Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

www.longislandwatch.com - någon som handlat där/känner till något sidan?

Diskussion i 'Diskussion' startad av Norra, 15 december 2015.

1. Norra
    Trådstartare

Norra Borgare

Se rubrik

http://www.longislandwatch.com/

Vad tror/vet/tycker folket på KS? Verkar ha en hel del roligt som det ej finns av i vårat avlånga land.

mvh
    Nor

2. Mforce

Mforce Biskop

Väldigt respekterad handlare bland orient-nördar (främst i USA givevis).
    Dock inte handlat själv men de ska ha bra kundkontakt o.dyl.

matalm gillar detta.
  3. Glusch

Glusch Stadsbo

Från:
    Stockholm
    2nd på det som Mforce skrev. Riktig välkända när det gäller Orientklockor och vid googlande verkade det generellt som att det var positiva kommentarer om dem.

matalm gillar detta.
  4. FrankyFourFingers

FrankyFourFingers Präst

Från:
    Marseille
    Verkar dock ha "fejk"seagullen.

Senast ändrad: 15 december 2015
  5. Ruskprick

Ruskprick Friends of KS

LongIslandWatch har bra rykte, har för mig att jag köpt någon Orient där också.

6. Gurra G

Gurra G Bonde

Förklara gärna för en amatör vad "fejk" Seagullen är för något så att man inte ramlar dit på en hommage!

7. Subby

Subby Borgare

Från:
    Stockholm
    Har för mig att alla Sea-Gull 1963 42mm modeller är fejka.

Gurra G gillar detta.
  8. FrankyFourFingers

FrankyFourFingers Präst

Från:
    Marseille
    Gurra G och Gummo gillar detta.
  9. Mforce

Mforce Biskop

Problemet med det där är väl att det är Hong Kong Seagull (Tsinlien) som gjort den "äkta" medan den som är "fake" har köpt delar av Kina Seagull (Tianjin) och plockat ihop en. Två helt separata företag vad jag förstått.
    Frågan är om Tsinlien i Hong Kong verkligen har ensamrätt till designen eller om det egentligen faller tillbaka på fabriken i Kina, om ens någon har rätt överhuvudtaget då det knappast existerade varumärkeslagstiftning i Kina 1963.
    All info i trådarna här kommer från Tsinlien Seagull och de vill ju givetvis inte att det kommer kloner oavsett om de är lagliga eller ej.
    Rent juridiskt så tror jag faktiskt inte 42mm kan klassas som fake, alltså är det OK att sälja den i väst.
    Huruvida det är OK rent moraliskt är en annan sak. :)

Gurra G gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield