• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

you couldn't see this coming...

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Ja, fast det är ju samma design som Speedmaster haft sedan 1963, egentligen är ju den enda synbara skillnaden att subdials är vita.
Jag har för all del en aversion mot denna typ av band period. Att man nu konstlar till det och gör denna vintage-look är för mig ungefär lika häftigt som fake-patina på lumet. Har väldigt svårt att få det att lira. :)
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
IMG_2382.PNG
IMG_2383.PNG
IMG_2386.PNG
IMG_2384.PNG
IMG_2385.PNG


:)
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Vad baserar du detta på ?
Större efterfrågan än utbud. Enkel marknadsekonomi. Sålde 2012 ex på ett par timmar..

Känns fortfarande väldigt trött. Dock roligt att det visar på att stora brands lyssnar på sina fans. Extra roligt för Robert-Jan Broer som lagt ner så mycket tid för sina Speedys.

Detta är också intressant iom det var första gången (?) som en premiumtillverkare sålde klockor själva via webben. Det är förhoppningsvis ett steg mot mer organiserad ecommerce på lyxklockor vilket känns roligt.
 

DrDre

Patek
Vad baserar du detta på ?

Är ingen expert på ämnet, men begpriserna på Omegas Ltd Ed av Speedmasters och Seamaster med Bond-tema brukar väl ligga lite över motsvarande "vanlig". Men jag är inte säker på att det är en kassaskåpssäker investering att köpa en ny ltd Speedie till ord pris idag för att sedan kunna sälja den den med premium efter ett tag (jfr tex keramikdaytonas).
 

Asplund

Patek
2-Faktor
Är ingen expert på ämnet, men begpriserna på Omegas Ltd Ed av Speedmasters och Seamaster med Bond-tema brukar väl ligga lite över motsvarande "vanlig". Men jag är inte säker på att det är en kassaskåpssäker investering att köpa en ny ltd Speedie till ord pris idag för att sedan kunna sälja den den med premium efter ett tag (jfr tex keramikdaytonas).

Skillnaden är antalet. James Bond släpps ju i typ 10007 ex vilket inte är särskilt Limited.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Fantastisk klocka från den finaste tillverkaren. Och @yonsson , du borde ha stryk för den bilden; hade Omega velat mjölka marknaden så hade man släppt den i 20000 ex. Då hade det nog tagit dubbelt så lång tid, åtta hela timmar, att sälja dom ;)

Vänligen
Forumets undersköterska
Ja, för det går ju sjukt bra för Omega, eller hur...
 

Mattias79

Cartier
Nämen även jag hänger upp mig på alla "Limited..". Men sen funderade jag på hur fan man ska gå tillväga då som klocktillverkare, om man nu vill släppa en lite udda eller speciell fågel. Skriver man inte att den är begränsad så förutsätter handlare och kunder att den kommer ingå i ordinarie sortiment. Skulle den sedan sälja slut inom ett par dagar så skickar det sannolikt ganska konstiga signaler. Det skulle kanske ge upphov till skvaller om produktionsfel eller allmän lynnighet hos tillverkaren ifråga. Nä, självklart måste dom tala om att modellen är limiterad. Lite pinsamt blir det iof när det är själva begränsningen i antal som blir säljpunkt.
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Detta är också intressant iom det var första gången (?) som en premiumtillverkare sålde klockor själva via webben. Det är förhoppningsvis ett steg mot mer organiserad ecommerce på lyxklockor vilket känns roligt.
Nu ska jag vara lite petig men Omega själva står väl bara för bokningen? Som jag förstår det går försäljningen/köpet via deras ADs.

Hur som haver hoppas jag också att det här var början på hur de stora tillverkarna "säljer" till sina kunder. I det här fallet hade ju alla som var vakna lika stor chans. Inte så lätt att springa till en AD om den ligger 30 mil bort :)

Tänk om Rolex gjort samma sak med Daytonan förra våren!
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Hm. Den mest lyckade varianten på Speedy Pro är ju (enligt min mening) just Speedy Pro i sitt mest basic utförande. Det är nog anledningen till att inte heller denna LE, för mig, känns så intressant. :)
 

Dennta

KS Explorers Club
2-Faktor
Hm. Den mest lyckade varianten på Speedy Pro är ju (enligt min mening) just Speedy Pro i sitt mest basic utförande. Det är nog anledningen till att inte heller denna LE, för mig, känns så intressant. :)
Håller jag helt klart med om, men om jag skulle vilja komplettera min vanliga Pro med ännu en speedy skulle nog denna vara en riktigt het kandidat :)
 
Topp