• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

WTB: Äldre quartz...

Sorubim

Audemars
Fick hem ett par olikfärgade natoband idag och min sambo fick syn på dom och sa att hon gärna kunde tänka sig en klocka där hon kan variera med olika natoband.

Hon fick testa med min fars gamla Certina automatare från 70-talet och tyckte att det var precis vad hon ville ha och hon gillade att den ser "vintage" och sliten ut... fast hon vill ha en quartz isåf.

Så... letar alltså efter:

Måsten: Quartz, boettdiameter ca 35mm, Lugbredd 20mm.

Önskemål: Vintage-look, gärna lite patina och bruksspår. Inte gulmetall (och jag kan tänka mig att det inte skadar om den åtminstone klarar ett regnväder).

Lite kul är det ju när ens sambo visar intresse för ens hobby. :D
Hojta om ni har nåt som ni tror passar.
 

Sorubim

Audemars
Tackar för tipset Scaramanga, men det ska nog inte vara en dykare utan mer åt dresshållet eller "vanlig vardagsklocka".

Det är nog bara jag som uppskattar dykarklockor i familjen. :D
 
Topp