Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Zenith

Diskussion i 'Diskussion' startad av Beastie, 7 februari 2013.

1. Beastie
    Trådstartare

Beastie Mr Cowbell

Sedan jag fick min morfars gamla zenith guldklocka har jag börjat titta lite på nyare zenith. De ser bra ut på bild för det mesta, verkar få överlag bra omdömen, inhouse verk osv osv. Finns ju en del bättre begagnade runt omkring. Jag undrar lite vad forumet tycker om lite nyare zenith typ 1995 och framåt, kvalitet, känsla, hur förhåller de sig mot andra spelare i klassen typ omega och rolex?

2. Criss Cross

Criss Cross Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Säkert mycket bra kvalitet! Vissa daytona har zenith verk. Vissa ex av El Primeron är riktigt fina.

3. Isodor

Isodor Partyprinsen från Säffle

Från:
    sthlm
    Ser man kollektionen idag så tycker jag de är riktigt trevliga, allt från väldigt sportigt till med klassiskt/elegant och schyssta piloter.

Zenith har rätt bra omdöme som jag förstått det.

El primero är ju legendariskt inom klockbranschen.

4. carlanton

carlanton Biskop

Jag har en Rainbow från tidigt 2000-tal. Utseendemässigt är det någon man älskar eller hatar, men funktionsmässigt finns inget negativt. Automat, flyback, hoppande minutvisning, manuellt uppdrag, datumvisning och mäter tiden ned till 1/10 sekund. Dessutom väldigt fördelaktigt pris på begagnatmarknaden. Det säljs inte speciellt många, men de kostar ungefär som en bättre Speedmaster. Inga polerade ytor, så den går "under radarn" här ute i Söderort, vilket kan vara trevligt även i andra sammanhang.

5. Criss Cross

Criss Cross Friends of KS

Från:
    Stockholm
  6. pulpen

pulpen Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Zenith är mycket bra klockor. De moderna har ofta lite mer vågad design som kanske inte passar alla. Deras rek-priser är ofta väldigt höga men möjligheten till rabatt på nypriset ovanligt stor jämfört med tex Omega och Rolex.

Mårtenssons ur Brookfield