• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Zenton - schysst dykare

Weberg

Audemars
Håller på och kikar efter en annorlunda dykare med god kvalitet och hittade detta, för mig, okända märke. Någon som känner till det sedan tidigare? Verkar ganska schysst tycker jag. Modellen "E45" (nedan) kostar 899 dollar. www.zentonwatches.com/
WvjeP6g.jpg


Bezel diameter 45 mm/Lug to lug 53,5 mm
Band 24 mm/Height 17 mm
2000 m water resistant
Automatic helium escape valve
Antimagnetic 80000 A/m
4,3 mm sapphire glass with inside ar coating
MOVEMENT: ETA 2824-2 topgrade 5 positions adjusted
strong superluminova on dial, hands and bezel
bracelet links screwed with allen screws
 

Andy7750

Audemars
2-Faktor
Har haft en G45 som var riktigt bra, tyvärr vägde den bly och var storleken för stor för mina smala handleder så den fick gå :( Gillar du klockor som märks så köp.

Edit: Peter K köpte den :)

/Andy7750
 

Weberg

Audemars
Bra input! Har läst lite mer nu och förstått att de är ganska rejäla, både i storlek och tyngd. Verkar ha många väldigt nöjda ägare. Inte helt osannolikt mao ...
 

vonbahr

Har fått baka en pizza på menyn
2-Faktor
Har haft samma klocka som föregående postare och måste säga att det var en riktig feting! Den var med på KS 1-års fest och som nämnts tidigare så är det galen lume :)

Jag gillade att man fick med en hel del bra grejer i boxen samt en inventeringslista ;)

Jag säger GO! Zenton
 

KMS

Rolex
Tror att dom är rätt sjyssta, brukar få bra betyg på WUS dykarforum. Kräver ett par rejäla handleder bara.:) Hade det inte vart för mitt försmåhandledssyndrom hade jag slagit till för länge sen (Det gäller ju iofs en hel radda micromärken, Zixen, Halios, Benarus, Prometheus osv).
 

Pope

Cartier
Trodde jag hade lite koll på dykare av lite mindre märken men denna har jag aldrig sett. Ser schysst men väldans baffig ut. :)
 
Topp