• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Zeitauktion.com

Gurkan

Cartier
Någon som känner igen/handlat från sidan? Erfarenheter?

Har kikat på en klocka på sidan, men får inte ihop modellnumret med det årtal dom skriver ut. Mailade därför och frågade.

Hade hoppats på ett skrivfel, kanske till och med slarv. Fick till svar att klockan Kanske (!?) var från året jag skrev, dom undrade också om jag visste nån sida där man kunde få fram årtal med hjälp av modellnummer.

Känns ju sådär att skicka över nästan 20k för en klocka dom inte ens kan datera. Och då är det ändå 2000-tal vi snackar om och inget mögel som behöver kol-14 testas.
För att inte snacka om vad dom har gjort med klockan i den service den genomgått.

Kanske har jag haft otur och fått svar av nån praktikant eller liknande, men hör gärna med Er om ni har några erfarenheter av dom?
 

aadde81

Cartier
Ingen erfarenhet av dem. Är det dock inte ett välkänt faktum att en del auktionsfirmor och pantbanker har dålig koll på vad de säljer? Kaplans undantaget.
 

Gurkan

Cartier
Klockan kan helt enkelt inte vara från det årtal de skriver ut. Men fortfarande ingen ändring. Nåt är ju förbannat illa om man inte ens testar googla fram mer info utan istället frågar kund...
 

zesj

Omega
Nu ligger jag också inne med lite erfarenheter.

Short story
Verkar seriösa, det är lätt att beställa och de är responsiva. Dock ställer jag mig väldigt frågandes inför om de har någon koll på vad de egentligen säljer, även om jag saknar något som gör att jag med substans kan avfärda dem.

Long story
Fann en grymt fin och originell vintagedressare från Breitling. Klickade impulsivt på köp och började sedan slänga bilderna många längtande fluktar. Men whoops, så ser jag att sekundvisare fattas. No matter, det är väl ingen biggie på en dressklocka. Sedan ser jag att Venus-urverket skall driva sekundvisare. Sedan ser jag att det faktiskt ser ut som ett hål i mitten på visarna - precis som om där fattas en del. Jag blir rädd och häver direkt köpet. De svarar någon timme in på nästföljande arbetsdag med att ge mig en full refund (kudos!). Självfallet ber jag även om bekräftelse kring sekundvisaren - skall den vara där eller inte? Mycket riktigt, den skulle ha sekundvisare, och de skulle omedelbums beställa en sådan och sätta på klockan. Huruvida information om detta skulle fattas i annonsen eller ej kan jag inte svära på - jag vet bara att jag inte såg något om det, och jag tvivlar på att jag missar något sådant. Och om det nu stod där är det underligt att nu plocka bort klockan och helt plötsligt vara väldigt angelägen om att få dit den där sekundvisaren. Mitt intryck kring hur pass bra koll de har på vad som säljs är alltså minst sagt kantat. Men visst, det var lätt att beställa, de verkar välrenommerade på vissa håll och jag fick snabbt en refund. Det räddar dock inte att jag tvivlar på deras sakkunnighet. Sakkunnighet i sin tur är något jag värderar högt när jag köper något online, med tanke på hur svårt det är för mig att bedöma flera aspekter av klockan via bilder. Detta är alltså mitt subjektiva intryck, och inget annat.
 
Topp