Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sista chansen att rösta! Röstningen stänger 23:59 idag.

Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Zodiac blir besynnerliga

Diskussion i 'Diskussion' startad av Eric Jajjamensan P, 31 oktober 2013.

1. Eric Jajjamensan P
    Trådstartare

Eric Jajjamensan P Sektledare

Från:
    Spexeryd
    Vad säger ni om deras Vintage satsning. www.zodiacwatches.com
    Ohållbar affärsmodell tror jag. Om det helt enkelt inte går under marknadsföring och vad väntar då runt hörnet?
    Tror vi är 2-3 år från att se automatverk i majoriteten av uren. En fusion av Sea Wolf/ V-Wolf och Sea Dragon/Zodiac by Heuer och jag är nöjd.
    Men vad vet jag ;D

Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free

2. par

par Friends of KS

Kul ide men som du säger är den nog svårt o genomföra. Tycker ZOdiac är rätt häftigt i övrigt.

3. China

China Guest

Zodiac har alltid varit besynnerliga, fast ganska charmiga.;)

par gillar detta.
  4. Bojke

Bojke Fjunis

5. KMS

KMS Friends of KS

Från:
    GBG
    Det här känns ju lite tetigt. Har dom m.a.o köpt tillbaka och fixat till gamla klockor eller vad är tanken? Trodde först det var en nyproduktion eller NOS men det är det ju följdaktligen inte.

6. Eric Jajjamensan P
    Trådstartare

Eric Jajjamensan P Sektledare

Från:
    Spexeryd
    Som sagt. Besynnerligt. Tror att man satsar på att knyta ihop då och nu. Samt generera lite buzz.

Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free

7. KMS

KMS Friends of KS

Från:
    GBG
    Hade tyckt det vart roligare då som många andra tillverkare gör. Göra en homage/remake på sin egna klockor (Longines Legend Diver osv). Tror en något större (40 mm) Seawolf hade gått rätt bra faktiskt. Eller Aerospace GMT i lite större förpackning hade vart coolt. Men, men, det kanske kommer...

8. david12

david12 Torpare

Det bör sitta ett '75 verk i den.

Jag undrar om de inte hittat något gammalt varulager som de vill sprida ut, och det var ju klart överkomliga priset. På "condition" stod det på vissa "good" respektive "very good" så alla är nog inte NOS.

Oavsett positivt att de ändå aktivt väljer att vilja förknippas med de tidigare klockorna. Hade varit väldigt trevligt om man kunde släppa en ny version av Super Sea Wolf, liknande den från 70-talet. Göra något Rado D-Star 200-liknande.

Bojke gillar detta.
  9. seikoswede

seikoswede Borgare

Håller med!

Saknar min enormt mycket!

Jim

Spencer och david12 gillar detta.
  10. Peter K

Peter K Borgare

Från:
    Väsby
    Kanske är det som med Squale, man har hittat ett gammalt lager med klockor man uppdaterat.

11. david12

david12 Torpare

Wow. Kusligt nog var det faktiskt jag som köpte den av dig, måste ha varit för ett par år sedan, via gamla TTT. Har tagit väl hand om den. Nu sitter den på en annan länk:

seikoswede gillar detta.
  12. seikoswede

seikoswede Borgare

Ja där ser man! Liten värld! :) Välkommen förresten!

Ångrar mig nått otroligt men så är det! Kul att du har den kvar och uppskattar den! Det gör det hela lite lättare!

Wear it in good health!

Jim

Spencer och david12 gillar detta.
  13. david12

david12 Torpare

Mårtenssons ur Brookfield