• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

WTB: Seiko- skx009, sea urchin eller liknande

Bojke

Wicket Wystri Warrick
2-Faktor
Jag är ute efter mitt första dykarur, och letar därför i budgetsegmentet. Jag har fallit för Seikos klockor i allmänhet, och de med pepsibezels i synnerhet. Quartzverk är uteslutet. Om du har en dykare med blå urtavla som du tror kan passa så är du välkommen att försöka sälja in den. Pepsibezel är alltså inte ett måste, men ett enormt plus.

Låt dig inte avskräckas av att jag är ny här, alla pepparkakor har gjort mig till en goodguy för en bra tid framöver. :D
 

Bojke

Wicket Wystri Warrick
2-Faktor
Jag har erbjudits en ny skx009 för 1600:-, så om det är den modellen som du sitter på är det priset du ska slå. Om det är en annan modell så är jag fortfarande intresserad så länge den ligger under 2k.
Jag tänkte bara meddela detta så att du inte anstränger dig för mycket utan anledning. :)
 

calzone

Vacheron
Ingen fara klockan är fin den är värd att anstränga sig för :p, Här kommer lite bilder som utlovat. Det som utmärker just denna klocka är att den är ifrån år 2000 vilket jag tror kan påverka värdet positivt i framtiden. Klockan är i fint skick och har väldigt bra lysmassa lyser bra hela natten dock har jag ingen bra kamera just nu så kan inte ta några snygga lume shoots :p, Som du ser har klockan spår av användning ganska grova repor på endel ställen du får välja om du vill ha klockan om jag ska polera upp den så den blir som ny eller om du vill ha en klocka med Historiska spår helt enkelt :D. Klockan går bra håller tiden väl bra gångreserv alla funktioner fungerar som dom ska. Pris : 1400 : - skickat !


SAM_1220_zps390b3432.jpg


SAM_1217_zps90205942.jpg


SAM_1216_zpsbee80369.jpg


SAM_1214_zpsa4dd53b1.jpg


SAM_1215_zps6b2e39b1.jpg


SAM_1218_zps792a514c.jpg


SAM_1219_zps838f6e17.jpg
 

Bojke

Wicket Wystri Warrick
2-Faktor
Två korta frågor bara:

1. Vilken färg har urtavlan? Bilder har ibland lite svårt att uttrycka färg, och om det är en svart urtavla mina ögon skådar så måste jag tyvärr meddela att jag inte är intresserad.

2. Är det gummit på bilderna som medföljer?

Om urtavlan är blå ska jag överväga mina två alternativ lite.

Tack för din tid och ett bra erbjudande! :D
 

calzone

Vacheron
Jadu jag vet faktiskt inte om den är Dark Blue eller Svart men i olika vinklar så ser den lite mörkblå ut...Någon expert på forumet som kan helpa oss lite ? :p Har precis jämfört den med min Amerikanska SKX175 och kan då inte se några som helst skilnader på färgen...Men den är ju helt klart ljusare än gummibandet. Japp det är Seiko Original Rubber helt nytt av hög kvalite.
 

calzone

Vacheron
Vid närmare titt kan jag konstatera att den är Dark Blue :p Och för att fresta dig lite extra så sänker jag priset till 1250 : - Skickat och skickar även med ett riktigt grymt 5 öglors grått Nato band av högsta kvalie ;)
 

Bojke

Wicket Wystri Warrick
2-Faktor
Jag har blivit erbjuden en skx009 i mycket fint skick. Med tanke på att jag även där får ett mycket bra pris är jag rädd att du inte kan matcha det budet. :( Jag är emot att polera klockor så länge det inte är nödvändigt, och väljer därför den andra. Jag vill dock tacka för din tid och ditt engagemang, och hoppas att du får sålt din klocka snarast. Det är ju, trots en del repor och annat, fortfarande en väldigt fin dinka! :mrgreen:

Jag tar också tillfället i akt att tacka alla andra som har kommit med erbjudanden via PM. :)
 

calzone

Vacheron
Ingen fara, Hade inte tänkt att sälja klockan egentligen men eftersom du inte verkade få napp så erbjöd jag mig ;) . Klockan stannar i samlingen :D. Hoppas du blir nöjd med din nyinköpta SKX009 posta gärna lite bilder när du fått hem den
 
Topp