• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Zenith Rainbow Diver ETA/Elite - någon som har mer info

RKT

Omega
Hej,
Har börjat klia lite i klockfingrarna - (speciellt efter att jag införskaffat en fin Tudor till damen :) ). Jag är på jakt efter något sportigare och har verkligen fastnat för Zenith Rainbow Diver. Det verkar vara en lite bortglömd modell som även ligger väldigt attraktivt till prismässigt. Har gjort lite efterforskningar men har inte lyckats komma väldigt långt - tar därför gärna emot input från alla här på forumet.

Den verkar kommit i två varianter - en som producerades fram till 1993 eller 1994 som innehåller ett ETA-verk och har datum vid klockan 3. Den modell ersattes sedan med en som uppgraderats med ett inhouse-verk (Elite 670) och även att datumet flyttades till mellan kl 4 och 5. Den verkar finnas med två olika varianter av urtavla för den med Elite 670-verket, en som anger Elite och en som anger 670. Boetten mäter 39 mm och klockan är relativt tunn med en tjocklek på 9 mm och ska således upplevas som lite nättare och elegantare än många andra dykare.

Har inte haft äran att känna på denna ännu - men har blivit väldigt sugen från de bilder som jag sett. Har sett att det sålts några här på forumet så misstänker att några medlemmar sitter på en av dessa skönheter. Har några frågor som jag tacksamt tar emot input kring.

- Är det någon som kan dela med sig kring lite erfarenheter?
- Någon som vet i vilka utföranden/färger denna kom i. De flesta bilder jag hittat online visar på stållänk samt svart eller vit urtavla och boett. Verkar även finns med blå boett och urtavla samt urtavla i mango. Har dock även sett någon med blå boett och vit urtavla med länk i stål och guld (vet dock ej om detta var orginallänk.
- Tips på var man kan tänkas att kunna få tag en mottages gärna :)

Stort tack på förhand.

/RKT

Bild 1: Med ETA-verket
1f5ZQwO.jpg

Bild 2: Med Elite Inhouse-verket
2404346b_xxl.jpg
 
Topp