• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Zenith chronometre, cal 135?

Jonulf

Audemars
2-Faktor
Tunn ostoppad krokodil, gärna mörkbrunt. Egentligen kan du ha lite vadsom så länge de är tunna och ostoppade, framförallt ostoppade.

Låter bra! Du råkar inte ha ett bra tips på vart man servar en sån här goding? Enda stället i stan som jag har hört om är morfarsklocka.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Låter bra! Du råkar inte ha ett bra tips på vart man servar en sån här goding? Enda stället i stan som jag har hört om är morfarsklocka.
Vet faktiskt inte, du kan ju kolla med ABC men dessa verk förtjänar det bästa. Jag hade även hört med Zenith direkt, dock osäker på hur de ser på service av gamla ur.
 

Exxet

Rolex
Vad blir bäst på den här då, brunt croco med guld spänne? Kanske marinblått? Kom med förslag:D
Ett sånt här spänne skulle väl passa bra:

Pilot.jpg
 

Jonulf

Audemars
2-Faktor
Nu har den kommit! Stälde tiden, vred upp den fullt och den tickar på:D Trodde den var trasig men uppenbarligen inte. Men den ska få sig smörjning iallafall samt ett fint läderband. Fixoflexlänken som sitter på är ingen höjdare.

IMG_0063.JPG
IMG_0065.JPG
 

Bilagor

  • IMG_0065.JPG
    IMG_0065.JPG
    188.1 KB · Visningar: 63

Jonulf

Audemars
2-Faktor
Om någon får syn på ett 16mm zenith guldspänne med stjärnloggan så får man gärna dra av ett PM till mig:D
 

Jonulf

Audemars
2-Faktor
Bumpas min gamla tråd.

Fick ett PM av en vänlig själ här på forumet som hittat en zenith cal 135 på bukten. Samma modell som jag har men pläterad samt renoverad urtavla.

Att typsnitt är fel samt kladdigt ditmålad är en sak men därtill är även ordningen fel:D

image.jpg
image.jpg
image.jpg
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Bumpas min gamla tråd.

Fick ett PM av en vänlig själ här på forumet som hittat en zenith cal 135 på bukten. Samma modell som jag har men pläterad samt renoverad urtavla.

Att typsnitt är fel samt kladdigt ditmålad är en sak men därtill är även ordningen fel:D

image.jpg
image.jpg
image.jpg
Ser väl ut som solitt guld? Rätt saftigt pris iaf. Stört fint ur du har!
 
Topp