• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Yale Doorman med Verisure - hit eller shit?

Pojken från Götet

Rolex
2-Faktor
kör kod och kan låsa/låsa upp via mobilen. Om låsbolaget dvs Verisure godtar och promotar det så kan jag inte se någon anledning till varför försäkringsbolaget inte skulle göra det.
Jag läste denna artikeln där det står vad de olika försälringsbolagen säger. Dock över 1 år gammal artikel så f-bolagen kanske har uppdaterat villkoren.
http://www.testfakta.se/guider-och-artiklar/hem-och-hushåll/nya-låssystem-inte-alltid-godkända
 

Såkkett

Omega
Undrar varför man anser att bricka är säkrare än kod?
Tror nog mer att det handlar om seg byråkrati som inte tagit ställning till nymodigheter såsom kodlås och innan det godkänts så är det oavsett säkrare eller ej icke godkänt.
6-siffrig kod är ju ok på vapenskåpet så varför skulle det inte duga till ytterdörren i mitt hem?
 

Såkkett

Omega
Av flera skäl. Ffa att du vet om en bricka är på vift, men omöjligt kan veta om någon kan din kod.
Man ger väl inte ut sin kod? Skall någon annan in oavsett vem så sätter man upp en tillfällig kod för det tillfället, denna koden fungerar dessutom bara under den tidsperioden du anger att den skall fungera.
 

MrPlow

Rolex
Vi kör Yale Doorman sen snart två år tillbaka. Och det har revolutionerat livet. Ok, nu kanske jag tar i. Men det har helt klart förenklat livet, tror det är frugan som gillar det bäst. Aldrig mer "shit låste jag", leta borttappad nyckel, behöva låna ut nycklar eller vara rädd för att nycklar är på vift/blir kopierade.

På de koder man lånar ut sätter man notis i mobilen. Har man haft hantverkare/städning hemma vet man hur många timmar de var på plats... Men bäst är när någon behöver komma in. Som sist när en kompis glömde sin jacka med nycklar i och inte kunde komma in hemma hos sig... Vi hade lämnat bostaden men låste upp på distans så att de fick tillbaka sina nycklar. Nu ska de också skaffa Yale Doorman!
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Vi kör Yale Doorman sen snart två år tillbaka. Och det har revolutionerat livet. Ok, nu kanske jag tar i. Men det har helt klart förenklat livet, tror det är frugan som gillar det bäst. Aldrig mer "shit låste jag", leta borttappad nyckel, behöva låna ut nycklar eller vara rädd för att nycklar är på vift/blir kopierade.

På de koder man lånar ut sätter man notis i mobilen. Har man haft hantverkare/städning hemma vet man hur många timmar de var på plats... Men bäst är när någon behöver komma in. Som sist när en kompis glömde sin jacka med nycklar i och inte kunde komma in hemma hos sig... Vi hade lämnat bostaden men låste upp på distans så att de fick tillbaka sina nycklar. Nu ska de också skaffa Yale Doorman!

Jag gillar också konceptet!

Jag gillar dock inte panelen på själva låset rent estetiskt (knappsatsen).

Det finns fortfarande bara en modell va?
 

MrPlow

Rolex
Jag gillar också konceptet!

Jag gillar dock inte panelen på själva låset rent estetiskt (knappsatsen).

Det finns fortfarande bara en modell va?
Ja, sen kan man med ett litet program koppla ihop den med Siri! Mycket praktiskt (eller ja, mycket roligt att visa för folk iaf!)

Utseendemässigt lämnar den lite att önska, men man vänjer sig! Finns i tre färger iaf!

9765340-origpic-aa1cae.jpg
 

Molgan

Cartier
Ja, sen kan man med ett litet program koppla ihop den med Siri! Mycket praktiskt (eller ja, mycket roligt att visa för folk iaf!)

Utseendemässigt lämnar den lite att önska, men man vänjer sig! Finns i tre färger iaf!

9765340-origpic-aa1cae.jpg

Jag för också Doorman med Verisure, det är verkligen bekvämt, dessutom ser man när ungarna kommer hem vilket är magiskt. Vi tog i vitt, smälter in ok med dörren.
Men hur fanken får man låset att lira med Siri, har du nån länk eller kan du förklara hur du har lyckats med det?!
 

Hugii

Audemars
Kul att man alltid hamnar på KS oavsett vad man googlar på :)

Behöver byta mitt ASSA-lås och det får vara Yale.
Någon som sett ett bra deal på Yale?
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Finns ju andra trevliga alternativ till Yale om man nu inte gillar utseendet :)

Id lock och typ Glue smart lock
 
Senast ändrad:
D

Deleted member 21289

Guest
Nu har de ju ändrat reglerna kring elektroniska lås också. Ska flytta inom kort då blir det nog en sådan lösning.

Id lickboch glue smart lock ska kollas.
 

zeke_varg

Omega
Jag kollar också på ett sånt lås. Jag glömmer låsa, glömmer nyckeln i dörren. Tappar bort nyckeln även om jag (el frun) alltid hittar den. Och så vidare...

Om ungarna har mina gener.. så behöver vi vara pragmatiska när de är ”nyckelgamla”.
 

Hugii

Audemars
Kommer ni inte in el låser inte skiten?
Låser inte. Sedan december var det det nån gång då å då, inget som jag störde mig på. Låste alltid på andra eller tredje försöket. Trodde att det berodde på temp och material. Justerade lite slutblecket och trodde att det skulle hjälpa.
Men senaste veckan vill doorman inte ens låsa på 50e försöket. Märkte ikväll att jag inte heller kommer åt låset i appen (testade efter 30min igen och då låste det fint). Så det är elektroniken som strular.

Pratade med Yale och de kommer att skicka mail så det är bara att åka till återförsäljare och byta.


Fattar inte att de inte har uppdaterat skiten sen 2013. Har alltid kommit in.

Älskar det när det fungerar. Slipper nyckel! Bara komma och gå hur man vill.
Hittar jag ett lås på rea då kommer jag köpa ett till förådet.
 
Topp