• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Yonsson&Molle SRPA21 LE Club - Hur många orginials är vi kvar?

Har du kvar din Basel PADI?

  • Japp! Stannar hos mig tills Herren hämtar upp mig

    Röster: 23 67.6%
  • Tyvärr, finns inte kvar hos mig :(

    Röster: 11 32.4%

  • Totala väljare
    34
  • Enkät stängd .

Chuck

Patek
2-Faktor
Det har gått ett år sedan KS största och viktigaste händelse, gruppköpet av PADIn i Basel. Detta med hjälp av några av våra absolut viktigaste profiler: @yonsson och @Molle

Jag har min kvar med LE# 16 av 52. Outa ditt LE#!

Klockan har enligt säkra källor tillverkats i 5000 exemplar varav 52 tidiga plockades upp hos klockmaster Globen.

Hur många är kvar i original klubben? Låt oss hålla denna stolta klubb levande i många år!

Cheers
IMG_0049.JPG
 
Senast ändrad:

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Köpte ingen till padi-eventet men inskaffat en i efterhand. Ser inte att jag kommer att göra mig av med den :)

Edit: fuskade och svarade japp
 

Thunell

Panerai
2-Faktor
Köpte inte heller från gruppköpet, men yonson och molles fina tråd fick mig att beställa en. Har den kvar och tycker den fungerar utmärkt som beater.

Fusksvarar inte heller ;)
 

Bazsy

Cartier
Jag köpte en PADI senare. Det som är roligt är att inte klockintresserade människor säger att den är väldigt snygg. Färgglad är den i alla fall och känns väldigt bra på glada dagar. Tror det blir en sommarklocka nu när den konkurrerar med mm300. :)
 

Buddhaliscious

Panerai
2-Faktor
Jag var inte med på gruppköpet, men köpte en från Globen när det begav sig. Om det är en av de 52 vet jag inte, men den ligger kvar i lådan och jag beställde ett rött Bonetto till den häromdagen -det är ju en sommarklocka så lika bra att gå all in! Den får stanna.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag var inte med på gruppköpet, men köpte en från Globen när det begav sig. Om det är en av de 52 vet jag inte, men den ligger kvar i lådan och jag beställde ett rött Bonetto till den häromdagen -det är ju en sommarklocka så lika bra att gå all in! Den får stanna.
Har den det numrerade kortet ovan? Om inte är det inte en av de 52.
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tycker nog att hela armbandet har en annan nyans :)
Jag har den på armen just nu. Jag lovar och svär ytterbitarna ÄR borstade. Men det ena är ju Seikoborstning å det andra Yobokiesborstning. Kan säkert vara helt annat stål också. För övrigt är ju sidorna på boetten polerad...:p
IMG_5759.JPG

@Denke hjälp mig!! Davvan är obstinat!!!
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Jag har den på armen just nu. Jag lovar och svär ytterbitarna ÄR borstade. Men det ena är ju Seikoborstning å det andra Yobokiesborstning. Kan säkert vara helt annat stål också. För övrigt är ju sidorna på boetten polerad...:p
IMG_5759.JPG

@Denke hjälp mig!! Davvan är obstinat!!!
Tycker den är snygg.....därför jag fiskar.....måste ha en bättre länk.....din eller mesh ligger bra till....
 
Topp