Laddar...
Nymans Ur 1851

Kaplans Auktioner
  1. Välkommen till Klocksnack, Gäst!

På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

/Ledningen
    Stäng notis
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Avslutad Zodiac Aerospace GMT såld, Seiko 6309-7040 -81 såld, CWC SBS såld, Seiko 6139-6002 såld

Diskussion i 'Handla - Säljes, bytes' startad av Maro, 26 december 2014.

1. Maro
    Trådstartare

Maro Friends of KS

Från:
    Varberg
    Hej

Vi sätter fart med en liten rensning i lådan så här i juletider.

Börjar med en Zodiac Aerospace GMT -

Vågar inte svara på årtalet på denna men den är från slutet på 60talet har jag för mig.
    Storleken är ca 36mm men tycker att den bär större, jag är van vid större klockor och tycker att denna är väldigt skön på handleden.
    Den har varit inne på en lätt service nyss där den fick lite nya delar i verket.. nu fungerar allt mycket bra.
    Vridningen är väldigt lätt att vrida på och har en trevlig känsla.
    Originallänken är en oysterlänk i stretch och har Zodiac tryckt på spännet.

PRIS: 3500 inkl frakt
    IMG_6555.JPG IMG_6556.JPG IMG_6557.JPG IMG_6559.JPG

Seiko 6309-7040 från -81

Liten repa på glaset.
    Sjukt segt att vrida bezeln, antar att det behövs en rengöring och lite smörj för att få den att hoppa fint igen.
    Trycktestad i sommar så klar för bad.
    Föddes 1981 ca (om jag inte är helt ute i det blå).
    Kommer på original gummi från Seiko, osäkert årtal.

PRIS: 1700 inkl frakt

IMG_6567.JPG IMG_6566.JPG IMG_6565.JPG

Såld CWC SBS -08

Här släpper jag ännu en Cwc, detta är en klocka jag alltid köper igen av någon anledning (förstår inte varför jag säljer varenda gång).
    Har fått en gul fin färg på visare och index.
    Ska ha fått nytt batteri och blivit trycktestad innan sommaren 2014.

PRIS: såld 2600 inkl frakt.

IMG_6564.JPG IMG_6563.JPG IMG_6562.JPG IMG_6560.JPG

Seiko 6139-6002

En blå pouge. Kronografen nollställer och alla andra funktioner fungerar bra, den understa knappen är lite seg ibland men behöver nog bara en smörjning.
    Håller tiden bra under dygnet som jag har kollat den nu, men ingen nogrannare mätning har gjorts.

PRIS: 1500 inkl frakt

IMG_6568.JPG IMG_6569.JPG IMG_6570.JPG

Vill du skicka tillbaka så går det bra, men säg till direkt (samma dag) när du tar emot klockan och skicka tillbaka till mig i samma skick som du fick klockan. Ska skickas tillbaka med rek.

/MArcus

finnirgens, Seikosthlm, Jaggis och 4 andra gillar detta.
Sjöö Sandström Royal Straps