• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

WTB:Vintage ur lr Dykare Seiko, Casio, Citizen eller?

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Söker en dykare eller skön tålig "vanlig" vintageklocka att bruka till vardags, vid snöröjning, skoterkörning och andra manliga göromål.

En SKX700/900 kan funka eller nåt vintagealternativ. Patina är ett plus.

Skicka PM om du har nåt kul till salu.
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Re: WTB: Dykare att bruka, Seiko, Casio, Orient, eller....?

Min Seiko ligger under din annons, den är rätt bra som beater, skruvad krona och 200m
 
V

Viggen

Guest
Re: WTB: Dykare att bruka, Seiko, Casio, Orient, eller....?

Jag kanske har något, problemet är att jag är själv väldigt förtjust i klockan. Jag köpte den för herrans många år sedan. Den har överlevt det mesta, även 12 månaders vpl i ur och skur, kyla och värme. Har snorklat med den, duschat och badat. Dykt efter kräftor och fiskedrag. Den har tappats i backen mer än vad jag kan räkna. Trots allt så har den inte missat en sekund, går som en klocka. :D

Nackdelarna...Den käkar gummiarmband. Lysmassan har förlorat en massa i styrka.

Nuvarande skick, inget armband, inget batteri. Repor mm.

Lite bilder...Om det kan vara av intresse så är det bara att höra av sig med ett bud. :)
 

Bilagor

  • 457.jpg
    457.jpg
    683.8 KB · Visningar: 469
  • 458.jpg
    458.jpg
    667.3 KB · Visningar: 449
  • 456.jpg
    456.jpg
    58.8 KB · Visningar: 431

easy rider

Brüno
2-Faktor
Re: WTB: Dykare att bruka, Seiko, Casio, Orient, eller....?

Jag har en seikomod. Vattentät och går som en klocka.
För 800:- är den din, med länk och matchande Nato.
Pm:a om det är intressant.
 

Bilagor

  • ImageUploadedByTapatalk1353396418.755980.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1353396418.755980.jpg
    69.3 KB · Visningar: 348

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Re: WTB: Dykare att bruka, Seiko, Casio, Orient, eller....?

Jag utvärderar lite olika förslag jag fått, tack så mycket, men tar gärna emot fler erbjudanden.

Finns ju fler tillverare av dykare, Citizen bl a. Kan tänka mig nåt som inte är dykarur också. Nån cool vintagedinka som sticker ut lite? Racingtema?

Önskeklockan är dock en äldre dykare med jämn och härlig patina och god funktion. Svart tavla och slitage på vridring är önskvärt ;)

Inga fantasipriser såklart :) Vill lägga max en tusing.
 
Topp