• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

XL paketöppning - nu jävlar!

klockodile

Dundee
2-Faktor
Jag har saknat en dykare och har i omgångar försökt hitta en bra och tålig sort.

Skickade därför i går en betalning för en schysst modell och har under dagen väntat på expressleverans. Nu kom den äntligen!
Kaffet var påsatt, lunchen intagen. Det ringde på dörren. FedEx levererade igen.
Stort paket, större än jag trodde. 3,65 kg.

DSC_0212-01.jpeg


Kartongen lirkades upp och en svart ytterbox uppenbarade sig.

DSC_0213-01.jpeg


Äh, bort med plasten och kartonger och fram med päronträet!

DSC_0214-01.jpeg


Vilken box! Med nyckelhål i mässing.
Jajjemän, en special special är det.

DSC_0216-01.jpeg


Men hur ser botten av lådan ut egentligen?
Just det ja...

DSC_0218-01.jpeg


Hade nästan glömt bort det.

Ja, det var vad mina pengar räckte till. Sälja Seikos ger ju inte så mycket...

Eller? (Molle, bla vet svaret...)

DSC_0217-01.jpeg

DSC_0219-01.jpeg


Jag kan villigt erkänna att jag suktat efter en Panerai länge. Men i början var jag inte särskilt imponerad av deras användning av Eta ebaucheer, visst modifierade med svanhalsregulering etc. Men ändå...
Sedan kom inhouseverken och vilka tuffingar!

Nu började kampen med samvetet. Jag är ju en person som gärna vill ha ordning i klocklådan och mina Seikos är mig kära och för att spräcka sammanhållningen krävdes en hel del.

Jag har i en tidigare "sommarklockapaketöppningstråd" totalt kapitulerat för PAM, Submersible, 00305.
Jättebra, fet och så, men jag var inte riktigt nöjd. Något kändes inte bra. 300 m vattenskydd var lite futtigt. Jo, faktiskt. Så jag flippade.

Till förmån för PAM00364.
En mint klocka från 2014. Fullset.

Jag är så glad! Ärligt talat är detta den absolut fetaste klocka jag haft på armen. Den är så fet att biggest looser deltagare är smala från början i jämförelse. Mållös faktiskt....

Bekväm på armen dessutom, som en bonus.
DSC_0221-01.jpeg

DSC_0222-01.jpeg

Lite info saxat från Panerais hemsida:
21.9 MM Standard

Unique edition of 1000 units

Movement: Automatic mechanical, P.9000 calibre, executed entirely by Panerai, 13¾ lignes, 7.9 mm thick, 28 jewels, Glucydur® balance, 28,800 alternations/hour. Incabloc® anti-shock device. Power reserve 3 days, two barrels. 197 components.

Functions: Hours, Minutes, Small Seconds, Date, Calculation of immersion time

Case Diameter: 47 mm, Brushed Titanium

Bezel: Brushed titanium with polished edges. Anti - clockwise rotating bezel with graduated scale for measuring the duration of immersions and ratchet click at minute intervals.

Back: Titanium

Device protecting the crown (Protected as a trademark): Brushed Titanium

Dial: Black with applied luminous hour markers. Date at 3 o’clock, seconds at 9 o’clock.

Crystal: Sapphire crystal formed of corundum

Water Resistance: 250 bar (~2500 metres)

Strap: Caoutchouc, Black, -, 26.2/21.9 MM Standard

Happy happy, nu skall jag ta ett dopp! Hoppas den är tät ;)
Tjipp och hej :)
 

Hirtius

Cartier
2-Faktor
Grattis till tonfiskburken ;). Den ser riktigt läcker ut. Det verkar vara svårt att släpoa Panerai när man väl fått smak för dem.
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Helt galen. Hur tjock är den egentligen? Hela vägen med kupat glas o allt?
47mm och bandbredden är alltså 26mm? Helt galet. Grattis i vilket fall, ser nog riktigt bra ut utanpå dykardräkten! :)
 
Topp