Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Zenith fickur

Diskussion i 'Vintage' startad av Wi, 13 november 2015.

1. Wi
    Trådstartare

Wi The Insideman

Från:
    Stockholm
    Ännu en "vad är detta"-tråd..
    En kollega till mig hittade denna i gömmorna. Den är manuell, verkar ha 15 juveler, Breguet balansspiral, urverket är märkt med Zenith och att döma av design är den väl från 20-talet. Verkar vara rosé-guld på stål eller liknande. Emalj/porslin-tavla kanske? Väldigt spännande gravyr tycker jag.

Är inge vidare på fickur, någon som kan säga något mer? Värde?

image.jpeg image.jpeg image.jpeg

Martin Lovasz gillar detta.
  2. swedesoc

swedesoc Friends of KS

Fint skick verkar den vara i!!
    Vågar inte uttala mig om värdet då de jag har sett gå på tratten gått för silvervärdet ungefär (köpte och servade en helvetia åt en kollega för ca 300kr)

3. antikmartin

antikmartin Stadsbo

Från:
    Hudiksvall
    Ser ut att vara i bra skick och inga sprickor i tavlan vad jag kan se
    Boetten är inte nypolerad så ser inte exakt skick på den guldförgyllda kanten
    För det mesta är det visst slitage där
    Av medaljerna på Inner locket kan oftast se årtal när fabrikatet vunnit någon utmärkelse
    Några år innan den tillverkats men serie numret på verket ger via google sökning ungefärligt år ( zenith serial numbers ) gissar på 20 tal eller tidigt 30 tal
    Värdet beroende på skicket på guld förgyllda kanten borde ligga från 800-1100 ca

Wi och swedesoc gillar detta.
  4. Martin Lovasz

Martin Lovasz Borgare

Från:
    Göteborg
    De jag kan hitta om serienummer för Zenith skulle placera klockan runt 1919.

5. Wi
    Trådstartare

Wi The Insideman

Från:
    Stockholm
    Tack för info mina herrar

6. Kettil

Kettil Biskop

Jag har en liknande inköpt av min Farfar IMG_1462.jpg IMG_1470.jpg IMG_1472.jpg i mitten på 30-talet. Samma reklam på innerboetten fast 16 stenar. Värdet är försumbart…

Wi, eriksson850 och Martin Lovasz gillar detta.
  7. Martin Lovasz

Martin Lovasz Borgare

Från:
    Göteborg
    Snygga är dom.

8. Mr. George

Mr. George Torpare

Från:
    Anderstorp
    Vilket sammanträffande, har ett exakt likadant!

Bifogade filer: