• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Yacht Master 16622 på blocket....

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Kom ut en mycket rimligt prissatt YM på blocket i går kväll.
Mailade säljaren men fick inget svar. Annons nu bortplockad.
Någon här på forumet som kanske knep den?

Hur som helst, ibland kommer det ut lite intressanta objekt (om de är riktiga).

/j
 

TicTack

Cartier
"Skall sälja min Rolex Sub då jag fått nytt jobb i Norge och min kanariefågel har dött. Därför säljer jag den till 50% av normalt begpris. Endast detta pris vid snabb affär. Jag har redan flyttat, när du fört över pengar får du en adress till en kompis som har klockan."
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Såg YM:en på blocket igår och blev lite sugen men priset var lite för bra. Scam varning när det ligger så lågt, minst 5000 mindre än någon motsvarande som jag har sett tidigare. Men var det äkta och som den ska vara så gjorde någon en bra affär.
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Såg YM:en på blocket igår och blev lite sugen men priset var lite för bra. Scam varning när det ligger så lågt, minst 5000 mindre än någon motsvarande som jag har sett tidigare. Men var det äkta och som den ska vara så gjorde någon en bra affär.

Det kan ju alltid finnas folk som inte kan kvittera ut familjens charter-biljetter. Och får lite bråttom. :dead:
/j
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Okej, så vill man träffas så svarar dom inte och är det annan ort med en överföring går dom vidare med spekulanten?
/j

Precis så. Undrar hur många som blivit lurade på det sättet. Har en vän som blev lurad på en Brajjtling på 5k, så det sker ju i flera prisklasser...
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Såg den också. Tror inte det var scam med tanke på att han var villig och göra upp affären hos AD samtidigt som man kollar att allt är okej.
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Såg den också. Tror inte det var scam med tanke på att han var villig och göra upp affären hos AD samtidigt som man kollar att allt är okej.

Ja men det är ju lätt att skriva så men trots det kunde han inte svara på mitt mail där jag föreslog "smidig" affär.
Man kan ju i sådant fall svara "såld" i ett mail om man nu är seriös.
/j
 

TicTack

Cartier
Såg YM:en på blocket igår och blev lite sugen men priset var lite för bra. Scam varning när det ligger så lågt, minst 5000 mindre än någon motsvarande som jag har sett tidigare. Men var det äkta och som den ska vara så gjorde någon en bra affär.

Ja. Men det lustiga är ju att om man lägger ut en klocka på Blocket för lika mycket som man får om man säljer via Kaplans (efter avgifter), så hamnar man på "scam-priser".
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Ja. Men det lustiga är ju att om man lägger ut en klocka på Blocket för lika mycket som man får om man säljer via Kaplans (efter avgifter), så hamnar man på "scam-priser".

Skrev inte att det var en scam men tyvärr så finns det så mycket bluffande där ute som bara är till för att sno dina pengar så det är lättare att dra öronen åt sig än att tro gott om alla.
 

poormans

Rolex
45k för en kermit är det billigt??? senaste jag hade fick jag 37k för, visserligen utan cert men opolerad i riktigt bra skick med allt annat

cheers
christian
 

poormans

Rolex
ha ha ha ointresset kommer nog av att jag tycker den är apful, fattar inte grejen med maxitavla tillsammans med smala visare,

gillade den bäst med svart ring på skulle iofs kunna tänka mig en av de där Y-serie "demo" kermits med lugghål ifrån basel 2003 men risken att hitta en sån är väl i det närmsta obefintlig

cheers
christian
 

jandan

Panerai
Precis så. Undrar hur många som blivit lurade på det sättet. Har en vän som blev lurad på en Brajjtling på 5k, så det sker ju i flera prisklasser...

Tror det är mycket vanligare i den lägre prisklassen, precis som mobiler för några tusenlappar.
När det rör sig om lite mer pengar blir folk försiktigare, det är säkert lättare att få någon att
slanta in 5k än 40k utan att kolla tillräckligt noggrant. Finns nog mycket oärligt folk därute...
AD är det som gäller om man skall vara säker.
 

poormans

Rolex
ahhhh men en hulk för 45 e jag med på (inte helt off ialla fall då) borde vara runt 5k upp

cheers
christian
 

poormans

Rolex
när jag kollade för ett tag sen (vet faktist inte riktigt när det var då jag förträngt att jag var sugen på en sådan ny styggelse) låg de på runt 50-52k för en begagnad hulk och att en firma får Överpriser är väl inget nytt

kolla var kaplans får för sina vintage klockor jämfört med priserna här

cheers
christian
 
Topp