• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Yx tråden

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Blev inspirerad av tråden om klockor i tjänsten, plus att det slog mig att nu i dagarna är det 13 år sedan jag ryckte in för att tjänstgöra i utlandsstyrkan.
Så jag tänkte att det kanske är fler här som gjort utlandstjänst eller jobbar som militär eller för den delen polis, ambulanssjukvårdare, kustbevakare, tullare, inom sjöräddningen eller brandkåren. Vad har ni på handleden när ni är "in the Shit"?

När jag åkte till Kosovo som militär hade mitt klockintresse inte riktigt blommat ut än och jag hade en casio g-shock på armen. Men efter någon löning där nere köpte jag en citizen promaster aquamount. Den kostade typ 5000kr tax free och jag tyckte det var en lyxklocka. Nästan halva min pluton köpte samma klocka antingen i stål eller i titan med gummiarmband. Andra hälften hade redan gjort mission i Bosnien så de hade redan citizen aqualand på armen. Det verkade som om gjorde du mission i slutet av 90-talet, början av 2000 så var det citizen som var det tuffaste du kunde ha på armen. Det som gäller idag är väl casio protrek eller suunto om jag förstått det hela rätt.

Min "krigsklocka" ligger nu död i en låda i källaren men i sina glans dagar såg den ut så här.
 

Bilagor

  • ImageUploadedByTapatalk1359970460.416232.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1359970460.416232.jpg
    58.8 KB · Visningar: 1,102

meo_swe

Audemars
jag har aldrig fjort utlandstjänst, men jobbar inom försvaret. KSP-mongo av guds nåde! :lol:

jag blandar mellan att köra min Seiko skx007, eller min Glycine Airman.