• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Zodiac. Spaning och varning.

Några var köpsugna min förra tråd. Tipsar om min gamla kollegas dump på Tradera. Idiotiska priser. En likadan Super Sea sålde jag för 3000kr vilket jag tycker lågt. Snowpirate kallar han sig. Och nej det är inte jag som dribblar med alias.
Passar dessutom på att varna. Har precis hämtat ut ett köp Zodiac som visar sig vara replicor. Så var på er vakt. E-bay säljare bestbuycloseout och watchband4you är banditer och även deras övriga märken är fejk.



Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free
 
Vem lägger möda på att tillverka replicor av Zodiac? Det faller ju nästan på sin egen orimlighet!
Tja, trodde jag också. Har aldrig ens kalkylerat med risken. kan nämnas att de var urusla. Men då kopior på Armani-, Diesel- och Casioklockor är vanligt så är det ju inte första gången man undrar över om det ett lyckat kriminellt venture ;D.


Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free
 
C

China

Guest
Samma tankebanor som jag också har. Känns konstigt

Det är inte konstigare än att det finns piratkopior av billiga Seiko eller Tissot. Bra att du tar upp det här Eric Jajjamensan, skojarna klarar sig ofta på Ebay då det inte finns så mycket information eller kunskap om piratkopior på klockor i låg och mellanprisklass. Lägg gärna upp bilder på forumet och beskriv hur man avslöjar kopiorna.
 

babanker

Panerai
Vem lägger möda på att tillverka replicor av Zodiac? Det faller ju nästan på sin egen orimlighet!

Jag tänker, en Zodiac replica kan man väl till gemene man sälja till ett högre pris än en Rolex replica eller dylikt?
Tror inte att majoriteten av de som hört talas om exempelvis Zodiac skulle tänka sig att det finns replicor på klockor i den prisklassen.

Vill man inte ha en uppenbarligen fake Rolex eller för den delen sponsra den smutsiga branschen så kan man köpa en relativt billig "äkta" Zodiac som ändå har ett rätt gott rykte när man googlar runt. När den sen kanske inte är 100%ig så är det nog lätt att det tänks "Ja, men jag köpte ju ingen Rolex.", om personen ens reflekterar över den ev. bristande finishen.

För övrigt är det inte lika lätt för bl.a auktionssiter att fånga upp denna verksamhet.

Jävla bra businesscase om man står på den sidan av lagen. :)
 
Här äkta vara. Det mest uppenbara. det kupade glaset:
qede3e6y.jpg

Fejk med plant glas:
ydu7ymed.jpg

Fejk har små skavanker kring aplicerade detaljer:
hy8ybuty.jpg

Äkta! Se att det är konsekvent samma typsnitt. Svårare att se på bilderna är att texten är skarpare på denna än kopian. Sedan ser ni tydligt att placering av texten är bananas. Draken är också betydligt mindre skarp i sin skärning och avviker vid detaljgransknig.
a3a8aden.jpg

Å här är kopian:
gu3u5y3a.jpg


Ursäkta kassa bilder.

Lägger även till att borstningen av boetten inte håller samma kvalitet. Den är distinkt när glaset på kopian och ebbar sedan ut då att säga. Medan originalets borstning är tydlig från glaskant till kant.


Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free
 
Topp