båda wristshots...?

3. 80talisten
    Trådstartare

Från:
    Eskilstuna
    Jo iof men den nedersta är väl lite mer som att någon annan betraktar den än en själv. Hade kanske blivit bättre effekt att fota sig själv i en spegel iof.

4. MacRulez4ever

MacRulez4ever Biskop

Haha

Sent from my iPhone 4s using Tapatalk

5. Rossi

Rossi Präst

Jag förstår vad du menar. I min säljesannons ser Squadran helt enorm ut.

6. PetEks

PetEks Torpare

Lånade bilder på en persons wristshot (överst) och en inzoomad avståndsbild (underst) för att få samma storlek på klockan. Samma klocka och handled, men olika perspektiv och stor skillnad på intryck.

7. Ricrob

Ricrob Friherre

Här ör ett bra exempel..

47 mm Oris på nära håll tar upp hela armen

47 mm Oris från lite avstånd ser perfekt ut

8. 80talisten
    Trådstartare

Från:
    Eskilstuna
    Jäklar vilken skillnad, den är ju som en stekpanna på översta bilden :D

9. Ricrob

Ricrob Friherre

Appropå wristshot's, storlekar och synvillor, så var jag hos en kompis igår kväll och drack sprit och snackade (bl.a.) klockor.
    Han har denna klassiska Omega AT'n på 39 mm och jag blir lika förvånad varje gång hur stor den ser ut, pga den stora svarta tavlan! När jag har den på armen tycker jag det ser bra ut och skillnaden från min Bratte på 43,7 mm är inte så stor känns det som men ack vad lurad man blir tydligen, just av att man tittar nära, för sällskapet var eniga när de dömde ut den som för liten på min arm! Grymma klockor hursom, dessa AT's, även om denna är en quartzare. En 41,5 mm AT 8500 måste jag bara ha ngn gång!

10. 80talisten
    Trådstartare

Från:
    Eskilstuna
    Haha det var som fan, dom ser nästan lika stora ut :) snacka om illusion. AT8500 är grym, den är på min önskelista också. Med svart urtavla :)

11. David

David Bödeln

12. pulpen

pulpen Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Kul och intressant tråd. Exemplen tycker jag visar tydligt att vinkel, avstånd mm kan lura en ordentligt. Med andra ord något att komma ihåg när man funderar på att köpa en klocka enbart på säljarens info och bilder... "32 mm jaha, tjaa varför inte, den ser ju riktigt stor ut på wristshotet så den måste ju vara ok....." :?

Mårtenssons ur Brookfield