• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Zenith Subsekund värde?

Bikinigubben

Panerai
2-Faktor
Min kompis hittade en Zenith hemma hos sig och kom till mig får att veta någonting om värdet. Har dessvärre ingen aning om värdet, förutom att jag har sett en liknande till salu, dock utan siffror och med index, som låg ute för 700€. Här är den iallafall, vet inte storleken på den och han vågar inte öppna boetten så tyvärr kan man inte se verket. Det står 822078 på baksidan, inget mer, och allting verkar vara original förutom bandet.

Enligt sidan nedan innehåller klockan urverket Zenith caliber 106-6 och är förmodligen tillverkad runt -55. Så är det någon som vet någonting om värdet?:)
http://forums.watchuseek.com/f27/questions-about-vintage-zenith-581563.html
11944939_10207605129424658_1496278927_n.jpg


11911033_10207605109184152_704731057_n.jpg
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Är den tillverkad i solid guld? Be honom lämna in den för att öppna bakboetten, just på den här typen av äldre zenith kan det ha otroligt stor betydelse för priset vilket verk som sitter i.
 

Greven

Audemars
Tänk om jag kunde hitta en Zenith hemma hos mig, bara sådär. ;) Det var ju inte de mest skarpa bilder jag beskådat minsann, men en grov gissning såhär på fredagskvällen är 3000 spänn. Alltså rent bedömt på bild.
 

Bikinigubben

Panerai
2-Faktor
Är den tillverkad i solid guld? Be honom lämna in den för att öppna bakboetten, just på den här typen av äldre zenith kan det ha otroligt stor betydelse för priset vilket verk som sitter i.
Jag håller på att få honom att öppna den, andra Zenith med samma tavla har haft info på insidan av locket. Jag skulle dock tro att det är 18k.
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Jag håller på att få honom att öppna den, andra Zenith med samma tavla har haft info på insidan av locket. Jag skulle dock tro att det är 18k.
Håller med @Greven om ett pris på runt 3000, dock så finna det väldigt ovanliga kronometerklassade 106or som går för ett par gånger mer. Därför är det itnressant att öppna och se vilket verk som sitter i.
 

Bikinigubben

Panerai
2-Faktor
Jag har hittat 3 med likadan tavla som har blivit sålda för 6000-9000, är detta överpris och säljarna har bara haft tur?
 

Bikinigubben

Panerai
2-Faktor
Hej, jag har tagit några bilder på urverket samt några nya på tavlan. Jag tror att urverket är cal. 106 då det inte verkar vara någon incabloc. Klockan är i 14k och urtavlan är verkligen i toppskick!
IMG_8141.JPG

IMG_8143.JPG

IMG_8144.JPG
 

Bilagor

  • IMG_8142.JPG
    IMG_8142.JPG
    104.4 KB · Visningar: 52
  • IMG_8145.JPG
    IMG_8145.JPG
    77.5 KB · Visningar: 48
Topp