• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Zenith-tråden

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Jag tycker den är riktigt läcker.
Och vad skrev dem?
Keramiserad aluminium...
Vad är det?
slide.jpg
 

gronvit

Panerai
2-Faktor
IMG_0538.JPG


Äntligen. Det blev 42:an. Valde länge och väl mellan 42 och 38mm. Men känslan var bäst med 42. På bild tyckte jag att tavlan med den mer komprimerade layouten var snyggare på 38mm-versionen. Men på handleden och verkligheten gillade jag 42:an mer.
En bra dag, ska slänga in ett inlägg i paketöppningstråden också!
 

Fadershan

Patek
IMG_0538.JPG


Äntligen. Det blev 42:an. Valde länge och väl mellan 42 och 38mm. Men känslan var bäst med 42. På bild tyckte jag att tavlan med den mer komprimerade layouten var snyggare på 38mm-versionen. Men på handleden och verkligheten gillade jag 42:an mer.
En bra dag, ska slänga in ett inlägg i paketöppningstråden också!
Stort grattis till ett helt fantastiskt ur! Själv hade jag gått på 38mm men är vintageskadad :) Zenith ftw!
 

Andersml

Audemars
2-Faktor
IMG_0538.JPG


Äntligen. Det blev 42:an. Valde länge och väl mellan 42 och 38mm. Men känslan var bäst med 42. På bild tyckte jag att tavlan med den mer komprimerade layouten var snyggare på 38mm-versionen. Men på handleden och verkligheten gillade jag 42:an mer.
En bra dag, ska slänga in ett inlägg i paketöppningstråden också!
Stort grattis! Hoppas ni kommer trivas ihop!:)
 

ilu05191

Omega
IMG_0538.JPG


Äntligen. Det blev 42:an. Valde länge och väl mellan 42 och 38mm. Men känslan var bäst med 42. På bild tyckte jag att tavlan med den mer komprimerade layouten var snyggare på 38mm-versionen. Men på handleden och verkligheten gillade jag 42:an mer.
En bra dag, ska slänga in ett inlägg i paketöppningstråden också!
Grattis! Om du eller @Andersml skulle tröttna hoppas jag att ni hojtar till i denna tråden innan ni går till k&s :)
 

gronvit

Panerai
2-Faktor
Stort grattis till ett helt fantastiskt ur! Själv hade jag gått på 38mm men är vintageskadad :) Zenith ftw!
Tack! Beslutet var inte lätt. Känns ju nästan modernare med ett 38mm-ur idag. Men jag var tvungen att gå på magkänslan.
Stod i en timme i butiken kändes det som. Hade ju väntat på att de skulle få in 38:an så att jag kunde testa bägge vid samma tillfälle.
Hur som, väldigt glad och nöjd!
 

Fadershan

Patek
Tack! Beslutet var inte lätt. Känns ju nästan modernare med ett 38mm-ur idag. Men jag var tvungen att gå på magkänslan.
Stod i en timme i butiken kändes det som. Hade ju väntat på att de skulle få in 38:an så att jag kunde testa bägge vid samma tillfälle.
Hur som, väldigt glad och nöjd!
Då har du gjort rätt tycker jag! Blir lite själaglad när folk väljer typ Zenith framför Rolex. Skulle vilja påstå att kvalitén är ungefär den samma men Zenith känns ju definitivt mer ovanligt och spännande i mina ögon.
 

Fadershan

Patek
Tack!
Absolut, men som det känns idag kommer det dröja för min del! :)
Fortfarande lika nöjd? Är lite avis:) Jag tittar knappt på nyproducerade ur men denna reissue är riktigt intressant även om jag helst lägger vantarna på en A386. För att fortsätta postandet i denna trevliga tråd kvoterade jag in min sporto idag som legat länge i lådan. Duppelpost från dagens vintageur. Ha en fin dag Zenith-vänner! :)
IMG_20170323_085853.jpg
 

gronvit

Panerai
2-Faktor
Bytte band idag. Har letat efter ett 21mm av denna typ men inte hittat. Såg att Maer här på forumet reade ut ett 20mm och beställde det för att testa. Lite för litet såklart men gillar finishen, färgen och slutresultatet riktigt mycket. Så jag beställde ett likadant men 21mm. Såhär ser det ut:

IMG_0715.JPG

IMG_0714.JPG
 

Andersml

Audemars
2-Faktor
Bytte band idag. Har letat efter ett 21mm av denna typ men inte hittat. Såg att Maer här på forumet reade ut ett 20mm och beställde det för att testa. Lite för litet såklart men gillar finishen, färgen och slutresultatet riktigt mycket. Så jag beställde ett likadant men 21mm. Såhär ser det ut:

IMG_0715.JPG

IMG_0714.JPG
Snyggt!

Jag brukar köra 1mm större för att undvika glappet. Mittt band på Zenithen är 20mm men ska egentligen vara 19. Funkar utmärkt.
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Ingen med en El Primero Tricolor som kan tänka sig att sälja den? 42 mm, 38 mm, Striking 10th spelar ingen roll :)
 

MånsT

Rolex
Så jag börjar överväga att skaffa mig en begagnad El Primero. Vad anser ni om 38mm vs 42mm? Vill gärna ha en på länk, vad snackar vi då prismässigt på ett ungefär? 40'?
 
Topp