• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Zürich airport

fredrikb

Cartier
Kommer att ha några timmars mellanlandning på Zurichs flygplats senare i månaden. Finns där något kul att titta på, eller är det som oftast på flygplatser dyrt och dåligt utbud?

Tips mottages gärna!
 

erolorhun

Cartier
2-Faktor
Var där för ett par veckor sedan. Missade Rolex-butiken men IWC har en fin liten boutique där jag fick den senaste "katalogen", mer en grymt tjock och fin bok. Direkt bredvid finns en stor återförsljare för en rad olika märken från helt ok till Spencer Light
 

Gavve

Greven
2-Faktor
Bra priser det jag såg när jag passerade i mars... 15-20% under AD i Sverige skulle jag säga på Rolex iaf
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Bumpar denna tråd då jag själv har en timme där nästa vecka. Hur var butiken, sortimentet och prisläget?
 

J&B

Omega
Priserna minns jag som "bra" men kommer inte ihåg exakt. Som nämnts innan är IWC-butiken riktigt fin! Har i princip det mesta. Bredvid den längre in finns en butik som säljer lite blandat, bl.a. Zenith. Missa inte baren bredvid IWC, riktigt trevlig med livepianist ibland...
 

chogge

Omega
Är du ute efter Rolex så finns det en "egen" butik som egentligen är tillsammans med märket Bucherer, butiken heter så också. Hela rolex sortiment fanns inne stort sett. Dock så gick det inte att pruta någonting enligt säljaren när jag provade. Priserna låg inte långt under de svenska.
Omega har en egen boutique också bara några meter ifrån Rolex butiken, där tittade jag bara förbi en snabbis. Kollade aldrig priserna där. Men Schweiz känns "dyrt" känns det som när det kommer till klockköp, finns nog mkt billigare länder att handla klockor i.

//chogge
 
Topp