• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Zlatan says DD 36 är en tjejklocka. Case closed...

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Tjejklocka? Snarare tvärt om, Helena lånar väl sin mans klockor precis som min fru lånar mina, något jag bara tycker är kul. Rätt klädsamt faktiskt med en oversize/boyfriend klocka på en vacker kvinna ibland.
 

Räven

Cartier
image.jpeg
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Tjejklocka? Snarare tvärt om, Helena lånar väl sin mans klockor precis som min fru lånar mina, något jag bara tycker är kul. Rätt klädsamt faktiskt med en oversize/boyfriend klocka på en vacker kvinna ibland.
Inte ens tjejer bär väl 36 mm längre? Kanske om de är över 50 år :D
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Verkar vara ett touchy subject. :D
Hört från två olika damer att Zlatan SMS:ar efter älskog, dessa två hade fått: "hur känns det att få kuk av Gud"? Och "Hur känns det att ha knullat med kungen"?
 
P

Philippe Stern

Guest
Så du låter Zlatan styra dina åsikter? Jag brukar iallafall bilda egna åsikter om saker och ting, men jag antar "to each his own"...
Jaså? Hahaha!
Hejsan!

Jag har bestämt mig för att uppdatera min klocksamling. Har tidigare kollat på några snygga vintage Omega och ett par nya Certina, jag hade nästan bestämt mig att köpa en Omega. Men en dag då jag av en slump kollade på Glycine Combat Sub ändrade jag mig. Är nästan helt hundra på att jag vill köpa en, men vill gärna höra med er först. Det jag riktigt kan bestämma mig för är vilken Combat Sub jag är snyggast.

Är Glycine Combat Sub ett bra köp?
Vilken av de jag länkat föredrar ni?
Kom gärna med tips ifall ni tycker ett något annat märke är bättre för denna prisklass.


De jag fastnat mest för är:

http://www.urtid.com/klockor-fr-honom/combat-sub-4

http://www.urtid.com/klockor-fr-honom/combat-sub-automatic-2

http://www.urtid.com/klockor-fr-honom/combat-sub-automatic

Tack på förhand! :)
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Fast det är inte PK att säga att folk är tjocka. Jag tror vi borde kalla det för en funktionsnedsättning av kroppsvolymen.
Precis det jag behöver. En nedsättning av kroppsvolym.
Det gör alla tjockisar.

Vad som anses korrekt eller inte skiter jag högaktningsfullt i.
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Du tycks inte ha så mycket koll på stil och klass. Visa mig en damklocka över 36mm du tycker är sjysst och sitter snyggt. Inga herrklockor nu som bäres av tjejer.
Nej, det har jag nog inte men jag baserar inte mina åsikter på vad som anses stilfullt av andra, någon måste leda också. Många tjejer köper herrur för att de tröttnat på småklockor och jag tycker de passar utmärkt i tex 40 mm.

Vad skulle du sätta för psykologisk diagnos på en man som inte kan bära klockor under 39 mm?
Finns det någon diagnos för att vara normal?

Klassisk åsikt. Tröttmössa.
Finns en anledningen till att den är klassisk. Tröttluva!

Fast det är inte PK att säga att folk är tjocka. Jag tror vi borde kalla det för en funktionsnedsättning av kroppsvolymen.
De är inte tjocka, de är för korta för sin vikt! :)
 
Topp