Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Zenith

Diskussion i 'Vintage' startad av annanmartin, 7 februari 2016.

1. annanmartin
    Trådstartare

annanmartin Torpare

Någon som vet något om denna Zenith? Handdriven, 35 mm. Men hur gammal och eventuellt värde?

Bifogade filer:

2. Macklin

Macklin Stadsbo

Välkommen till forumet!
    Jag vet inte mer än att det ser ut som en 50-talare i mina ögon och att du snart kommer bli ombedd av kunnigare personer att slänga upp en bild på urverket för att bättre kunna besvara dina frågor. Men en riktigt fin klocka!

3. annanmartin
    Trådstartare

annanmartin Torpare

Tydligen lika obekant för alla... Har inte lyckats hitta någon Zenith som ser tillnärmelsevis likadan ut vilket gör mig aningen konfunderad. Urverket kan jag dessvärre inte visa bild på eftersom jag funderar på att köpa klockan. Ca 3000 SEK.

4. Aurum

Aurum Gubbsnygg

Känner inte igen modellen och ställer mig lite tveksam till att tavlan är original men det är fullt möjligt då jag gillar visarna och loggan. Det behövs bättre bilder för att kunna skapa sig en uppfattning.

@Warwian du har väl en boett med liknande fasningar på ovansidan av bandhornen? Kommer tyvärr bara ihåg just denna detalj och inget mer om uret...

Kamelen gillar detta.
  5. Kamelen

Kamelen Stadsbo

Ganska säker på att tavlan är ommålad stilen tror jag vi får referera till 40 tal tror visareset orginal