Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Zenith & Omega. Vad har jag i min ägo ?

Diskussion i 'Vintage' startad av noeLLY, 4 september 2013.

1. noeLLY
    Trådstartare

noeLLY Stadsbo

Har denna omega och zenith som jag funderar på att lämna till urmakaren för helöversyn. Har några frågor först som jag hoppas någon vill svara på :)
    1. Vilket år kan de tänkas vara från ? hjälper numren på bilderna er eller hur kan man ta reda på det?
    2. Går det att få orginalglas till omegan ?
    3. Båda klockorna har väldigt skarpa fasetter är det något värde i dessa ur?
    4. Zenith tavlan är väldigt prickig är det färg som lossnat och tavlans material visar sig? glimmar om prickarna i guldfärg, är tavlan i mässing tro?
    5. Färgen på verken skiljer sig väldigt omegan är med röd i tonen medans zenithen skiner väldigt gult.
    Vad är det för material ?

Omega:

Zenith:

Ursäkta den hemska kvaliten på vissa av bilderna.
    Håller tummarna att någon vänlig själ vill dela med sig av lite kunskap!

Mvh NIls

2. Exxet

Exxet Borgare

Zenith: Cal. 40, ev. pilot modell, sent 50-tal, förgyllt kanske, med tanke på tavlan en en 500-hundring kanske, bra att det är en originalkrona, hade det varit en cal. 135 hade det varit helt andra pengar.

MVH.

3. noeLLY
    Trådstartare

noeLLY Stadsbo

Vad gör cal 135 speciellt då ? :)

4. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
  5. Exxet

Exxet Borgare

6. Aurum

Aurum Gubbsnygg

7. Tidlös

Tidlös Bonde

Jag följde den där budgivningen faktiskt, på en halv dag hoppade priset från 460:- till 9600:-, det var då jag öppnade ögonen på riktigt! Efter samtal med säljaren (som för övrigt sagt att han hade kunnat sälja uret för en 5hunka) framgick att han hade noll koll på klockor, han hade dock fått svar från en av budgivarna att just den där modellen har en "unikt" stor balans! Förstår det som att det är en extra rare cal. 135!

8. Aurum

Aurum Gubbsnygg

Syftade på Omegan.

9. Tidlös

Tidlös Bonde