• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Zenith

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Sedan jag fick min morfars gamla zenith guldklocka har jag börjat titta lite på nyare zenith. De ser bra ut på bild för det mesta, verkar få överlag bra omdömen, inhouse verk osv osv. Finns ju en del bättre begagnade runt omkring. Jag undrar lite vad forumet tycker om lite nyare zenith typ 1995 och framåt, kvalitet, känsla, hur förhåller de sig mot andra spelare i klassen typ omega och rolex?
 

Isodor

Audemars
Ser man kollektionen idag så tycker jag de är riktigt trevliga, allt från väldigt sportigt till med klassiskt/elegant och schyssta piloter.

Zenith har rätt bra omdöme som jag förstått det.

El primero är ju legendariskt inom klockbranschen.
 

carlanton

Audemars
Jag har en Rainbow från tidigt 2000-tal. Utseendemässigt är det någon man älskar eller hatar, men funktionsmässigt finns inget negativt. Automat, flyback, hoppande minutvisning, manuellt uppdrag, datumvisning och mäter tiden ned till 1/10 sekund. Dessutom väldigt fördelaktigt pris på begagnatmarknaden. Det säljs inte speciellt många, men de kostar ungefär som en bättre Speedmaster. Inga polerade ytor, så den går "under radarn" här ute i Söderort, vilket kan vara trevligt även i andra sammanhang.
 

pulpen

Cartier
2-Faktor
Zenith är mycket bra klockor. De moderna har ofta lite mer vågad design som kanske inte passar alla. Deras rek-priser är ofta väldigt höga men möjligheten till rabatt på nypriset ovanligt stor jämfört med tex Omega och Rolex.
 
Topp