• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Zenith-tråden

Hr_Proos

Patek
2-Faktor
Lyckades öppna boetten tillslut. Fick ta till knepet med att limma fast en mutter. Funkade fint, men j_vlar va tungt det gick. Antagligen 56 års skit i gängorna då den såg oöppnad ut. Men rent och fint i verket! Serienumret på verket daterar den till 1960 och kalibern är 2511. Så det va ingen 50-talare utan en 60-talar, men den har den äldre typen av märkning på krona som användes till just 1960. Så det kanske är en tidig? Plockade ur verket och gjorde rent och fint.
IMG_1765[1].JPG
IMG_1768[1].JPG
 

Andersml

Audemars
2-Faktor
Ni som kan Zenith kan väl hjälpa mig med denna klocka!? Vad heter modellen och gärna refrensnummer om någon vet???? Jag hittade bilden via google men hittar den inte på Zeniths hemsida.....limiterad???
image.png
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Han var tvungen att rycka in på jobbet när vi skulle träffas så mötet sköts fram.
 

Andersml

Audemars
2-Faktor
Men inte blev det en 38, snarare 41?
Själv tycker jag denna (dvs din) har ett perfekt sportigt stuk, men om man vill ha mer dressat så passar min ypperligt.
image.jpg
Ja den är oxå fin men jag föll för det klassiska utseendet på min och 38mm på denna sitter så bra på min arm - skitnöjd.

Fick kommentar av frun idag till middagen "är den klockan ny?? Den var inte så snygg...."

Bra för då kanske jag får behålla denna till skillnad från min gamla Explorer II som hon tagit över;)
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Ja den är oxå fin men jag föll för det klassiska utseendet på min och 38mm på denna sitter så bra på min arm - skitnöjd.

Fick kommentar av frun idag till middagen "är den klockan ny?? Den var inte så snygg...."

Bra för då kanske jag får behålla denna till skillnad från min gamla Explorer II som hon tagit över;)

Helt klart tur att hon inte gillar allt du köper. Det är altså en 38 mm, var fick du tag på den?
 
Topp