Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Youtube/Poddar?

Diskussion i 'Diskussion' startad av TheoRaffone, 9 juni 2016.

Taggar:
  1. TheoRaffone
    Trådstartare

TheoRaffone Bonde

Från:
    Västkusten
    Hej!

Sitter och letar efter Poddar eller youtube kanaler som pratar klockor
    (T.ex. Ask Theo&Harris, Talking watches och KS/nymansur podden)

Har ni andra några tips utöver de jag nämnde som kan ordna lite mer guldkant i vardagen?

Med vänlig hälsning,

Theo

2. Clark Kent

Clark Kent Präst

Jag gillar Talking Hands...tyvärr är de inte så aktiva med nya släpp. Två snubbar som över en whiskey eller ett glas vin pratar om en och samma klocka under hela klippet.

3. Fabrikören

Fabrikören Torpare

Här är några som jag brukar besöka på YouTube.

The Urban Gentry
    Federico Talks Watches
    Och stollen Archieluxury :)

TheoRaffone gillar detta.
  4. Icaras

Icaras Biskop

Från:
    De skånska skogarna
    Ablogtowatch är ganska okej när der är helr nya modeller som man få en snabbtitt på

5. 903lew

903lew Stadsbo

Drar en lans för The Urban Gentry. Väldigt uppskattad kanal i min horologiska värld.

Krillan, Stefanweei och TheoRaffone gillar detta.
  6. Knugen

Knugen Borgare

Från:
    031
    The Urban Gentry är toppen! :)

Stefanweei gillar detta.
  7. Kugghjul

Kugghjul Bonde

8. Krillan

Krillan Bonde

Håller med på The urban gentry. Får kolla upp era andra tips under resan norrut till helgen :)

9. Nero13

Nero13 Stadsbo

Från:
    Östergötland
    Hodinkee är riktigt grym! :)

10. limbotimbo

limbotimbo Stadsbo

Från:
    Stockholm
    På poddfronten tycker jag att "The grey Nato" är trevlig snackar klockor och äventyr. Med inriktning åt det tooligare hållet.

Kan även rekommendera podden "On time" mer lyxklockor men väldigt avslappnat.

11. JCE

JCE Stadsbo

Från:
    Lielax
    Paul Pluta / Archieluxury på Tuben är ju helt galen. Värd att kolla men man tröttnar på hans skrikande efter en reviuw.

Krillan gillar detta.
  12. Kugghjul

Kugghjul Bonde

Federico + tug

Krillan gillar detta.
  13. Schmitza

Schmitza Borgare

Från:
    Malmö
    Thegreynato är riktigt bra ! James stacy och jason heaton är rätt avslappnade och har en bra attityd till klockor med att det behöver inte vara dyrt för att det ska vara roligt ! Bra blandning prat om både låga och höga prissegmentet !
    Snackar ju som limbotimbo med säger inte bara om klockor utan klättring, dykning, resor och litteratur!

Verkligen en trevlig podcast där dom två dessutom är trevliga och svarar på frågor å liknande väldigt fort via tex instagram !

Sen on time podcast e faan riktigt bra !!!
    Två polare bjuder in gäster och snackar om gästens favorit märken mm !
    Den ena har ett skönt läspigt uttal dessutom !

14. MikaelAndersson

MikaelAndersson Bonde

Long Island Watches har en youtube-kanal där de sen ett litet tag sedan börjat lägga upp videos med bra info kring klockor, på lite mer grundläggande nivå. Alltså hur de funkar, vad är en "jewel", vilka sorters glas finns det, vad innebär olika vattenresistensmärkningar osv.

Riktigt intressant!
    https://www.youtube.com/playlist?list=PLUfNlzMeX0JueoZ-yeiB1-RnwyQBwMPSL

15. matalm

matalm Stadsbo

Nick Shabazz heter en skön amerikansk snubbe som mest snackar knivar(?). Men en hel del klockrecensioner som är roliga att lyssna på. Särskilt denna som nästan gjort mig till en One-watch-guy... Men bara nästan. Och, nej, jag har inte köpt denna oceanus ännu, tyvärr!

16. grodslukarenx

grodslukarenx Borgare

Från:
    Höllviken, Skåne
    Theo And Harris är definitivt min favorityoutuber när det gäller klockor. :)

17. Ronnie

Ronnie Stadsbo

Steve Hallocks YouTubekanal, TickTocking, där han visar upp intressanta, lyxigare klockor.

Hourtime Podcast - ca 180 avsnitt med Ariel Adams och John Biggs.

Hourtime Show Experiments -Den nystartade videoversionen på YouTube. Ariel Adams och bl a Steve Hallock.

The Fat Gent - Småputtrig personlig vlogg på YouTube. Rolex, Breitling m.m.

Kugghjul gillar detta.
  18. hooods

hooods Friends of KS

TickTocking som nämns ovan är riktigt bra. Många fantastiska klockor typ Lange, De Bethune, limiterade AP, Richard Mille etc

Kan också rekommendera thewatches.tv på youtube. Sköna videos med många häftiga klockor.

Mårtenssons ur Brookfield