Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Zodiac. Spaning och varning.

Diskussion i 'Diskussion' startad av Eric Jajjamensan P, 26 oktober 2013.

1. Eric Jajjamensan P
    Trådstartare

Eric Jajjamensan P Sektledare

Från:
    Spexeryd
    Några var köpsugna min förra tråd. Tipsar om min gamla kollegas dump på Tradera. Idiotiska priser. En likadan Super Sea sålde jag för 3000kr vilket jag tycker lågt. Snowpirate kallar han sig. Och nej det är inte jag som dribblar med alias.
    Passar dessutom på att varna. Har precis hämtat ut ett köp Zodiac som visar sig vara replicor. Så var på er vakt. E-bay säljare bestbuycloseout och watchband4you är banditer och även deras övriga märken är fejk.

Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free

Ekmikael, Denke, Micke Ni och 6 andra gillar detta.
  2. Zacke

Zacke Friends of KS

Från:
    Solna
    Vad är det för modeller av Zodiac du har hämtat ut som är replicor??

3. k9handler

k9handler Stadsbo

Vem lägger möda på att tillverka replicor av Zodiac? Det faller ju nästan på sin egen orimlighet!

4. Zacke

Zacke Friends of KS

Från:
    Solna
    Samma tankebanor som jag också har. Känns konstigt

k9handler gillar detta.
  5. Eric Jajjamensan P
    Trådstartare

Från:
    Spexeryd
    Sea Dragon är konstaterat faktum.

6. Eric Jajjamensan P
    Trådstartare

Från:
    Spexeryd
    Tja, trodde jag också. Har aldrig ens kalkylerat med risken. kan nämnas att de var urusla. Men då kopior på Armani-, Diesel- och Casioklockor är vanligt så är det ju inte första gången man undrar över om det ett lyckat kriminellt venture ;D.

7. China

China Guest

Det är inte konstigare än att det finns piratkopior av billiga Seiko eller Tissot. Bra att du tar upp det här Eric Jajjamensan, skojarna klarar sig ofta på Ebay då det inte finns så mycket information eller kunskap om piratkopior på klockor i låg och mellanprisklass. Lägg gärna upp bilder på forumet och beskriv hur man avslöjar kopiorna.

Spencer gillar detta.
  8. Eric Jajjamensan P
    Trådstartare

Från:
    Spexeryd
    Givetvis ska jag lägga upp lite bilder. Återkommer...

9. Zacke

Zacke Friends of KS

Från:
    Solna

Jag är intresserad av att se bilder, jag hoppas du har möjlighet att lägga upp dem.
    Tack på förhand!

//MVH Z.D

10. babanker

babanker Borgare

Från:
    F ks
    Jag tänker, en Zodiac replica kan man väl till gemene man sälja till ett högre pris än en Rolex replica eller dylikt?
    Tror inte att majoriteten av de som hört talas om exempelvis Zodiac skulle tänka sig att det finns replicor på klockor i den prisklassen.

Vill man inte ha en uppenbarligen fake Rolex eller för den delen sponsra den smutsiga branschen så kan man köpa en relativt billig "äkta" Zodiac som ändå har ett rätt gott rykte när man googlar runt. När den sen kanske inte är 100%ig så är det nog lätt att det tänks "Ja, men jag köpte ju ingen Rolex.", om personen ens reflekterar över den ev. bristande finishen.

För övrigt är det inte lika lätt för bl.a auktionssiter att fånga upp denna verksamhet.

Jävla bra businesscase om man står på den sidan av lagen. :)

11. Eric Jajjamensan P
    Trådstartare

Från:
    Spexeryd
    Här äkta vara. Det mest uppenbara. det kupade glaset:
    Fejk med plant glas:
    Fejk har små skavanker kring aplicerade detaljer:
    Äkta! Se att det är konsekvent samma typsnitt. Svårare att se på bilderna är att texten är skarpare på denna än kopian. Sedan ser ni tydligt att placering av texten är bananas. Draken är också betydligt mindre skarp i sin skärning och avviker vid detaljgransknig. [​IMG]
    Å här är kopian:

Ursäkta kassa bilder.

Lägger även till att borstningen av boetten inte håller samma kvalitet. Den är distinkt när glaset på kopian och ebbar sedan ut då att säga. Medan originalets borstning är tydlig från glaskant till kant.

Zacke, k9handler och China gillar detta.
  12. Zacke

Zacke Friends of KS

Från:
    Solna
    Stort tack Eric, mycket uppskattat!

13. DrSbaitso

DrSbaitso Friends of KS

Från:
    Uppsala
    Tack!
    Har du kollat urverket?

Mårtenssons ur Brookfield