Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Zenith Rainbow Diver ETA/Elite - någon som har mer info

Diskussion i 'Diskussion' startad av RKT, 16 oktober 2016.

1. RKT
    Trådstartare

RKT Torpare

Hej,
    Har börjat klia lite i klockfingrarna - (speciellt efter att jag införskaffat en fin Tudor till damen :) ). Jag är på jakt efter något sportigare och har verkligen fastnat för Zenith Rainbow Diver. Det verkar vara en lite bortglömd modell som även ligger väldigt attraktivt till prismässigt. Har gjort lite efterforskningar men har inte lyckats komma väldigt långt - tar därför gärna emot input från alla här på forumet.

Den verkar kommit i två varianter - en som producerades fram till 1993 eller 1994 som innehåller ett ETA-verk och har datum vid klockan 3. Den modell ersattes sedan med en som uppgraderats med ett inhouse-verk (Elite 670) och även att datumet flyttades till mellan kl 4 och 5. Den verkar finnas med två olika varianter av urtavla för den med Elite 670-verket, en som anger Elite och en som anger 670. Boetten mäter 39 mm och klockan är relativt tunn med en tjocklek på 9 mm och ska således upplevas som lite nättare och elegantare än många andra dykare.

Har inte haft äran att känna på denna ännu - men har blivit väldigt sugen från de bilder som jag sett. Har sett att det sålts några här på forumet så misstänker att några medlemmar sitter på en av dessa skönheter. Har några frågor som jag tacksamt tar emot input kring.

- Är det någon som kan dela med sig kring lite erfarenheter?
    - Någon som vet i vilka utföranden/färger denna kom i. De flesta bilder jag hittat online visar på stållänk samt svart eller vit urtavla och boett. Verkar även finns med blå boett och urtavla samt urtavla i mango. Har dock även sett någon med blå boett och vit urtavla med länk i stål och guld (vet dock ej om detta var orginallänk.
    - Tips på var man kan tänkas att kunna få tag en mottages gärna :)

Stort tack på förhand.

/RKT

Bild 1: Med ETA-verket
    Bild 2: Med Elite Inhouse-verket

Bojke gillar detta.
  2. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    Har för mig att @Bojke äger en.

Bojke och RKT gillar detta.
  3. Bojke

Bojke Fjunis

Stämmer alldeles utmärkt!
    IMG_0231.JPG
    IMG_0207.JPG

Bara att höra av sig om intresse finns!

RKT, Savagear114, TiE och 1 annan gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield