• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

WTB: 20mm Ljusbrunt/honung Vintageläder Nato

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Har fått för mig att ett liknande det på bilden nedan skulle sitta som en smäck på min Broad Arrow. Någon som har ngt liknande att erbjuda så hojta till. Annars får jag köpa ett nytt av Singular och lira tennis med det ett par veckor så det blir "patinerat" :)
Bilden ärligt stulen från "wotancraft"
518c85a60ffa528200adbc9bf2408721.jpg
 

Brunolundh

Breitling
Hej!

Jag skulle eventuellt kunna göra ett till dig. Jag har läder från en WWII ammoläderväska liggande.
Kommer dock inte ihåg från vilken 'sida' såhär i språnget :roll:

Färgmatchningen är jag inte heller så säker på.
Inte gjort nåt Nato tidigare så har inte all 'hårdvara' hemma.

Ska se om jag kan fixa fram en bild på väskan/färgen om det är intressant.
Hälsningar

Christer
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Visst kan det vara intressant. Skicka över en bild på lädret vid tillfälle och gärna en indikation på tidsåtgång samt pris.
Tck för svaret!
 

Brunolundh

Breitling
WWII lädret var mörkare än jag minns, men jag har annat läder från ammoväskor.
Annars kan man ju göra från nytt läder och då kan man ju färga det i Tan. Knappast lika ballt heller.

Färgerna kanske inte överrensstämmer helt med verkligheten, men jag orkade inge bygga nån fotostudio ikväll :eek:

Vill du ha Nato hårdvara eller zulu?
Tror nog 2-rings zulu skulle göra sig bäst. :)

OBS, jag gör inte detta till vardags och säljer, kände mig bara extra snäll idag. Haha!


Christer

Andra jag gjort:




 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Färgen på det bandet i den översta bilden skulle kunna funka...
Nato eller zulu vete fåglarna.. Natot på min exempelbild tycker jag ser kanon ut men du får gärna övertyga mig om annat
:D
 
Topp