• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Youtube/Poddar?

TompaC

Rolex
2-Faktor
Hej!

Sitter och letar efter Poddar eller youtube kanaler som pratar klockor
(T.ex. Ask Theo&Harris, Talking watches och KS/nymansur podden)

Har ni andra några tips utöver de jag nämnde som kan ordna lite mer guldkant i vardagen?

Med vänlig hälsning,

Theo
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Jag gillar Talking Hands...tyvärr är de inte så aktiva med nya släpp. Två snubbar som över en whiskey eller ett glas vin pratar om en och samma klocka under hela klippet.

 

limbotimbo

Cartier
På poddfronten tycker jag att "The grey Nato" är trevlig snackar klockor och äventyr. Med inriktning åt det tooligare hållet.

Kan även rekommendera podden "On time" mer lyxklockor men väldigt avslappnat.
 

Rulle

Audemars
På poddfronten tycker jag att "The grey Nato" är trevlig snackar klockor och äventyr. Med inriktning åt det tooligare hållet.

Kan även rekommendera podden "On time" mer lyxklockor men väldigt avslappnat.

Thegreynato är riktigt bra ! James stacy och jason heaton är rätt avslappnade och har en bra attityd till klockor med att det behöver inte vara dyrt för att det ska vara roligt ! Bra blandning prat om både låga och höga prissegmentet !
Snackar ju som limbotimbo med säger inte bara om klockor utan klättring, dykning, resor och litteratur!

Verkligen en trevlig podcast där dom två dessutom är trevliga och svarar på frågor å liknande väldigt fort via tex instagram !

Sen on time podcast e faan riktigt bra !!!
Två polare bjuder in gäster och snackar om gästens favorit märken mm !
Den ena har ett skönt läspigt uttal dessutom !
 

matalm

Cartier
Nick Shabazz heter en skön amerikansk snubbe som mest snackar knivar(?). Men en hel del klockrecensioner som är roliga att lyssna på. Särskilt denna som nästan gjort mig till en One-watch-guy... Men bara nästan. Och, nej, jag har inte köpt denna oceanus ännu, tyvärr!
 

Ronnie

Rolex
Steve Hallocks YouTubekanal, TickTocking, där han visar upp intressanta, lyxigare klockor.

Hourtime Podcast - ca 180 avsnitt med Ariel Adams och John Biggs.

Hourtime Show Experiments -Den nystartade videoversionen på YouTube. Ariel Adams och bl a Steve Hallock.

The Fat Gent - Småputtrig personlig vlogg på YouTube. Rolex, Breitling m.m.
 

hooods

Panerai
2-Faktor
TickTocking som nämns ovan är riktigt bra. Många fantastiska klockor typ Lange, De Bethune, limiterade AP, Richard Mille etc

Kan också rekommendera thewatches.tv på youtube. Sköna videos med många häftiga klockor.
 

AndersM

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Som tidigare nämnts är ju The grey nato bra och släpper stadigt nya delar varannan vecka. Ontime var bra men nu verkar det sällan komma något nytt. Mitt senaste poddfynd är dock Twobrokewatchsnobs. Kaz och Mike pratar om klockor under 1000 USD. De har inte alltid full koll men det är roligt att lyssna på folk som är på samma nivå som en själv.

På en annan nivå är ju Roger Smith youtube-kanal. Kolla in den!
 

Dirac

Omega
Friends Of KS
Bra tråd och tack till alla för de nya tipsen!

Själv följer jag:
  • Klocksnack
  • The Urban Gentry
  • Frederico
  • ablogtowatch
  • Theo & Harris
  • Hodinkee
  • Watch Repair Channel (GRYM kanal för de som vill skruva)
  • Paul Thorpe (eller ja, han tog bort (nästan) alla sina videor från YouTube här för några månader sedan. Väldigt synd, hans insikter i branchen var intressanta)
 

Sheepdog

Panerai
2-Faktor
Pratas klockor i senaste avsnittet:
E4FF9B4C-FE88-40F0-96C0-0DEC9E0F88C1.jpeg

https://aca.st/875b35
 
Topp