• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Zeno, Flygare och Oversize

Dubbes

Cartier
Denna ganska udda fågeln viste jag inte riktigt var jag skulle placera så tyckte det var värt en egen tråd.
Detta är en Zeno Watch Basel. En pilotklocka på 55 mm. Så Oversize är inte helt missvisande namn.

Jag köpt den 2005. Då var det stora klockorna på väg att bli som mest inne. Så tyckte att en udda och stor klocka skulle vara kul att ha. Jag minns mailet vid förfrågan till den som var agent i Sverige. Han skrev att ”Ja den är stor, riktigt stor nästa steg är väckarklocka.” Då var jag fast. Härligt mycket helt enkelt. Eller som Yngwie alltid säger ”how can less be more? More is More!”

Jag ville ha en röd sekundvisare och fabriken tyckte det var en kul idé, så det tillverkade den till mig så det är även ett Custom bygge. Sen hade jag sån tur att för några år sen hitta jag ett Hirsch band som skulle passa klockan så då lät jag sy upp det så det fick rätt brädd och längd. Ända tråkiga är att jag inte har ett vettigt original spänne. Det som kom med vara inte så roliga. Klockan fyller en rad av funktioner i min samling.

Zeno 1.JPG

Zeno 2.JPG


Zeno 3.JPG


Tyvärr har jag upptäckt att storleken gör att jag inte använder den så ofta som jag kanske skulle vilja. Att glida om kring med ett tafatt på armen väcker en del känslor. Den enda klockan jag får mycket kommentarer på av folk som inte har något intresse av klockor alls

Trevlig sommar!
 
Topp